[XP] PC is niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Hoi,

Ik heb hier thuis een 100 mbit netwerkje(3 pc's) via een Repotec Router. Dat werkt allemaal ok. Er is alleen een ding - Ik kan van mijn pc wel naar de pc beneden bestanden overzetten etc... Maar als ik beneden ga zitten en ik klik in netwerk omgeving op mijn pc dan zegt ie het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hollie/toegang.JPG

Wat is hier het probleem? En hoe los ik het op?

BTW:
XP firewall is uit
Norton Firewall ook uit
Alle pc's XP

Apple en Joppiesaus all the way

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Check even je IP adressen, soortgelijk probleem heb ik ook gehad. Na een probleem in Win XP hat hij deze zelf op auto gezet, ipv hand.

Kijk gelijk of alles gedeeld
is en niet staat als een beveiligde station/map

Verwijderd

Op alle PCs moeten alle gebruikersnamen/wachtwoorden, waarmee een gebruiker zich aanmeldt bij het netwerk bekend zijn en moet je in het geval van "Advanced file sharing" ook nog voor elke directory rechten uitdelen voor users of groepen. Je kan ook het GUEST/gast account activeren.

• georgekoeneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 21:22
In XP de optie "use simple netwerk" in netwerkproperties uitvinken.

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:01:
Op alle PCs moeten alle gebruikersnamen/wachtwoorden, waarmee een gebruiker zich aanmeldt bij het netwerk bekend zijn en moet je in het geval van "Advanced file sharing" ook nog voor elke directory rechten uitdelen voor users of groepen. Je kan ook het GUEST/gast account activeren.
Het probleem is dat ik mijn computer wel zie op de andere pc maar dat ik er dus geen toegang tot heb. We werken overigens (nog) niet met wachtwoorden. En er is maar een gebruiker van de p.c. En dat ben ik.

Apple en Joppiesaus all the way

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
zitten ze in dezelfde workgroup?
Staan de rechten wel goed?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs