winroute pro wil inbellen zonder telmodem

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
we hebben thuis een LAN liggen achter kabel internet, de router computer (win2k pro op p4 1,8 GHz, dell comp)(word als workstation gebruikt door me vader) draait winroute Pro. Ik heb op mijn comp altijd perfecte verbinding, maar me vader heeft geregeld geen internet meer, en moet dan rebooten voordat et terug is.
nu keek ik een keer in de logfiles van winroute, en zag ik dat iedere keer als me vader geen internet meer had dat winroute probeerde et telefoonmodem (wat er dus niet is) te gebruiken. in winroute staat dat ding erin als een 'Legacy 56k Modem. vreemd genoeg merk ik op mijn computer niks van de inbelpogingen van winroute.

dit is echt irritant omdat me vader nu om de haverklap de computer wil rebooten... :S

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik denk dat je gewoon bij network interfaces als er een modem staat moet uitzetten dat ie moet inbellen bij een request!

Had ik ooit ook last van.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
das dus het probleem, er staat nergens modem, behalve in winroute, en in winroute kan ik het om een of andere reden niet wegkrijgen... heb ff lopen zoeken in de helpfiles, supportmailtje gestuurd, maar daar kreeg ik een reply op dat er een telmodem aanwezig is in de comp... grmbl... naja, dan moet me vader maar een keer rebooten (als ie thuis is...)