[FreeBSD] Bootmanager piept

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik me notebook met dualboot WindowsXP/FreeBSD opstart, gaat hij eerst een minuut staan piepen, pas daarna kan ik een OS kiezen. Het lijkt wel of er een toets hangt, maar dat is niet zo, want ik kan wel normaal typen. Is dit normaal? Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Welke bootmanager gebruik je?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

De FreeBSD bootmanager denk ik... Dit heb ik nog nooit gezien, en ik weet zo geen oplossing.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm vaag.

Topic-starter: Heb je aan standaard MBR? (dus een MBR zoals je dat krijgt als je "fdisk /mbr" doet? Ik denk het haast wel, aangezien Windows na installatie er een standaard MBR in kwakt. Heb je die bootmanager in een bootsector gezet? Ik heb geen ervaringen met FreeBSD bootmanager, maar als je een standaard MBR hebt, wil ik je wel een aangepast MBR toesturen die eerst de toetsenbord-buffer flusht..eens kijken of dat helpt.

NB. Bij nader inzien is dat idee vrij link, aangezien je behoorlijk wat ervaring en begrip mbt. het bootproces van een PC moet hebben om te goochelen met MBR's zonder dat je gegevens verliest.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vreemd maar hij piept nu niet meer. De computer stond een paar uur uit, nu is alles in een keer goed.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hardware probleem dus.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1