Alle macro's in een Excel werkblad verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31
Ik heb een Excel 2000 documentje waarin ik alle macro's verwijderd heb via Extra -> macro -> macro's.
Maar nog steeds krijg ik de melding "opleidingen.xls bevat macro's", terwijl er volgens de help van Excel er geen macro's meer in zouden moeten zitten.
Ik heb ook gekeken in Extra -> Macro -> Visual Basic Editor, maar ook daar kan ik niets vinden van code. :?

En een macro virus kan het ook niet zijn want het is een intern aangemaakt documentje, en de gebruiker die het gemaakt heeft vertelde mij dat hij die macro op de een of andere manier ingevoegd had. Hij weet natuurlijk niet waar, wat, hoe, enz. :/

Heeft iemand een idee hoe ik echt alle macro's uit dat Excel documentje kan slopen? Het is namelijk veel werk om dat hele documentje opnieuw te maken.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

kun je niet gewoon alles naar een nieuw bestand over kopieren, door alle bladen te selecteren en daarna via de rechtermuisknop te kiezen voor move or copy?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Kijk anders even in Visual Basic. Kies daar het VBA-project 'opleidingen.xls', open de verschillende modules daaronder (dubbelklikken) en kijk of er wat in staat. De tekst daar kan je gewoon weghalen. Dan is de macro ook weg.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange