[W2Ks] Traffic registreren

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik heb een W2k server met een 100mbit internet verbinding op de NDIX (toegang via TS).
Daar draaien een paar websites en een ftp server op.

nu heb ik een brief gekregen, dat ik nog maar 15gb/week mag verstoken (vooreen unlimited)

aangezien ik op 25gb/week zit, wil ik een programmaatje installeren, die kan registreren hoeveel mb's er gedownload worden.

het liefst uitgesplitst per protocol (dus http en ftp) maar liever nog per website, en per ftp-username.

weet iemand een geschikt programaatje? liefst freeware, maar als het onder de $1000 blijft, kan ik het wel opbrengen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

DU Meter ?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
blijf ALSJEBLIEFT! in de huiskamer... :O

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Draai je iis onder w2kserver??? Of apache, want in apache kan je het via je log-files terugzoeken zal in iis vast ook wel kunnen. Gewoon uitgebreide logging aanzetten en dan en de dag je log-files gaan parsen naar wat je wilt hebben.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Uitlezen met SNMP ?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kan SNMP ook voor applicaties werken??? Ik ken het alleen voor devices.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Ik heb de post nog eens goed doorgelezen. Ik zou met SNMP de totals eruittrekken en inderdaad met een loganalizer per app.

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
Je kan eens kijken of je dit met sniffer kan doen.
Zeer uitgebreide monitoring tool

Verwijderd

met netwerkmonitor en/of met performance monitor (standaard in win2k)... echter de logs worden wel ontzettend groot...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een proggie dat de logs van IIS uit leest, maar het is niet 100%...
als ik iets heb gevonden wat wel goed werkt, laat ik wel iets weten.

als iemand nog een progsel weet, graag posten :D

Pagina: 1