Toon posts:

Ervaringen met OS/2 eComStation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig ervaring met OS/2 eComStation ? (www.ecomstation.com)

Is het het proberen waard? of juist helemaal niet...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
iig is de site amateuristisch maar bovendien lijkt de grafische omgeving dat het in de win 3.11 tijdperk is blijven hangen...

wat zou er overblijven wat het tot een fantastisch OS maakt?

Verwijderd

het is een gaaf os om mee te klooien, en je moet er idd veel mee klooien alles goed te krijgen, maar als vervanger voor je linux of bsd installatie (als workstation), nooit.... (mijn mening)

os/2 had veel potentie, jammer dat het niet beter van de grond is gekomen dan windows...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
M4RTiN schreef op 13 september 2002 @ 13:03:
iig is de site amateuristisch maar bovendien lijkt de grafische omgeving dat het in de win 3.11 tijdperk is blijven hangen...

wat zou er overblijven wat het tot een fantastisch OS maakt?
Die site is volgens mij niet officieel, maar gewoon door een hobbyist of bedrijfje gemaakt. Ergens op de IBM site bevinden zich officiele ECS-pagina's.

Het OS is technisch best goed, en er zijn nog steeds mensen die er bij zweren.
Er is behoorlijk veel software voor, en je kunt er met behulp van het freeware programma Odin ook Win16 en Win32 apps op draaien.

Verwijderd

svdmeer schreef op 13 september 2002 @ 16:24:
[...]

Die site is volgens mij niet officieel, maar gewoon door een hobbyist of bedrijfje gemaakt. Ergens op de IBM site bevinden zich officiele ECS-pagina's.

Het OS is technisch best goed, en er zijn nog steeds mensen die er bij zweren.
Er is behoorlijk veel software voor, en je kunt er met behulp van het freeware programma Odin ook Win16 en Win32 apps op draaien.
Volgens mij heeft IBM OS/2 verkocht aan serenity-systems. Voor zover ik weet is die site dus echt. Inderdaad is het heel amateuristisch. Heel veel dingen werken niet echt.
Of het iets is weet ik niet. Heb vroeger veel met OS/2 gedaan en vindt het jammer dat het geen mainstream is geworden. Maar om 450 Euro neer te leggen om een os te proberen en dan voor upgrades ook nog eens bijna 300 Euro neer te leggen vindt ik te veel.
prijzen: http://shop.mensys.nl/catalogue/mnl_eComStation.html

• SvMp
  • Niet online
Dubbelpost omdat het zo traag als stront is vanavond en ik dus 2 keer klikte |:(

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:25:
[...]
Maar om 450 Euro neer te leggen om een os te proberen en dan voor upgrades ook nog eens bijna 300 Euro neer te leggen vindt ik te veel.
prijzen: http://shop.mensys.nl/catalogue/mnl_eComStation.html
Dat is ook het hele probleem..de buitensporig hoge prijs.
Als student kon je het iets goedkoper krijgen toendertijd, maar de prijs was nog rond de 700 gulden. Zelfs een retail versie van Windows is nog goedkoper!

Als probeer OS is dat gewoon te duur. Ik heb ooit wel eens BeOS voor 100 gulden gekocht, want dat vind ik redelijk, maar dit.. En illegaal is het ook nergens te vinden, dus dan hou ik het qua OS2-experimenteren maar bij de versies 3 en 4.

OS/2 3 schopt trouwens best kont: Draait al op 486's met 8 MB, en je kunt er ook gewoon Win16 en Win32 progs mee draaien.. En je kunt het voor heel weinig geld tegen komen op beurzen.
Pagina: 1