Toon posts:

M`n speakers kraken zodra boven licht aan gaat

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van....Ik heb m`n kamer op de zolder, hier staat ook m`n PC......zodra ik op m`n kamer of ergens anders op de eerste verdieping het licht aanzet dan geven m`n speakers een klap 8)7 (kraak).....
ik snap er niks van want mijn kamer is aangesloten op een aparte groep..hoe kan dit komen? :?

Verwijderd

Uhhh sb live met craetive labs??

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een aparte groep heeft niets te maken en ontstoring... De bron van alle stroom spanning in je huis komt van 1 aanvoer, dus is gewoon vrolijk met elkaar doorverbonden.
Er zijn trouwens huizen die een 2 of 3 fase aanvoer hebben, maar dat hebben jullie niet OF je zit stomtoevallig op dezelfde fase met je groep.
Nieuwere (gewone) huizen hebben veelal dus maar 1 fase.

Wil je er vanaf (en dat wil je want zo'n kraak is niet zo best voor je setje) dan zal je toch een ontstoor achtig gevalletje moeten aanschaffen...
Misschien dat dit voldoet.

Alles kan stuk.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 11:32:
Ik snap er niks van....Ik heb m`n kamer op de zolder, hier staat ook m`n PC......zodra ik op m`n kamer of ergens anders op de eerste verdieping het licht aanzet dan geven m`n speakers een klap 8)7 (kraak).....
ik snap er niks van want mijn kamer is aangesloten op een aparte groep..hoe kan dit komen? :?
2 jaar electro techniek gedaan en niks meer onthouden O-) .
remco_k schreef op 13 september 2002 @ 11:42:
Een aparte groep heeft niets te maken en ontstoring... De bron van alle stroom spanning in je huis komt van 1 aanvoer, dus is gewoon vrolijk met elkaar doorverbonden.
Er zijn trouwens huizen die een 2 of 3 fase aanvoer hebben, maar dat hebben jullie niet OF je zit stomtoevallig op dezelfde fase met je groep.
Nieuwere (gewone) huizen hebben veelal dus maar 1 fase.

Wil je er vanaf (en dat wil je want zo'n kraak is niet zo best voor je setje) dan zal je toch een ontstoor achtig gevalletje moeten aanschaffen...
Misschien dat dit voldoet.
Das het goede antwoord, als je nou eens opgelet had in de les B) .

w00t

Verwijderd

Topicstarter
ow zo.......shit gek `t ligt nie aan m`n setje da weet ik toch wel....logitech z-560... maar ja k zal er maar mee moeten leven dan.
Robbie007 schreef op 13 september 2002 @ 12:48:
[...]

2 jaar electro techniek gedaan en niks meer onthouden O-) .
Neey vind je da gek da ik er nix meer van weet... k heb nooit echt opgelet, was zeker bij meten ;) :Z

Verwijderd

Tsja heb je je speakers al ge aard? waarschijnlijk lost dat je probleem op namelijk... ;)

Verwijderd

Een bepaalde piek.
Ofzo.Ik heb maar 1 ervaring met electriciteit en dat was geen fijne

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Beide systemen geaard.... klinkt als lek stroom via netwerkkabel en dan via pc naar speaker

Grutte Pier fansels

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm, gek, want ik heb hetzelfde probleem:

Ik zit met de computer en de apparaten hier in die ruimte, allemaal op hetzeflde circuit tot aan de verdeelkast/zekeringkast.
Thuis hebben we 220 en 380.
Nu, telkens als hiernaast de tv wordt aangezet, hoor ik dat héél lichtjes en kort aan m'n boxen, en m'n scherm flikert dan voor een second alsof ie opeens een pak minder voltage kreeg, you know, trilt ff en dan terug stabiel.

Is dit door zo'n apparaatje van conrad ook op te lossen?
(Ik gebruik hier een overspanning voor mijn modem, voor mijn computer, voor mijn randapparaten, EN dan nog eens op de rail-baan die handig is geplaatst om met stroom te voorzien, is van voor, dus waar het circuit naar beneden, naar de kast gaat, NOG eens een simpele overspanning opgeplaatst.
Tis uiteraard misschien ff maar en daardoor doen ze niets, maar lost zo'n conrad apparaatje dan op?

PS: Die website werkt niet :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

ik heb dat als iemand op msn komt en dat schermpje plus geluidje komt van msn, dan komt er ook een nogal luid gekraak uit voor een seconde ofzo :S heel irrie :(

heb overegens een soundblaster live! platinum 5.1 + een cambridge soundworks 2500 digital.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 08:14
heb ik al 3 jaar last van ,van alles geprobeerd ,en gaat niet weg. :z laat dan maar lekker ploppen hoor over m`n boxen , als ze het vandaag of morgen niet meer doen geef ik gewoon m`n moeder de schuld >:)
Pagina: 1