Toon posts:

[asp] probleem met rating script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn pagina (www.scriptin.com) een rating script en een review script. De rating tabel bestaat uit: keuze1, keuze2, keuze3, keuze4, keuze5. In de verschillende kolommen wordt het aantal votes ingevuld.
De tabel review bestaat uit: review, rating. In de kolom rating staat het cijfer (1-5) wat de reviewer geeft.

Mijn probleem is als volgt. Het lukt maar niet om uit deze twee tabellen een gemiddelde te berekenen. Iemand een idee?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

AVG() gebruiken......

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt niet, aangezien in de tabel rating aantallen staan en in de tabel review cijfers staan...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik raak na 5 keer lezen nog steeds het spoor bijster...

Je hebt:
[rating]
Keuze1 int
Keuze2 int
Keuze3 int
Keuze4 int
Keuze5 int

[Review]
Review int
Rating int

Ziet je tabelstructuur er zo uit? Ik heb het idee dat ik enkele kolommen mis, op een of andere manier...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
hoe kun je nu idd weten welke keuze bij welke review hoort :?

[ Voor 0% gewijzigd door 4of9 op 13-09-2002 11:55 . Reden: moet tiepcursus nemen ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk een aantal niet relevante kolommen (met o.a. de primary en foreign keys) weggelaten. Ik zal nog even wat toelichting geven.

De tabel rating:
keuze1, keuze2, keuze3, keuze4, keuze5 : Het gaat hierbij om de cijfers 1 t/m 5. Als een bezoeker bijvoorbeeld het cijfer 4 wil geven, dan wordt bij het aantal stemmen in de kolom 'keuze4' er één opgeteld.

De tabel review:
review : Dit is het commentaar wat de bezoeker geeft en heeft met het gemiddelde verder niets te maken.
rating : Dit is het cijfer wat de bezoeker geeft, dus bijvoorbeeld een 4. Voor de volgende bezoeker wordt een nieuwe rij aangemaakt met weer een review en rating.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vat hem nu, maar dit is toch niet zo moeilijk?
Voorbeeld:
intTotaalRating is te berekenen.
De waarde van alleen de tabel rating is:
Waarde van keuze 1 * 1
Waarde van keuze 2 * 2
Waarde van keuze 3 * 3
etc.
Ondertussen:
intTotaalRating = Waarde 1+etc.

Hetzelfde doe je met de tabel review (waar je WEL direct een gemiddelde kan bepalen, evenals een totaal aantal inzenders. Je hebt nu 2 waarden en 2 'gewichten' (de totalen) en je kan de rating uitreken.

Omslachting: Ja, maar anders moet je je datamodel anders bouwen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dat krijg je als je extra functionaliteiten gaat bouwen op je bestaande datamodel...

Bedankt.
Pagina: 1