Toon posts:

Processor of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is vast gelopen gisteren en ik wilde hem daarna weer aan zetten, dat deed hij maar direct daarna resette hij zichzelf en daarna ging hij vanzelf uit. Ik had toen nergens aan gezeten. Hij blijft resetten en uit gaan. Heb geprobeerd een nieuwe os te installeren, maar daar resette hij zich toen hij wilde gaan formateren.
Heb nieuwe voeding geprobeerd, heb alles behalve de videokaart eruit gehaald. Heb het geheugen eruit gehaald en heb een keer een andere videokaart geprobeerd. Processor eruit gehaald, schoongemaakt, op kortsluiting gecontroleerd maar niks kunnen vinden.
Ik weet het nu niet meer ;(

Is een van deze dingen kapot of is het iets ander wat ik over het hoofd zie.

Verwijderd

Ik heb zelf het gevoel dat het wel eens aan het geheugen zou kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb meerdere dimmetjes geprobeerd, ik heb er drie, 128,128,256 en heb ze onafhankelijk van elkaar erin gehad en een keer samen, maar telkens het zelfde.

Verwijderd

virus?

Verwijderd

sluiting in de reset knop ? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
virus waarin??? En die reset knop, dat zal ik eens proberen, maar volgens mij heb ik die niet meer aangesloten toen ik alles eruit had gehaald en er weer in had gestopt!!

Verwijderd

http://www.vibert.ca/vn98007.pdf

lijkt me sterk, maar het is een optie

Verwijderd

Topicstarter
Kan dan zelf de bios flashen(kan dat helpen) of moet hij echt terug naar de fabriekant, msi dus.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
haal je moederbord uit de kast en probeer het als ie op je beg ligt ofzo

je pc reset nml ook als ie sluiting maakt ergens

TheS4ndm4n#1919

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
resetten/uitvallen... voeding probleem? :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
biosflashen heeft geen zin omdat hij het met dezelfde bios altijd goed heeft gewerkt.
Weet je zeker dat alles goed vast zit :?

Ik heb het een hele tijd geleden gehad dat me pc opeens reboote, volgens mij had ik toen een virusachtig iets erop staan, maar als hij het ook doet tijdens het formateren vind ik het wel erg vreemd :?

Verwijderd

Topicstarter
en als hij het dan nog doet???
Ja sorry maar probeer alles

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

ik had van de week precies hetzelfde, ik heb mijn HD eruit gehaald aan een andere pc gehangen en toen de win xp partitie (die niet meer toegangkelijk was) geformateerd toen de schijf teruggezet en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt alles weer.

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 13 september 2002 @ 11:44:
biosflashen heeft geen zin omdat hij het met dezelfde bios altijd goed heeft gewerkt.

Ik heb het een hele tijd geleden gehad dat me pc opeens reboote, volgens mij had ik toen een virusachtig iets erop staan, maar als hij het ook doet tijdens het formateren vind ik het wel erg vreemd :?
Ja maar er kan dus een virus in de bios zitten, en als ik dus de bios flash dan overschrijft hij alles.

Verwijderd

je hebt volgens mij alleen maar een bios virus, als je een x geboot hebt met flop of cdrom, waarna ja het ook ziet op het beeldscherm dat hij zich implanteerd, en het floppy/cd-rom moet eerst beschreven worden, het lijkt me dus erg onwaarschijnelijk dat je een bios virus hebt, volgens mij ligt het ook aan het geheugen, goed aangedrukt, staat je moeder bord niet bol, og hol, alles goed vast, bios reseten..., bij mij zat er een x een stekkertje niet goed vast en deed hij dat ook, na alles geloopen te hebben en tig x aangedrukt deed hij het opeens weer........

Verwijderd

ik heb ook s dat probleem gehad.
'tzelfde gedaan als hellegers en toen deedtie 't weer.
ff andere HDD proberen, k? :)

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Offtopic
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 11:34:
Virus alert

lijkt me sterk, maar het is een optie
Dat virus bestaat nog steeds. Kwam het laatst tegen op KAZAA.

Ontopic
RocketKoen schreef op 13 september 2002 @ 11:42:
haal je moederbord uit de kast en probeer het als ie op je beg ligt ofzo

je pc reset nml ook als ie sluiting maakt ergens
Probeer dit zeker eens.(voor je verder mijn advies zou gaan opvolgen)

Kan ook zijn dat het systeem te warm wordt en dat ie dan zich weer reset.
Heb ik thuis ook met een P1 gehad. Als ie iets te warm werdt ging ie uitzichzelf resetten. Dat is zeer irritant. Zou als ik jou was effe je Processor testen of ie te warm wordt. En eventueel bij iemand anders testen. Gaat het daar wel goed dan is het waarschijnlijk je mobo die niet helemaal meer goed reageerd. (probeer zeker je bios effe te flashen)
Rody schreef op 13 september 2002 @ 11:44:

Zitten altijd wel fouten in een bios, het kan eventueel wel zin hebben, maar soms ook niet.

Nothing more to say...

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
... blijf erbij... andere voeding proberen?

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

BlueFlame schreef op 16 september 2002 @ 09:40:
... blijf erbij... andere voeding proberen?
Kan het ook nog zijn. Had ik nog niet aangedacht |:(
Zal het es proberen met die p1 heb toch nog wel een voeding.

Nothing more to say...

Pagina: 1