Systeemeisen Novell 3.12

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik moet voor school Novel 3.12 thuis installeren, en nu wil ik graag de systeemeisen weten

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:21
staat dat niet ergens bij novell ?
Volgens mij draait het al op een 386, 8 Mb.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FastBunny
  • Laatst online: 20-05 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Heb het zelf draaiend gehad op een 486DX met 8mb. Maar officieel was het volgens mij een 386DX met 6MB ram ofzo.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

3.12 draait op Alles boven de 286 :)

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Volgens Using NetWare 3.12 van Que-books draait het al op een 386SX, 16-20MHz.
4MB RAM is het absolute minimum, waar je afhankelijk van de (extra) services meer MBs bij dient op te tellen (dus 6MB komt inderdaad in de buurt voor de basis).
In het verleden heb ik een o.a. een NetWare-server beheerd met +100 clients die zonder problemen draaide op een 486DX100 met 48MB met bijv. een extra TCP/IP-stack (LAN-Workgroup).

This is my sick nature.

• Remco
  • Laatst online: 08:21
hbokh schreef op 13 september 2002 @ 11:58:
Volgens Using NetWare 3.12 van Que-books draait het al op een 386SX, 16-20MHz.
4MB RAM is het absolute minimum, waar je afhankelijk van de (extra) services meer MBs bij dient op te tellen (dus 6MB komt inderdaad in de buurt voor de basis).
In het verleden heb ik een o.a. een NetWare-server beheerd met +100 clients die zonder problemen draaide op een 486DX100 met 48MB met bijv. een extra TCP/IP-stack (LAN-Workgroup).
offtopic:
Welkom bij de club....
Had eerst 18 novell servers, nu 14 nt-serves.
Maar geef mij maar novell, stabiel,snel etc...
Nu draaien we nog een oracle database op 3.12. Draait prima, machine is een P75 met 128 Mb.
Het enige wat ooit hebben moeten doen, is wat volumes vergroten.

Op wat voor pc ga je het instaleren ?
Denk wel even eraan om je geheugen te localiseren boven de 16 (? uit mijn hoofd) Mb.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een 386 minimaal, zoals iedereen voor bij al zei :)
Het feit dat het prima op een 386 draait zolang er niet al te veel nodes aan gaan leechen is de mooiste eigenschap van Netware 3.x :)

Het absolute minimum is 4 MB, maar... afhankelijk van je volume grootte komen daar eisen bovenop. Er zijn verschillende formules voor om dat te berekenen.
Maar met een schijf < 1 GB en niet al te kleine blocks, kom je met 8 MB een heel eind. Geheugen vereisen zijn afhankelijk van de volume grootte, grootte van de blocks en namespaces (zoals OS2 namespace voor lange bestandsnamen)

Een formule voor natte vinger werk is: Geheugen-eisen in MB = 2 + 0.008 * MB's in volumes. Met wat googlen zijn er betere, meer precieze berekeningen te vinden.
Remc0 schreef op 13 september 2002 @ 12:02:
[...]

offtopic:
Welkom bij de club....
Had eerst 18 novell servers, nu 14 nt-serves.
Maar geef mij maar novell, stabiel,snel etc...
Nu draaien we nog een oracle database op 3.12. Draait prima, machine is een P75 met 128 Mb.
Het enige wat ooit hebben moeten doen, is wat volumes vergroten.

Op wat voor pc ga je het instaleren ?
Denk wel even eraan om je geheugen te localiseren boven de 16 (? uit mijn hoofd) Mb.
Als je de meest recente SERVER.EXE patches hebt geïnstalleerd, wordt het geheugen boven de 16 MB automatisch gevonden.
Als je die patches niet hebt, dan moet je dit met het commando REGISTER MEMORY doen, maar eigenlijk moet je die patches gewoon installeren, zijn nog gewoon te downloaden bij Novell.

REGISTER MEMORY <vanaf> <hoeveelheid>
Alles in hexadecimale getallen.
Dus bijvoorbeeld voor 20 MB RAM, terwijl er 16 wordt gezien, 4 MB toevoegen:
REGISTER MEMORY 1000000 400000

• Sport_Life
  • Laatst online: 13:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

LOL !
Toevallig zag ik die op alle pc's op mn nieuwe school staan :D. Paar lokalen zijn nieuwe pc's (p3) maar 1 lokaal waren het 486 geloof ik. Hele brakke iig :r maar t draaide er goed op...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eMAeRCe schreef op 14 september 2002 @ 00:18:
LOL !
Toevallig zag ik die op alle pc's op mn nieuwe school staan :D. Paar lokalen zijn nieuwe pc's (p3) maar 1 lokaal waren het 486 geloof ik. Hele brakke iig :r maar t draaide er goed op...
Alle PC's lijkt me sterk...bedoel je niet de client?
Het lijkt me tamelijk zinloos om een computerlokaal vol servers te zetten.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik dacht dathet voor 3.12 zo was dat je dat je voor 4mb minimaal moet hebben en voor iedere gebruiker er een half embeetje bij moest optellen...

en voor de meeste services zwerft er ergens een lijstje met ram benodigd heden...

maar op een 386DX40 met 8mb loopt het vlekkeloos hier... omdat ik het had liggen zit er nu 16mb in en daar merk ik niets van...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Sport_Life
  • Laatst online: 13:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

svdmeer schreef op 14 september 2002 @ 00:37:
[...]

Alle PC's lijkt me sterk...bedoel je niet de client?
Het lijkt me tamelijk zinloos om een computerlokaal vol servers te zetten.
Nope. op allemaal...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1