Voor diegene die de eerdere post gelezen hadden, dat is opgelost, echter ik zit nu met een nieuw probleem.
De situatie: Ik wil de text uit een textarea in een ander frame weergeven. Omdat in die text opmaak code's gebruikt kunnen worden heb ik 1 functie geschreven die de text weergeeft en tegelijk die opmaak code's er uit filtert, zodat je alleen text te zien krijgt.
Omdat het om een voorbeeld gaat hoeft die url niet echt gemaakt te worden - het gaat er alleen om hoe de tekst er visueel uit komt te zien (dat omzetten gebeurd later in PHP, als de tekst bewaard wordt).
Zoals jullie zien zet ik een \n (nieuwe regel) om in een <br>. En daar doet zich iets heel merkwaardigs voor. Hij zet die \n wel om in een <br>, maar tot het punt waarop er een link is. Daarna kan ik zoveel enters geven als ik wil, hij zet er geen eentje meer om in een <br>
deze tekst:
De situatie: Ik wil de text uit een textarea in een ander frame weergeven. Omdat in die text opmaak code's gebruikt kunnen worden heb ik 1 functie geschreven die de text weergeeft en tegelijk die opmaak code's er uit filtert, zodat je alleen text te zien krijgt.
code:
1
2
3
4
5
6
| function show_tekst(tekst)
{
text = tekst.replace(/(<url>)(.*)(<\/url>)(.*)(<\/name>)/, "<u>$4</u>");
text = text.replace(/\n/,"<br>");
top.frames['voorbeeld'].document.getElementById('voorbeeldtekst').innerHTML = '<div class="kolom">'+text+'</div>';
} |
Omdat het om een voorbeeld gaat hoeft die url niet echt gemaakt te worden - het gaat er alleen om hoe de tekst er visueel uit komt te zien (dat omzetten gebeurd later in PHP, als de tekst bewaard wordt).
Zoals jullie zien zet ik een \n (nieuwe regel) om in een <br>. En daar doet zich iets heel merkwaardigs voor. Hij zet die \n wel om in een <br>, maar tot het punt waarop er een link is. Daarna kan ik zoveel enters geven als ik wil, hij zet er geen eentje meer om in een <br>
deze tekst:
komt er zo uit te zien:ik ben hier wat aan het typen
en nu ga ik een link invoeren: <url>bla</url>linkname</name>
het stomme is alleen
dat nu de enters
niet meer omgezet worden
Wie ziet wat ik fout doe?ik ben hier wat aan het typen
en nu ga ik een link invoeren: linkname het stomme is alleen dat nu de enters niet meer omgezet worden