Toon posts:

Problemen met KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mensen..
Ik heb vanaf woensdag al een probleem met mijn analoge lijn..
Mijn Adsl lijn werkt perfect maar sindsdien werkt onze telefoonlijn niet meer.
ER is nu al 2x een KPN monteur naar de telefooncentrale geweest en meldt mij dat er wel een kiestoon de BBNED apparatuur ingaat maar erniet meer uitkomt.
Er is dus iets aan de hand met de linesharing.
Nu wil ik van KPN een telefoon of iets weten wie hun aansturen.
En dan zegt zo'n KPN muts van ja ik maak een bon aan en dit wordt dan naar een interne afdeling binnen kpn opgepakt en die hebben dan i.o.m. BBNED wat er moet gaan gebeuren. Maar hier zijn geen telefoonnummers c.q. emailadressen van.

Werken deze mensen in een KLUIS zonder ramen? 8)7
Je wordt van het kasje naar de meur gestuurd maar niemand kan je verder helpen of zeggen wat er moet gebeuren hoe het kan duren.
Dus het kpn kom letterlijk mijn :r uit..

BTW. ligt niet aan mijn splitter want ik heb dit reeds allemaal getest en voor adsl was aangesloten werkte alles naar behoren.
Hebben nog meer mensen zulke problemen gehad? en hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?

Ik hou jullie met verdere voortgang op de hoogte:? zover dit mogelijk kan met KPN..

Verwijderd

wel een erg slechte klachten afhandeling

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

mm, zelfde gehad (eigenlijk nog steeds)
cistron geeft door dat adsl is aangesloten,
als ik thuiskom doet de telefoon het niet meer,
kpn bellen, tot 3x toe zegt zo'n muts dat het wel werkt
totdat ze eindelijk een monteur sturen,
belt ie op, je telefoon doet het weer, iets met beschadigde bbnet poorten dus ik heb alles maar weer teruggedraait.
Telefoon doet het ja,maar i-net niet en volgens cistron moet nu het hele porteringstraject opnieuw doorgelopen worden :(.

het erge is dus
dat cistron bbned vraagt voor aansluiting,
bbned vraagt kpn voor aansluiting,
dus het is een kpn monteur die het aansluit en toch wijst iedereen met de vingertjes naar elkaar, die kpn monteur had in plaats van alles terug te draaien ook gewoon de zooi kunnen repareren :(

Beste film ooit

Verwijderd

Nee die monteur kan dat niet zomaar jij vergeet dat daar procedures aan vast zitten. En nog wat, bbned en vooral cistron hebben liever geen tussenkomst van KPN maar dat is eenmaal zo. Zij kunnen dr niks aan doen dat alles opnieuw moet. Dus gewoon opnieuw laten doorlopen. En die fout met je telefoonlijn had je bij KPN moeten aankaarten. Waarom heb je trouwens niet gewacht tot KPN het gefixt had. :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja no offense maar dat is heel logisch. Je hebt een putn waar klantcontactis en verder niet. Toen ik nog callcenter medewerker was vroegen mensen ook wel eens mag ik met de monteur worden doorgezet. Nee dus. Je weet toch niet waar zo'n monteur het over heeft.

Enne soepkip. De poort van BBNED is kapot en die gaat de KPN monteru niet fixen natuurlijk. Hij sluit hem alleen aan.
Dat hij het heeft teruggedraaid had hij niet hoeven doen volgens mij.

• Pc123
  • Laatst online: 14:10
Het is toch een probleem bij BBNed! Waarom loop je dan op KPN te zeiken. Bel Cistron/BBNed anders ns op.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

[b][message=15140676,noline]TrailBlazer schreef op 13 september 2002 @
Enne soepkip. De poort van BBNED is kapot en die gaat de KPN monteru niet fixen natuurlijk. Hij sluit hem alleen aan.
Die kpn man moest in ieder geval mijn telefoonlijntje weer in werking stellen.
en dat heeft ie ook gedaan, ik vindt het alleen jammer dat door al die procedures het allemaal zo lang moet duren.
Het kan nl. best zijn dat diezelfde monteur over 2 maanden de opdracht krijgt op die die i-net aansluiting te fixen

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Pleur op met je KPN..als hun de portering hebben gedaan en het werkt niet dan horen hun of alles terug te draaien of ze moeten via een omweg de lijn werkend te maken.
Dat KPN niet weet wat ze moeten doen is niet mijn probleem ik zit nu gvd vanaf woensdag zonder telefoon en ben voor niemand te bereiken.

Volgens regels van de OPTA hoort kpn je lijn werkend af te leveren.. werkt je lijn niet dan horen hun alles terug te draaien.

Verwijderd

Of jij brengt het geduld op zodat ze het fixen ;) Volgens mij kost dat minder tijd dan weer het hele proces door lopen

• Pc123
En als ie het wel had teruggedraaid dan moest het hele BBNed gedoe opnieuw en dan duurt het nog veel langer, en dan zou je weer op de KPN gaan zeiken. Ze kunnen toch niet aan de spullen van een ander bedrijf gaan klussen! Je moet bij BBNed klagen en niet bij de KPN.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

Nobby

Nuts!

KPN heeft bij mij thuis ook geen goede reputatie, ze hebben een paar jaar geleden hier ISDN aangelegd en toen hebben ze met nietjes kabels vast geniet aan plinten, maar die luitjes konden niet richten en schoten ze dus dwars door de kabel |:( (kwamen we trouwens pas later achter, toen de monteur de kabels langsliep)

Affijn, na een paar dagen deed ISDN het niet meer en die monteur kwam er dus achter dat er nietjes in de kabel zaten, maar verving de kabel niet, neej, tuurlijk niet, hij trok 1 voor 1 de nietjes er weer uit totdat we weer konden bellen en nadat ie 5 :X keer was langs geweest vervingen ze toch maar de kabel 8)7

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
OMG hier hetzelfde probleem gehad.
Adsl aangevraagd via Eweka met linesharing,die @#$%^ zijn toen linesharing vergeten waardoor ik werd afgesloten bij de KPN.
KPN gebeld dat dit alles op een misverstand berust,maar alleen BBned kon dit terugdraaien volgens KPN :r
Inmiddels had ik wel Adsl over de lijn maar geen telefoon meer,dus werd er door de KPN geadviseerd om een nieuwe telefoonlijn aan te vragen.
Ik naar Primafoon om een telefoonlijn aan te vragen,zegt die gozer bij de balie:ik zie dat BBned op uw lijn zit dus dat wordt een nieuwe lijn.
KPN zou de kosten op hun rekening nemen om de nieuwe lijn aan te leggen.
Ze hebben toen de oude lijn gebruikt om de telefoonlijn op te leveren...dus toen had ik weer geen Adsl 8)7
Ik weer bellen/mailen/faxen naar de KPN.... ben zeer vriendelijk gebleven tegen de KPN maar werd overal schofterig te woord gestaan,bij de klantenservice werd zelfs meerdere keren de lijn verbroken.
Na 2 maanden zijn ze toen komen kijken en er is toen een nieuwe lijn aangelegd voor Adsl.
De monteur vertelde dat ik 's avonds linesync zou moeten hebben.
De volgende ochtend dus geen linesync dus ik bellen...zelfde liedje...onbeschoft etc.
Ik naar het hoofdkantoor KPN op de Binckhorst te Den Haag maar daar werd ik wegestuurd met de boodschap dat ik maar naar een Primafoonwinkel moest gaan.
Inmiddels waren we weer 3 weken verder toen er een KPNmonteur voor de deur stond die het euvel zou fixen,niks was minder waar want deze man had 2 linkerhanden en zou een collega erbij roepen |:(
De volgende ochtend weer een andere monteur die zich over zijn hoofd krabbelde hoe dit probleem verholpen moest worden.
Door te bellen met de centrale en andere collega's heeft hij toen het euvel gevonden en had ik weer Adsl.

Heb toen via Eweka de kosten teruggehaald voor het bellen via mijn 06 nummer omdat door hun het geintje is begonnen met het afsluiten van mijn telefoonnummer.

Achteraf kan je erom :)
Maar de KPN..... :r :r :r

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

TrailBlazer schreef op 13 september 2002 @ 15:45:
Precies, en dit is het hele hele punt in dit topic, de KPN-monteur "sluit het fout aan" en daar is de klant de dupe van.

Dat is niet helemaal waar, natuurlijk gaat er een order richting van KPN om het ADSL-signaal op de lijn te krijgen mar het is nog steeds de ISP/telco die voor de infragegevens zorgt.
Wanneer er iets niet blijkt te kloppen aan de infrastructuur dan is het niet zo dat die KPN-monteur dat zomaar mag oplossen omdat daar bepaalde afspraken voor zijn gemaakt.

Dit zal betekenen dat in geval van verstoorde telefonie dat dan de kruisdraden in de centrale weer verwijderd zal worden omdat het telefonie-gedeelte wat dat betreft heilig is.
Althans, zo werkt het bij MxStream, waar ik mee werk.

Wat ook wel eens gebeurt is dat de poort waar de aansluiting op gemaakt moet worden defect is, in dat geval zou een monteur het wel aan kunnen sluiten maar weet op zo'n moment dat het never-nooit zal werken.
Dan zou je denken:"dan sluit hij het toch op een andere poort aan :? " maar zo werkt het dus niet.
Die monteur mag niet aan de apparatuur van een andere telco zitten, ook mag hij niet een andere poort uitgeven omdat elke poort aan een apart modem hangt in een centrale, wanneer daar zomaar aan gerotzooit zal worden dan zullen de problemen niet te overzien zijn.

Om nog even te komen op de verhalen die ik hier zie.

Als er na het aansluiten van een BBNED-verbinding blijkt dat de telefonie van KPN het niet meer doet dan doe je er het beste aan om EN de KPN te bellen EN de ISP.
De klant moet dit zelf doen bij KPN.
En dan zegt zo'n KPN muts van ja ik maak een bon aan en dit wordt dan naar een interne afdeling binnen kpn opgepakt en die hebben dan i.o.m. BBNED wat er moet gaan gebeuren. Maar hier zijn geen telefoonnummers c.q. emailadressen van.
Die afdeling heeft geen klantencontact omdat deze afdeling het doorgeefluik is voor de overige telco's, een klant heeft met dat soort zaken niets te maken, wel zou het verloop van een storing bekend moeten zijn bij de gewone storingsdienst van het vaste net.
Ik kan uit het verhaal opmaken dat dit niet het geval is en dat is raar, want zo zou het wel moeten zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lullige is.. ik wil weten hoe lang deze storing ongeveer kan duren..en of hun deze storing melden aan bbned zodat bbned weer contact legt met kpn en een monteur die wel bij de apparatuur kan en dit kan vervangen c.q. repareren. wat kpn / bbned doen is jou van het kastje naar de muur sturen en daar wordt ik behoorlijk pissig van.

Maar nu had ik eindelijk iemand bij bbned die mijn gegevens wou noteren en a.s. maandag dan contact opneemt met kpn.
Is dit nou zo moeilijk? als er een probleem is horen deze partijen gewoon samen te werken en niet met vingertjes naar elkaar wijzen..
Nu maar hopen dat de analoge lijln snel werkt..en hopelijk dat de adsl blijft werken anders duurdt dat ook weer weken :(

Verwijderd

Wat ik nu niet begrijp is dat je de schuld van de defecte telco poort in de schoenen van KPN schuift?? De monteur voert gewoon volgens aangeleverde gegevens de opdracht uit. Wat ik niet vind kloppen is dat hij de lijn niet goed gecontroleerd heeft richting klant. Hij had dit uiteraard meteen moeten constateren en de opdracht terug moeten zetten. Dit had je iig wat ellende gescheelt.
Als de gegevens niet blijken te kloppen is dit vervelend maar de monteur gaat/kan dit niet terplekke oplossen, buiten het feit dat dit te veel tijd in beslag neemt en er voor die dag de nodige opdrachten blijven liggen.

Nog belangrijker,
Ook zijn de poorten niet goed gecontroleerd door bbned, waardoor het probleem ontstaan is.

En wat betreft de samenwerking, dit zal over het algemeen wel goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schuif de defecte telco poort niet in de schoenen vd kpn maar.. mijn lijn was al op 23 augustus opgeleverd.. not 1e fout van kpn..en dan ten 2e er wordt niks getest ze prutsen maar wat raak..en die samenwerking tussen de 2 klopt al voor geen meter..waarom moet ik dan contact opnemen met bbned?dat hoort de kpn te doen.

De klant is koning term gaat bij kpn zowiezo niet op

• Pc123
Als er iets bij BBNed kapot is moet je bij BBNed te zijn, KPN hoeft toch niet de problemen van de concurrent op te lossen denk ik.

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 21:48:
Ik schuif de defecte telco poort niet in de schoenen vd kpn maar.. mijn lijn was al op 23 augustus opgeleverd.. not 1e fout van kpn..en dan ten 2e er wordt niks getest ze prutsen maar wat raak..
Ze prutsen maar wat raak?
Wat willen ze dan testen in de centrale, op het moment dat de draden in de centrale getrokken worden dan zit er nog geen breedband-signaal op die lijn, ook is het modem in de centrale op dat moment nog niet geconfigureerd.
Met andere woorden, er valt niets te testen, je doet er nu wel alles aan om de KPN hiermee zwart te maken vind je niet?
en die samenwerking tussen de 2 klopt al voor geen meter..waarom moet ik dan contact opnemen met bbned?dat hoort de kpn te doen.
KPN doet alleen maar de aansluiting, BBNED heeft de verantwoordelijkheid over alles, als je een storing hebt met betrekking tot de verbinding (dus niet telefonie) dan moet je bij BBNED wezen.
De klant is koning term gaat bij kpn zowiezo niet op
Met termen smijten is makkelijk maar kun je het ook onderbouwen?
Want in deze context is het wel erg fout wat je zegt omdat in dit geval BBNED faalt in het afhandelen van het probleem.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Goed he KPN heeft een slechtenaam dus alles wat maar enigzins naar KPN ruikt is ook de schuld van KPN hoezo vooroordelen. Sorry hoor maar KPN levert over het algemeen hele goede kwaliteit. Levering is een probleem maar het probleem wat hier geschets wordt is geen kpn oorzaak

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

maakt niet uit, in deze groep is het kansloos op de kpn schelden erg in :{. Erg triest wel moet ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Of je nou naar Bbned op KPN belt, zorg gewoon dat ze strontziek worden van jou (2 x per dag wil wel helpen) en vraag gewoon eens naar hun naam en die van de manager.

En verder heb je natuurlijk niets te maken met andere internet telefoonnummers (hoewel dat soms soelaas biedt).

No offence. KPN (PTT) is altijd makkelijk geweest met het afschuiven van klachten op andere partijen en laten ze de klanten daar iets te makkelijk mee zitten.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja jullie blijven maar lekker kpn supporten.. maar jullie zitten ondertussen niet zonder telefoon.. het telco probleem hoort idd bij bbned..maar kpn had bij aflevering gewoon de lijn moeten testen wat ze niet gedaan hebben.. als je de opta mag geloven hoort de kpn dan ook ten alle tijd de analoge lijn werkend achter te laten

Optie1: alles terugdraaien
Optie2: via een omweg de analoge lijn weer aan te sluiten.

Dus het gekanker op kpn is hier gewoon terecht hun laten je gewoon bbned bellen die geen kut met telefonie heeft te maken. (terwijl ze zeggen dat een interne afdeling van hun contact heeft met bbned) en dan zegt een andere collega weer ja uw kiestoon gaat wel de telco in maar komt erniet meer uit u moet contact opnemen met bbned.
Hoe makkelijk poeier je een klant hiermee af..en dan als je een storing meldt bij kpn en vraagt ja jullie horen gewoon de analoge lijn werkend af te leveren zeggen ze JA je hebt gelijk.. en later is het weer ja we mogen niet aan de apparatuur komen dus je moet contact opnemen met BBNED.. lekker tegenstrijdig draai dan alles terug zodat analoog weer werkt dan wachten we wel weer een paar weken voor portering..

Verwijderd

Voor telefonie moet je bij KPN zijn en die hebben je tellijn toch weer in orde gemaakt, voor de rest is het geen probleem van KPN maar van bbned. KPN meld alleen naar bbned dat de portering is mislukt ivm een defecte poort.
Dus moet je gewoon bij bbned zijn.
btw optie 1=optie 2 zoals ik je al eerder probeerde uit te leggen, de monteur kan alleen alles terugdraaien een omweg is niet mogelijk.
Uit je laatste regekls blijkt dat de KPN medewerkers je goed hebben geinformeerd.
Contact opnemen met bbned...

Verwijderd

Topicstarter
er is niks terug gedraaid dodo.. telefoon lijn werkt niet!! adsl wel..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Maar bij de KPN hebben ze je toch verteld dat je een kiestoon hebt? Dan werkt de KPN-lijn toch? Je verwacht toch niet van de KPN dat ze aan de apparatuur van BBNed gaan zitten prutsen?

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:56:
Nog één keer.
Waarom ben je er heilig van overtuigt dat de KPN aan de apparatuur van een andere telco moet gaan rommelen?
Er word tegen jou gezegt dat die kiestoon goed wegkomt, dat betekent dus dat die kiestoon in de DSLAM (modemkast) van BBNED verdwijnt.
De KPN kan daar niets mee, want het is immers niet hun apparatuur, maarja, dit wil jij geloof ik toch niet zien en dus blijft het de schuld van de KPN. :/

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

En jij maar blijven bellen met de KPN en hen de schuld geven... Wat gebeurt er dan? Ze sturen uiteindelijk misschien een monteur langs, die constateert dat het probleem niet bij de KPN ligt (zoals wij voorspelden ;)) en ze brengen jou voorrijkosten in rekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:56:
solly foutje, zat ff met een andere post in me kop.

Afbeeldingslocatie: http://www.oneworld.net/penguin/biodiversity/dodo.gif

duh

Verwijderd

Topictitel ge-edit. Dat getroll op de KPN helpt je verhaal helemaal niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:50:
Mensen mensen..
Ik heb vanaf woensdag al een probleem met mijn analoge lijn..
Mijn Adsl lijn werkt perfect maar sindsdien werkt onze telefoonlijn niet meer.
ER is nu al 2x een KPN monteur naar de telefooncentrale geweest en meldt mij dat er wel een kiestoon de BBNED apparatuur ingaat maar erniet meer uitkomt.
Er is dus iets aan de hand met de linesharing.

Werken deze mensen in een KLUIS zonder ramen? 8)7
Je wordt van het kasje naar de meur gestuurd maar niemand kan je verder helpen of zeggen wat er moet gebeuren hoe het kan duren.
Dus het kpn kom letterlijk mijn :r uit..

BTW. ligt niet aan mijn splitter want ik heb dit reeds allemaal getest en voor adsl was aangesloten werkte alles naar behoren.
Hebben nog meer mensen zulke problemen gehad? en hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?

Ik hou jullie met verdere voortgang op de hoogte:? zover dit mogelijk kan met KPN..
ik heb woensdag ook een dode analoge lijn gehad, en alleen adsl werkte. ik heb echter mxstream van KPN. donderdag laat in de middag werkte de lijn weer

Verwijderd

Topicstarter
tsja mxstream hebben ze zelf in handen he.. hier mogen ze niet bij..

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels alweer ruim 2 weken verder en dan krijg je van de kpn te horen dat het een zeer complexe storing is en dat er iemand anders moet naar gaan kijken i.p.v. een monteur omdat deze hier niet een hele dag op mogen zitten.. we zitten nu wel weer zonder telefoon en zonder adsl.. je wordt toch niet goed van die gasten..
Pagina: 1