Pioneer DVD-116 ziet alles als Audio CD

Pagina: 1
Acties:

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Een vriend van mij heeft dus de Pioneer DVD-116.
Hij draait Windows Me op een AMD systeem.
Het probleem is dus dat de speler elke CD ziet als een audio CD.
Of het nu CD-R(W) of een originele CD is maakt niet uit.

Ik heb een paar dagen terug Windows Me opnieuw geinstalleerd om te kijken of dit zou helpen nadat ik eerst elke instelling die ik me kon bedenken betreft CDROM/DVD spelers te hebben nagekeken.
Dit mocht niet baten. De speler doet nog exact hetzelfde, en dat is niet goed dus.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de firmware updaten om te kijken of dat helpt, maar ik heb er een hard hoofd in. Dit ga ik volgende week doen.

De vraag is nu, kent iemand dit probleem en wat was zijn/haar oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje veel gekloot gehad met mijn DVD-speler in XP. Firmware update, biosupdate, en wat gekloot met master/slave. Werkte bij mij. Probeer het eens.

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:55

FXR1340

WTSHTF

Toevallig zelfde probleem gehad met een Pioneer 116.
Was onder Windows 98 SE. Herkende alles als audio cd ook dvd's.
De Pioneer op verschillende manieren aangesloten, slave, master etc, andere ide kabel, andere pc geprobeerd, jumpers veranderd, maar op mijn eigen configuratie ging ie zijn eigen weg. (Config. toen was een Amd Duron 850 Via chipset op een Aopen AK33 plank)
Heb toen de DMA uitgezet :? en toen herkende ie ie alle cd's wel goed (spellen, dvd's en audio) Kort daarna heb ik win XP Pro erop gezet en nooit meer problemen gehad met de 116, kortom heel erg vreemd. snap er nog steeds niks van 8)7 .

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• freshy98
snakeeye_nl, ik zie tijdens het booten wel staan dat ie UDMA 4 gebruikt. ik zal dat eens uitzetten in het BIOS of anders via een jumper. Wel heel krom dat het daar mee te maken heeft.

Heb je onder Windows XP nog steeds UDMA uit staan of gewoon weer aan?
Daar ben ik nog wel benieuwd naar nl.

boesboes, op zijn PC staat geen Windows XP dus ik kan daar niks over zeggen. ideeë zijn wel ok ;-)

• FXR1340

FXR1340

WTSHTF

Heb de DMA toen uitgezet in apparaatbeheer in windows zelf.
Onder XP staat ie weer aan. Met via chipset moest ik dat zelf aangeven geloof ik en andere chipset wordt DMA automatisch aangezet, correct me if i'm wrong :)

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• freshy98
zal eens kijken in WinMe bij Apparaatbeheer. Volgens mij kon je daar ook wel UDMA uitzetten. en ander gewoon keihard in het BIOS.
kijken of ik vanaaf tijd heb. ben bezigmet UT2003Demo >:)

• freshy98
Heb DMA gebruiken in de eigenschappen van de DVD speler uitgezet en dat werkte.
Wil nog wel proberen wat er gebeurt als ik een nieuwe firmware installeer in de speler. Er staat nu nog 1.09 in nl. en ga die dus uppen naar 1.22. Dan weer DMA aan en kijken wat ie doet.

iig. bedankt voor de hulp!

• FXR1340

FXR1340

WTSHTF

Perfect. Daar ik toen op XP Pro ben over gegaan en geen problemen meer had, heb ik geen firmware update gedaan. Ben benieuwd wat ie doet bij jouw na de firmware update.

• freshy98
ben er nog niet aan toegekomen. is alleen jammer dat ik geen XP kan testen op die machine. te veel werk en het is niet de mijne :-)

• _JGC_
  • Laatst online: 03:14
Die Pioneer DVD speler heeft een ATA100 kabel nodig wil je DMA kunnen gebruiken.

• freshy98
ja dat klopt. dat heeft mijn pa ook gehad. die heeft de A06S en moest idd een ATA100 kabel gebruiken. bij hem was het zo dat het BIOS niet eens fatsoenlijk de drive wilde herkennen.
ik heb alleen geen idee wat er in dit geval van kabel inzit. zou best wel eens een 40 polige kabel kunnen zijn.
zal het uitzoeken.

thnx

• freshy98
zonder UDMA is ie wel heel traag zeg!
probeerde gisteraaf DVD te rippen. VOB bestand kopieren ging op maximaal 1.2 keer DVD.
is dit normaal?
Pagina: 1