Monitor storing: wild geknipper

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Haai,

Ik heb hier een best mooie IBM 19" (P92) monitor staan, die er een paar dagen zomaar de brui aan gaf. Ik heb nog wel beeld, maar geen stabiel beeld. Het scherm springt meerdere malen per seconde van een groot naar kleiner beeld, soms alleen horizontaal, soms ook verticaal. Dit levert een behoorlijk knipper-festival op, omdat het niet exact recht langs de zijkant van het beeld gaat... (Het beeld word dus constant groter -> kleiner -> groter, etc.) Het heeft niet te maken met de resolutie, niet meer de refresh rate en ook niet met het input signaal, omdat het OSD ook niet stabiel staat.

Voordat ik deze monitor ter reparatie af lever: kent iemand dit verschijnsel? Waar zou het aan kunnen liggen, en zou het zelf te fixen zijn?

Erg veel duidelijker krijg ik het niet, sorry :)

edit:

Overigens is het geknipper random, er zit volgens mji geen patroon in

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Heb je er niet recentelijk nieuwe apparatuur naast gezet en/of aangesloten op dezelfde stroomgroep?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Battle Bunny
Nope. Hij zat ingebakken in een console (niet een game-console, maar gewoon een ijzeren bak). Er is niets mee gebeurd, hij begon gewoon zomaar te flippen.

btw, hij kon niet echt goed z'n warmte kwijt, dus daar kan het door komen...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Misschien kun je de leverancier/fabrikant bellen en vragen of ze het probleem kennen en of je het zelf kunt oplossen, hij zal waarschijnlijk wel meewerken, scheelt hem weer wat werk :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Battle Bunny
Tja, da's nogal lastig. Deze monitor was van het bedrijf waar ik werk, en ze pleuren 'em weg omdat ie zo funky doet. Leveranciers bellen e.d. gaat helaas niet op :)

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Volgens mij is de zgn. lijntrafo kapot of kapot aan het gaan. Volgens mij zorgt die voor de aansturing van de beeldbuis en levert hiervoor een zeer hoge spanning. Zelf vervangen is ZEER GEVAARLIJK, dus totaal af te raden. Ook kun je vrij moeilijk aan een geschikte trafo komen. Anders zie je er straks zo :( uit of nog veel erger.

Zelf ken ik ook iemand met dit verschijnsel en dit was het gevolg van een blikseminslag.
De monitor doet het bij hem nog steeds (1 jaar na blikseminslag) maar het flikkeren wordt wel steeds erger. Laten maken is waarschijnlijk wel mogelijk maar bedenk wel even of je monitor het nog wel waard is of geheel is afgeschreven. Je bent voor zo'n reparatie
incl. arbeid en trafo toch al gauw 120 euro-tjes kwijt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.... :)

Verwijderd

Haha ik had ook een X zoiets toen bleek het aan de adapter van mijn 3com hub te liggen die ik erboven ingeplugd had :(

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n LG 795FT Plus! Het vreemde is dat ik dit soms weken niet heb, en dan ineens weer een paar dagen achterelkaar! Ik ga m iig omruilen voor een nieuwe, want zo'n duur apparaat zou toch beter moeten werken.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Pagina: 1