Toon posts:

Verkeerd geplaatste koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn pc teruggekregen met de Volcano 7+/universal koeler erop gemonteerd door de leverancier.

Maar ik ben niet tevreden met mijn temps.!!!!!!
Idle is hij 62 graden, stressed 70.

Voordat ik de mobo ingebouwd had, had ik even gekeken of die er recht op zat.
Dus niet echt recht, meer richting de frees liep hij beetje omhoog.
Ik had ergens gehoord dat je een beetje druk op de koeler moet uitoefenen, daalt de temp, dan zit die koeler er niet goed op.......

Dat had ik gisteren gedaan en ineens ging de temp 11 graden omlaag.!!
Dat wil dus zeggen dat de koeler er niet goed op zit!?

Ik kon hem zelf niet monteren, omdat de leverancier op de website vermeldt dat de koeler niet gemonteerd verstuurd wordt omdat deze heel zwaar is.
Ze hadden de koeler opgestuurd en had hem zelf gemonteerd en daardoor is mijn proc overleden.
Kreeg van hun een nieuwe met de koeler erop gemonteerd door hun (in uiterst verzorgd en goed ingepakt). Koelpasta zat er wel tussen toen ik keek.

Ik had eerst een Fridge Rock 2000+ van Spire en daar haalde ik een temp van 45 stressed.
Ik had deze Volcano 7+ expres gekocht om NOG lager te gaan. Maar wordt juist meer. :(

Wat moet ik doen?? Alweer terugsturen naar de leverancier?
Of zelf proberen goed te zetten? Daar ben ik bang voor, omdat de proc anders weer stuk gaat!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Als je voorzichtig bent kun je het zelf doen.
Ik weet niet wat er de vorige keer misging? Teveel koelpasta, scheef, core afgebrokkeld?

In ieder geval leer je van je fouten....
Erg moeilijk is het in ieder geval niet.

Koeler eraf, druppel AS2 op je core, uitstrijken, koellichaam aan de onderkant schoonmaken met terpentine of wasbenzine (niet boven je mobo doen :D) en dan voorzichtig vastklikken.

Veel suukses

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb dus ook deze cooler [ Volcano 7+ ] en heb daarmee mijn AMD Athlon Xp 1800+ verpest... Dat ding weegt een halve kilo of zo, maar ze zeiden dat je beter een spacer ertussen kan doen maar ik dacht dat het wel ff kon maar niet dus. Maar als ik de CORE bekijk zie ik helemaal geen krasjes, afgebrokkelde stukjes etc...dus ik weet niet wat er aan de hand is.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
ook geen vebrande plekjes? onleesbare tekst ofzo?

Ennuh, spacer is inderdaad een beter idee voor de veiligheid van je core

Verwijderd

Topicstarter
DaManiac schreef op 13 september 2002 @ 10:06:
Als je voorzichtig bent kun je het zelf doen.
Ik weet niet wat er de vorige keer misging? Teveel koelpasta, scheef, core afgebrokkeld?

In ieder geval leer je van je fouten....
Erg moeilijk is het in ieder geval niet.

Koeler eraf, druppel AS2 op je core, uitstrijken, koellichaam aan de onderkant schoonmaken met terpentine of wasbenzine (niet boven je mobo doen :D) en dan voorzichtig vastklikken.

Veel suukses
Als je dat wilt weten, hier is een draadje wat ik gepost had toen mijn proc overleden was:
ARGH, Proc kapot!?

En trouwens, wat is een spacer en hoe plaats ik die?
Tussen de clip en de koeler (om meer kracht te zetten)
Of tussen de cpu en koeler in?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
zie bijvoorbeeld http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=14 voor een spacer. Als je het plaatje ziet is het waarschijnlijk gelijk duidelijk hoe je zo'n ding moet plaatsen. zit dus tussen je proc en koeler met een opening bij de core.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wordt het dan koeler met de spacer ertussen?? Omdat de spacer de druk verdeelt, dus ook de warmte?

Verwijderd

nope is koper geleid de warmte!

Verwijderd

Topicstarter
Dus zonder spacer proberen??
Heb bericht gehad van mijn leverancier dat ik het zelf kan proberen de koeler goed te zetten,.

Had al aan hun gevraagd dat als ik het doe en de proc weer stuk gaat, wil ik niet daarvoor aansprakelijk gesteld worden. Nog niks gehoord op dit moment. :X

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Mijn leverancier heeft mij verteld dat ik de koeler zelf goed mag zetten. Dus heb ik dat gedaan.
Constateerde dat er GEEN koelprut op de core zat, meer rondom de core (op de koeler).
Geen wonder dat ie ineens idle 62 / stressed 70 graden werd!!!
De koelpasta die er rondom zat, heb ik voorzichtig teruggeplaats op de plek van de koeler waar de core zat.
Vraag me niet hoe die pasta op de koeler kwam ipv op de core.......! :?
Nu is de temp idle 48 / stressed 53......... Netjes.........
Maar heb het gevoel dat ie NOG lager kan?? (Had eens een paar keer een temp gehad van 40 stressed.)

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

JF_

Dat de 'koelprut' hoofdzakelijk *om* de core zit is niet zo vreemd - de leverancier smijt er een kwak zooi op, zet vervolgens de heatsink erop, en daardoor wordt de koelprut weggedrukt. Je hebt btw maar een flinterdun laagje nodig.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 12:52:
Constateerde dat er GEEN koelprut op de core zat, meer rondom de core (op de koeler).
Geen wonder dat ie ineens idle 62 / stressed 70 graden werd!!!
Op de Volcano 7+ zit een plakker, dat is de koelpasta.
Ik heb dat plakkertje met een stanleymes er afgeschraapt en er AS2 voor in de plaats gedaan.
De koelpasta die er rondom zat, heb ik voorzichtig teruggeplaats op de plek van de koeler waar de core zat.
Vraag me niet hoe die pasta op de koeler kwam ipv op de core.......! :?
Plakkertje dus. :)
Nu is de temp idle 48 / stressed 53......... Netjes.........
Maar heb het gevoel dat ie NOG lager kan?? (Had eens een paar keer een temp gehad van 40 stressed.)
Zet die koeler eens in de straaljagerstand, kijk of dat verschil uit maakt.
Ik heb die van mij op stand 2 gezet en ik haal ook die temperatuur, op stand 3 (straaljagerstand) gaat er zo'n 5 graden af van de stressed temp.

Die TT Volcano 7+ is een mooie cooler. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1