Toon posts:

Compaq deskpro 2000 herkent 6.4GB schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Deskpro 2000 (166MMX processor) en ik wil daar een 6.4 GB Seagate schijf inzetten. Echter werkt dit niet. De schijf wordt niet eens herkent terwijl deze wel goed is. Op compaq.com (nu hp.com) alle updates/patches al geprobeerd maar nog steeds nada. Weet iemand wat te doen om deze wel te laten herkennen?

Verwijderd

weet je zeker dat je jumpers goed zitten van je HD?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe bedoel je met "niet eens herkend"? Kan de BIOS hem geeneens vinden? Of kun je niet de volledige capaciteit benutten? Check idd eens de bejumpering en de bekabeling :)

Verwijderd

Topicstarter
De jumpers staan goed (100% zeker). Daarbij is het zo dat als ik de schijf in een andere computer stop deze onmiddelijk herkent wordt. Verder is het zo dat een andere (kleinere schijf) in de compaq ook herkent wordt. Dus bekabeling zou goed moeten zijn. Niet herkent bedoel ik in de bios (die volgens mij normaliter op de HD staan bij compaq. Echter als ik in dos opstart en fdisk draai krijg ik ook de melding dat er geen fixed disks aanwezig zijn.

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-03 11:39
een bios update doet soms ook wonderen

Life is a bitch, then you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens Seatools, zie de OM FAQ.

Verwijderd

volgens mij hadden bepaalde compac computers allemaal aparte bekabeling en stuff. zal vast wel te tweaken zijn.
Pagina: 1