Toon posts:

Permanente internettoegang!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem:

Ons bedrijf gaat met 5 vestigingen (die allemaal mxstream hebben) naar een nieuwbouwpand waar nog geen mxstream beschikbaar is en waarschijnlijk ook niet meer komt, tevens is kabelinternet ook niet beschikbaar.

Nu ben ik aan het zoeken naar alternatieven, en heb de volende opties gevonden:

- HDSI wireless internet. (Er moeten 25 mensen binnen 4 km meedoen)

Nadeel niemand binnen 4km doet nog mee. En dus moeten we de hele cell "opkopen" voor €5000 per jaar. Misschien onbetrouwbaar??

Voordeel snelheid tussen 33 en 84 Mbit :9~ en als er meer mensen binnen die cell gaan meedoen krijgen we 60% van die abbo gelden terug.

- Satteliet internet Up en Down
Nadeel vrij prijzig. Voor 768 down en 128 up kost dat €1000 per maand.

- Huurlijn naar provider.
Nadeel heel duur voor dunne lijn.

Nu hebben we ADSL en zijn de snelheid en prijs gewend. Maar we moeten toch een alternatief vinden. Zijn er nog andere opties die ik vergeten ben?

Verwijderd

ga ff naar hscg.nl daar kan je voor 55 euro isdn flat rate krijgen.... vindt het niet echt duur ... is mar een tip

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kabel ?

Verwijderd

Geen kabel beschikbaar? Welke kabelmaatschappij heb je daar? Essent?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook dit is niet aanwezig op een nieuw industriegebied (bij een luchthaven nog wel) :? :?

Verwijderd

Neiuwbouwpand in industrie gebied en geen moderne centrale, het gaat goed met KPN, lijkkt me toch dat dat per definitie de gebeiden zijn die je als eerste aansluit op het ADSL netwerk, is er geen Last mile provider die er voor kan zorgen dat je toch ADSL krijgt?

Overgens lijkt me die oplossing van 5000 euro per jaar niet zo'n slechte
5 maal MXstream komt toch ook uit op zo'n 250 of meer euro per maand, en dat is ook al 3000 euro per jaar, voor minder dan 2x zo veel krijg je een aanzienlijke verhoging in de snelheid, als die nou ook nog symetrisch is dan is voor een bedrijf het helemaal beter(vooral als je grote bestanden heen en weer schuift)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2002 10:07 . Reden: extra opmerking ]

Verwijderd

Wij hebben ook geen mogelijkheid voor xSDL hier, geen kabel en draadloos heeft een te lage uptime. Huurlijk is idd duur maar Essent heeft hier een glasvezel-netwerk waar we gebruik van maken. Prijzen liggen ongeveer op de helft van een normale vaste lijn en de uptime is hetzelfde. 99,7% oid.

512 up/down = 1.200
1MBit up/down = 2.050

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel ADSL beschikbaar in de centrale waar we op aangesloten worden, maar die ligt 5 km verderop. En de max lengte voor ADSL is iets van 3km.
PS. Wat is een last mile provider?

Verwijderd

Last mile provider neemt het laatste stuk over, dus zoals bij jullie je net buiten het gebied valt

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dubbele ISDN lijn?? (128k)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 09:53:
ga ff naar hscg.nl daar kan je voor 55 euro isdn flat rate krijgen.... vindt het niet echt duur ... is mar een tip
Wie heeft ervaring met deze provider. Heeft de lijn een beetje een goede uptime. Niet dat de lijn automatisch om het uur verbroken wordt en dat het dan bezet is met inbellen. Want overdag moet de lijn toch wel continu beschikbaar zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:05:
Wij hebben ook geen mogelijkheid voor xSDL hier, geen kabel en draadloos heeft een te lage uptime. Huurlijk is idd duur maar Essent heeft hier een glasvezel-netwerk waar we gebruik van maken. Prijzen liggen ongeveer op de helft van een normale vaste lijn en de uptime is hetzelfde. 99,7% oid.

512 up/down = 1.200
1MBit up/down = 2.050
Is dit alles voor een internet verbinding? Of is dit alleen de lijn, komt er nog een internet account etc bij? Mijn veronderstelling dat deze prijzen ongeveer overeenkomen met MAAND bedragen voor een huurlijn??

Verwijderd

Wij hebben (tot we binnenkort SDSL krijgen) flatfee van BBeyond. Je kan je modem gewoon 24x7 open laten staan. Als er problemen zijn met de verdinding zijn die naar de backbone zelf. Deze zijn gelukkig een stuk minder dan bij Tiscali (WOL) welke we voorheen hadden.

[edit] recatie op ralphus

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:05:
Er is wel ADSL beschikbaar in de centrale waar we op aangesloten worden, maar die ligt 5 km verderop. En de max lengte voor ADSL is iets van 3km.
PS. Wat is een last mile provider?
Vraag BBned eens. Ik heb bij Cistron geinformeerd in verband met ADSL ver weg van een centrale. Mxstream kon niet leveren, BBned wel. Weliswaar alleen de traagste variant, maar toch.

Zit er geen bedrijf vlakbij de centrale waarmee je goeie contacten hebt? Dan kun je daar gewoon ADSL aanvragen en dan wireless de afstand tot jullie overbruggen. Als je een line of sight hebt moet dat geen enkel probleem zijn.

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

Dat HSDI lijkt me een goeie oplossing ( snel voor opzich weinig geld ) Alleen jammer dat je niet meer mensen krijgt binnen die straal van 4 km. Overleg anders eens met andere bedrijven op het terein.

Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
Wokschotel schreef op 13 september 2002 @ 10:37:
[...]
Vraag BBned eens. Ik heb bij Cistron geinformeerd in verband met ADSL ver weg van een centrale. Mxstream kon niet leveren, BBned wel. Weliswaar alleen de traagste variant, maar toch.

Zit er geen bedrijf vlakbij de centrale waarmee je goeie contacten hebt? Dan kun je daar gewoon ADSL aanvragen en dan wireless de afstand tot jullie overbruggen. Als je een line of sight hebt moet dat geen enkel probleem zijn.
1) Cistro kan helaas ook (nog) niet leveren. :'(

2) Die andere bedrijven kunnen ook allemaal niet worden aangeloten. Dus wireless vanuit ander bedrijf ik helaas ook niet mogelijk.

Misschien is HDSI of Flatfree dan toch de enige oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:28:
[...]

Is dit alles voor een internet verbinding? Of is dit alleen de lijn, komt er nog een internet account etc bij? Mijn veronderstelling dat deze prijzen ongeveer overeenkomen met MAAND bedragen voor een huurlijn??
Dat is all-in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:24:
[...]

Wie heeft ervaring met deze provider. Heeft de lijn een beetje een goede uptime. Niet dat de lijn automatisch om het uur verbroken wordt en dat het dan bezet is met inbellen. Want overdag moet de lijn toch wel continu beschikbaar zijn.
mmm denk dat hetzelfde is als isdn.....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 09:51:
Voordeel snelheid tussen 33 en 84 Mbit :9~ en als er meer mensen binnen die cell gaan meedoen krijgen we 60% van die abbo gelden terug.

Per cell van 25 gebruikers, zal er echt niet een 33-84mbit lijn komen hoor :D :D

Denk eerder aan 2-4Mbit :)

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 13 september 2002 @ 19:09:

[...]

Per cell van 25 gebruikers, zal er echt niet een 33-84mbit lijn komen hoor :D :D

Denk eerder aan 2-4Mbit :)
Dat is wat ze zelf zeggen (directeur van het bedrijf!!). Ik vond het ook al veel. Volgens mij kunnen ze niet een zo'n dikke lijn realiseren.
Anders was het wel LVT. :P
Pagina: 1