Toon posts:

Meest gebruike Linux distributie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de meest gebruike Linux distributie in de bedrijfswereld in België en
waarom? Welke in Nederland?
Wat is de meest gebruike Linux distributie bij particulieren in België en
waarom? Welke in Nederland?

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik hou het er op dat het in beide gevallen RedHat is, maar met een beetje 'Googlen' is dat volgens mij niet al te moeilijk uit te zoeken op het WWW.

Verwijderd

Heb je dit niet al eens eerder gevraagd?

Linux in de wereld

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de indruk dat er in de Nederlandse bedrijven meestal andere distributies worden gebruikt dan in België. Kan je enkel een certificaat halen voor Red Hat?
Kan dit ook in België of Nederland?
Bestaat dit ook voor andere distributies?
De keuze van distributie hangt dit er ook vanaf in welke sector dat je zit?
Kan iemand me daar enkele voorbeelden van geven?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:35

Cybje

First Post!

Wij gebruiken in de colocation bij ActiveDomain vooral Slackware, behalve als een klant een andere distributie wil natuurlijk. Slackware heeft als voordeel dat je gewoon eenvoudig een basissysteem kunt installeren, zonder allemaal onnuttige packages erbij te hebben. Verder compilen we van de belangrijkste software zoals Apache, ProFTPd, OpenSSH enzo gewoon de nieuwste versie dan, dus die installeren we niet als binary package.
Maar ik denk niet dat Slackware verder veel gebruikt zal worden in het bedrijfsleven :)

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

debian is de way waar /me werkt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Is het niet Windows? Ow nee, da's natuurlijk geen linux distro :+

Verwijderd

Het zou logisch zijn als RedHat het meest zou worden gebruikt., aangezien de meeste grote fabrikanten als ze Linux uitleveren bij hub servers dit RedHat is. Verder is er voor RedHat professionele support te kopen, hetgeen voor de meeste andere distro's ontbreekt. En de RHCE certificering draagt denk ik ook bij aan de populariteit van deze distro. In mijn voormalige werkkring werd er wel RedHat (op kleine schaal) gebruikt.
Pagina: 1