Toon posts:

Moederbord of Processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een computer van een kennis staan en hij doet het niet meer (de kat had tegen de monitor aangepist). Als ik de computer aanzet dan spint de HD en de cd rom op, maar verder doet ie niets. Hij start niet door.Verder krijg ik geen beeld op de monitor. Ik heb ook al een andere videokaart geprobeerd, maar dat maakte niets uit.
Nu is mijn vraag is nu het moederbord of de processor kapot of allebei?

Bedankt voor de reacties

Bas

Verwijderd

Als de kat alleen op de monitor gepist heeft lijkt het me duidelijk toch?
Maar ok.

Pis kan kortsluiting op je mobo veroorzaken dus het zou kunnen dat idd je proc + mobo allebei dood zijn.

Doet je voeding het? Draait de fan?

Zou eerst eens een andere monitor gebruiken.

En misschien is meer info voor ons ook wel handig want met
maar verder doet ie niets
help je ons niet echt.

suc6

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kat tegen de monitor en dan de pc stuk, eehhh okee. Als je niets hoort piepen is het waarschijnlijk het mobo. Maar voor de zekerheid zou ik stuk voor stuk in een werkende pc stoppen en kijken of het werkt. Dan kom je er gou genoeg achter wat er stuk is. Kan ook de voeding zijn of toch de monitor ;)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
De fan op de processor draait gewoon, in de voeding draait de fan ook, ik had voor het testen ook maar even een netwerkkaart erin gestopt, het ledje flitst even. het moederbord piept niet en resetten en uitzetten gaat ook niet.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
al eens andere monitor geprobeerd ?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Roman schreef op 13 september 2002 @ 09:26:
... Als je niets hoort piepen is het waarschijnlijk het mobo...
Kortsluiting... Mobo en Proc waarschijnlijk dood...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

lord-evil schreef op 13 september 2002 @ 11:41:
al eens andere monitor geprobeerd ?
[...]
Read you must do, answers you will get :)

Verwijderd

Topicstarter
De monitor is overleden naar ik weet ik heb de computer op mijn eigen reservemonitor aangesloten met een oude videokaart die ik had en dat had geen resultaat, wat is de kans dat zowel mobo als processor overleden zijn?

Verwijderd

redelijk groot , waarschijnelijk zijn ze allebij dood, je mobo heeft wel een grotere kans om kapot te zijn dan je cpu, neem je cpu ff mee naar een vriend anders dan, en neem een cpu van een vriend en stop die bij jouw erin
Pagina: 1