zoek eens op http://www.devguru.com naar "INI write" Daar staat de uitleg.
Er is geen standaard functie in WSH script die dit kan. In KIX32 is dat wel aanwezig dus dat kan je ook gebruiken.
Ik gebruik zelf altijd KIX32 hiervoor.
Er is geen standaard functie in WSH script die dit kan. In KIX32 is dat wel aanwezig dus dat kan je ook gebruiken.
Ik gebruik zelf altijd KIX32 hiervoor.
Ik gebuik hier zelf altijd Maintini voor.Johnny E schreef op 13 september 2002 @ 08:53:
Ik moet dus een simpel ini filetje aanpassen middels een scriptje, zelf zat ik te denken aan een simpel WSH scriptje.
Het volgende is wat het scriptje moet doen:
1 setl vraag: wat is uw naam?
2 zet %naam% in ini file.
c'est tout maar hoe nu???
http://www.neatech.ch/maintini/maintini.zip
Je maakt dan een cmd file (tekst file *.cmd) aan,
die je weer "importeert" met maintini in een ini file (*.ini).
Maintini gaat eerst zoeken naar de opgegeven registry entry,
waarna je een key (waarde) kan verwijderen/toevoegen/wijzigen.
Die cmd file, kan je simpel aan laten maken met een batchfile,
waarin je ook de wijziging laat uitvoeren in je ini file.
Een voorbeeld van een batchfile die ikzelf gebruik voor het toevoegen
van een codec in system.ini sectie [Drivers32]
waar dan de regel MSACM.L3CODEC=L3CODECP.ACM wordt toegevoegd,
indien MSACM.L3CODEC=... al voorkomt, wordt die waarde vervangen.
Dat geef je aan door het +(plus) teken te gebruiken.
Voor jouw gemak, heb ik even wat dos variabelen hiervoor gebruikt,
kan je hem aanpassen voor jouw doel,
als je er niet uitkomt hoor ik dat wel:
@echo off
SET Inifile=c:\windows\system.ini
SET Entry=Drivers32
SET Key=MSACM.L3CODEC
SET Val=L3CODECP.ACM
echo +[%Entry%]%Key%=%Val% >c:\maintini\command.cmd
c:\maintini\maintini %Inifile% c:\maintini\command.cmd
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Om welk OS gaat het? Dat zien we graag in de topictitel terug, zie Windows Operated Systems - Policy. Ik maak er hier wel [Alg] van Algemeen van
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Gaat dus om Win2K / XP. het is dus de bedoeling dat er tijdens een installatie van een applicatie een Pop-up omhoog komt die vraagt om de gebruikers naam, deze naam moet daarna in een Ini file geknald worden.
Een bepaalde applicatie kijkt dus naar die ini file waarna het een verbinding opzet naar een database. De entry in de ini file dient uniek te zijn.
Een andere optie zou zijn dat de shortcut van de applicatie een batch file oproept welke de ini edit en dan verder gaat met het starten van de applicatie.
Een bepaalde applicatie kijkt dus naar die ini file waarna het een verbinding opzet naar een database. De entry in de ini file dient uniek te zijn.
Een andere optie zou zijn dat de shortcut van de applicatie een batch file oproept welke de ini edit en dan verder gaat met het starten van de applicatie.
Een voorbeeldje voor schrijven naar een ini in VBScript: http://cwashington.netrea...x=553&ScriptType=vbscript
(Resultaat van [Google=vbscript ini write]).
Usernaam vragen: antwoord = InputBox("Wat is uw username?")
Ik zou trouwens niet van een unieke naam uit gaan als de gebruker het zelf moet intypen
(Resultaat van [Google=vbscript ini write]).
Usernaam vragen: antwoord = InputBox("Wat is uw username?")
Ik zou trouwens niet van een unieke naam uit gaan als de gebruker het zelf moet intypen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
woehoe, na wat zoeken kwam ik een oud tooltje van me tegen welke ik in de oude Dos dagen gebruikte om test files aan te passen (change.com). Wat wekt mijn verbasing het tooltje neemt dood leuk de variabelen van Windows over (Username, computername).
Tijdens de installatie dus even een batch file oproepen en voila!!!!
Tijdens de installatie dus even een batch file oproepen en voila!!!!
AutoIt doet het heel goed. Bijvoorbeeld:
InputBox,username,Username,Wat is uw username?
IniWrite,%username%,c:\\iets.ini,Parameters,Username
InputBox,username,Username,Wat is uw username?
IniWrite,%username%,c:\\iets.ini,Parameters,Username
Pagina: 1