Toon posts:

kabelmodem aansluiten Multikabel/Sonera

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

EINDELIJK kabelinternet in de Haarlemmermeer...

Volgende week komt de cable guy langs, en ik had wat vraagjes omtrent de
kabelaansluiting van Sonera/Multikabel en kabelinternet/UTP in het
algemeen.

1) wat voor merk/type kabelmodem wordt er tegenwoordig door Sonera
toegepast in het Multikabelgebied?

2) wat voor UTP kabel wordt er gebruikt tussen de kabelmodem en de
ethernetkaart die er direct op wordt aangesloten? Gewoon 1-op-1 of een
CROSS-LINKED?

3) zijn er nog poorten dichtgetimmerd (maw: kan ik bepaalde servers
draaien zoals http en/of ftp?)

4) zijn er voorspellingen te doen over de snelheid/QOS in mijn gebied
gezien eerdere ervaringen in de rest van het Multikabel/Sonera gebied
waar deze dienst al langer wordt aangeboden?

5) weten jullie misschien waar ik aan die handige rubberen UTP
connectorhoesjes kan komen, zodat alle kabels er wat mooier afgewerkter
uit zien?

6) hoe moeilijk doet de cable guy over het algemeen als...

* hij vermoedt dat ik meerdere machines via een gateway ga aansluiten en/of een server draaien

* ik een niet-Microsoft OS gebruik (Linux, BSD)

* ik bepaalde wensen heb over hoe het geheel aangesloten zal worden

Ik heb nog maar een week om de voorbereidingen te maken (ja, ik heb al
een stekkerdoos met meerdere stopcontacten in de meterkast zitten), dus
ik zou graag wat info hierover willen ontvangen. Bedankt!

Volkert

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan echt zo ver gaan als op mijn eigen berichten te reageren? Kom op dames en heren, help me out here!

Verwijderd

Waar woon je Motown? Bij mij komt Sonera volgende week ook langs! EINDELIJK!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
ok, hier is wat ik weet:

1) Elsa surfboard
2) Gewoon 1 op 1
3) Ja, Alle poorten waar je wat leuks op kan doen zijn dicht (FTP, HTTP, Telnet etc. kijk op mgg.multiweb.nl voor recente informatie
4) Nee, ik hoor wisselende berichten. Iemand met kabel uit jouw buurt (ik zit te ver weg) moet hier maar iets over zeggen.
5) Nee
6)Mijn cableguy was niet moeilijk (was installateur van Planhold). Hij moet alles werkend afleveren voordat jij en handtekening zet. De installateur hoeft geen kennis te hebben van alternatieve besturingssystemen (lees anders als MS) Als jij hem kan helpen is dat toch prima ?

Let op. Je krijgt 2 groooote adapters in je meterkast. Een duo stekkerblok gaat dus niet werken --> past niet

Verwijderd

Nou ik heb ook een kabelabbo van Sonera maar ik heb geen adapters ofzo in me meterkast hoor.. Laat staan grote ;)

Een kabelmodem en wat kabel en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 09:50 schreef Afketser het volgende:
Waar woon je Motown? Bij mij komt Sonera volgende week ook langs! EINDELIJK![/quote]Ik woon in Hoofddorp, aan de grens tussen Bornholm en Pax. Ik heb al een paar Hoofddorperse klanten in de computerwinkel waar ik werk gesproken. Sonera heeft aan het begin van oktober slechts mondjesmaat mensen toegelaten om het netwerk eerst te testen... Het vliegt nu over het algemeen nog als een trein! Als het maar niet minder wordt met die golf aanmeldingen... Als verkoper weet ik gewoon dat de hele Haarlemmermeer er gewoon op zat te wachten... Als dat maar goed gaat...

Maar ik BLIJF tegenstrijdige verhalen horen over welke kabel nou tussen de kabelmodem en de UTP kaart moet... 1-op-1 of cross linked? De ene zegt 1-op-1, de ander zegt 100% zeker te zijn dat het cross linked is... Aaargh! Make up your mind, ladies and gentlemen!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik ben er inmiddels achter welke kabelmodem we in de Haarlemmermeer gaan krijgen:

http://www.elsa.com/EUROPE/PRODUCTS/MLCABLE/HOME.HTM

Wie kan me eens wat ervaringen geven over dit model? Ik zie in elk geval aan de specs dat het een DOCSIS based modem is. That's a good thing, right? Gelukkig geen Casema-shit, dus... (With all due respect voor de gedupeerde gebruikers ervan.)

Verwijderd

Ik heb @home, maar die cable guy die bij mij kwam...
Wassie wat vaag aan het doen, enzo.
Ik had een super vette koelconstructie in mijn pc hangen (1 grote koeler zo gemonteerd dat ie het effect als sandwich koeling had), zat hij wat stom te lachen:(
Ik was echt zo pissed op die vent!! En de hele tijd wat opscheppen enzo!! Ik was blij dat ie de deur uit was, dat zeg ik je wel!! Hij maakte zelfs fouten met het invullen van de proxy, deed ie 3x verkeerd!
Sorry hoor, maar ik kan er niet tegen als ik zoeen sukkel in mijn huis krijg!

Keek ie wat in mijn history enzo!! Ging ie ff kijken wat Tweakers.net was.
"hmmm, nooit van gehoord. Maar ja, ik hang alleen bij de grote jongens rond, die kan ik tenminste helpen met problemen"
Nou, die gast iemand helpen?!?!? Hij kan nog niet eens fatsoenlijk een proxy invullen!!!

Zo, dat lucht op:)
Pagina: 1