Toon posts:

Vertraging met ADO update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Scenario
Er is een plannings-systeem met meerdere clients. Zodra er op een client een reservering wordt gedaan, wordt er een UDP-pakketje verstuurd zodat de overige clients weten dat het plannings-scherm ververst moet worden.

Probleem
De update wordt pas na een seconde of 4 zichtbaar voor de overige clients.
Ik gebruik een Access database met een ADO connectie.
Ik heb veel gezocht op het net en kom heel vaak het zelfde probleem tegen, maar heb tot nu toe geen oplossing vinden.
Microsoft zegt: This behaviour is by design
Toch ben ik benieuwd of iemand hier dit probleem ook eens heeft gehad en het heeft weten op te lossen.
Ik heb al "gespeeld" met transacties, cursors, wijzigingen in de registry t.a.v. de FlushTransactionTimeout etc. maar niets helpt.

Het zal toch niet zo zijn dat ik een 4 seconden delay moet accepteren en een timer moet inbouwen voordat er ververst wordt?

Verwijderd

Topicstarter
OK - ik ben er al uit. Voor diegene die het ook wil weten:

Het ligt aan de "PageTimeout" setting voor Jet3.x en hoger. Die staat default op 5 seconden en staat bij mij nu dus op .5 seconden. Update werkt perfect!

Zie http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q149618& voor meer info.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

en microsoft maar zeggen: This behaviour is by design :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! En voordat je in staat bent dit 'designed behaviour' te manipuleren, ben je twee dagen zoeken verder :(

Welke idioot daar zou verzonnen hebben om een 5-seconden timeout op de page te zetten??