Toon posts:

@home en 'Status Netwerkadres' Pagina ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds @home niet meer meerdere PC's ondersteunt .. is ook het 'Status Netwerkadres' gedeelte van de @home portal weg.

Daarmee kon ik altijd zien wat voor de verschillende Pc's bij mij thuis de instellingen zouden zijn, als ik DHCP zou draaien. Dat draai ik dus niet .. ik heb alles overal keihard vaststaan. Tot zover momenteel geen probleem.

Maar ik merk al dat als ik zaken trace dat ik in een nodemove range zit momenteel. Maar ik heb de zaak dus keihard vaststaan. Dus ik wil graag zien wat het zou zijn als ik DHCP zou draaien, zonder dat ook daadwerkelijk te gaan doen. En dat kon ik dus voorheen prachtig uitlezen op die 'Status Netwerkadres' pagina. Die nu dus weg is.

Weet iemand of die toch nog ergens heel sneaky te vinden is bij @home?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09

chromeeh

the Gnome

Hmmmm ik kan er nix meer van vinden op de page....
Maar wrom draai je geen DHCP? Veel makkelijker helemaal als je in een node-move zit...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met een static verbinding 99.9% van de tijd beter af ben. Ik draai ook compleet andere DNS servers enz. Die van @home zijn bagger, en dat geldt ook voor de DHCP. Vandaar.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

Nobby

Nuts!

Een vriend van mij heeft toen hij in een node-move zat gewoon @home gebeld omdat ie geen internet had en toen hebben ze hem de instellingen over de telefoon gegeven.
Dus ik stel voor dat je een tijdschrift pakt (om te lezen tijdens het wachten) en ff @home beld. :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wel gewoon internet. Dat is momenteel het probleem niet. Dat is ook m'n vraag helemaal niet. Ik wil weten waar die pagina is, als ie d'r nog is.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Hee HlpDsK, zit je soms ook via Tilburg?
Ik zit sinds vanacht ook ALWEER op die nodemove.home.nl
Uh eerst je vraag, nee voor de klanten is die pagina niet meer bereikbaar

Of bedoel je soms dit: C:\@Home\Tools\dhcpchk.exe

ik had daarstraks de helpdesk gebeld om te vragen waarom ik alweer op een nodemove zat.
doe het maar niet na, je krijgt zo'n muts aan de lijn met een velletje papier voor haar neus en gaat standaard met je alle instellingen na |:(
Leg ik 3 maal uit: zeg schat ik wil alleen maar weten wat er aan de hand is en waarom ik op een nodemove zit.
tja dat had ze helemaal niet op haar papiertje staan _/-\o_
soms vraag ik me wel eens af: wat doen die mensen daar op de helpdesk :?
de klanten soms de put in helpen?
of is het daar een filantropische instelling om werklozen aan de gang te houden?

nou als ik het zo bekijk en het zou ook nog eens goed verdienen?
heeft iemand enig idee hoe ik aan zo'n luize baantje kom? :z

Verwijderd

Topicstarter
Filantropisch is het niet met 10 eurocent de minuut voor totaal geen info .. zoals je al zegt.

Ja via Tilburg. Leuk hé .. @home Tilburg = altijd fun.

• Piet Marisael
kijk even m'n bijvoeging HlpDsk
ik had die fluit maar liefst 10 minuten aan de lijn, KASSA

maar ik heb het vermoeden dat het allemaal te maken heeft met de verbinding die ze aan het maken zijn met Oisterwijk.

• TeH_oNe
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

is het mogelijk die node ook dynasmiche te zetten eigenlijk bij mij moet ik overal dat ( ik zit op roosendaal
roose1.nb.nl.home.com op iedere pc invullen ( jah het staat ook allemaal statisch )

Btw: HLpDsk welke dns servers gebruik je eigenlijk ?

what?

• Piet Marisael
bedoel je zo iets HlpDsk:

code:
1
2
3
WAN Status  GW IP Addr    217.123.80.1  
Mode          IP Address       TX Packets  TX Rate    RX Packets    RX Rate      Up Time  
DHCP Client   217.123.81.243   23655       24         26442         31           2:20:38

• Piet Marisael
TeH_oNe schreef op 13 september 2002 @ 13:27:
is het mogelijk die node ook dynasmiche te zetten eigenlijk bij mij moet ik overal dat ( ik zit op roosendaal
roose1.nb.nl.home.com op iedere pc invullen ( jah het staat ook allemaal statisch )

Btw: HLpDsk welke dns servers gebruik je eigenlijk ?
weet je welke ik er uit krijg?

DNS Server IP Address
Primary IP Address : 213.51.129.67
Secondary IP Address : 213.51.129.68

niet verder vertellen hoor O-)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

?? Tools portals @home pagina??

Ip adres vraag je toch gewoon op door host ccxxxxx-a.plaats1.pv.nl.home.com in te tikken? ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik helemaal niet weten ... :{

'Vroeger' had je een pagina. Ja .. ok. Daarop stond dus precies wat je gateway/router/subnet/dns/dhcp/enz was. Voor elk IP dat je had. Zeg maar wat je DHCP je zou doorgeven normaliter.

En die info-pagina zoek ik, in welke vorm dan ook. Zodat ik met een bak, die forced static is geconfigged, gewoon kan zien wat m'n settings hadden moeten zijn, zou ik DHCP gebruiken.

ok? :)

Edit: ik gebruik als DNS dus bv. een machine uit het T.Net park, 2 van WXS, en nog 5 van @home, waarvan 3 nieuwe en 2 oude.

• TeH_oNe
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Piet Marisael schreef op 13 september 2002 @ 13:41:
[...]

weet je welke ik er uit krijg?

DNS Server IP Address
Primary IP Address : 213.51.129.67
Secondary IP Address : 213.51.129.68

niet verder vertellen hoor O-)
"dit zijn de standaar dns servers van @ home !
( 213.51.129.67 tm 213.51.129.70 )
maar welke dns servers kun je nog meer gebruiken ?
dat was de vraag aan Hlpdsk..
|:(

what?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:40:
Dat wil ik helemaal niet weten ... :{

'Vroeger' had je een pagina. Ja .. ok. Daarop stond dus precies wat je gateway/router/subnet/dns/dhcp/enz was. Voor elk IP dat je had. Zeg maar wat je DHCP je zou doorgeven normaliter.

En die info-pagina zoek ik, in welke vorm dan ook. Zodat ik met een bak, die forced static is geconfigged, gewoon kan zien wat m'n settings hadden moeten zijn, zou ik DHCP gebruiken.

ok? :)

Edit: ik gebruik als DNS dus bv. een machine uit het T.Net park, 2 van WXS, en nog 5 van @home, waarvan 3 nieuwe en 2 oude.
Ehm je zet je bak op DHCP, haalt een nieuwe lease op en je tikt in (Win2k of XP):
IPconfig/all > C:\ipconfig.txt
En zie hier al je IP info in een text bestand 8)

Bovendien je statisch zetten op een nodemove ip adres lijkt me ook nie verstandig.

[ Voor 0% gewijzigd door PolarBear op 13-09-2002 19:48 . Reden: Added info ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

https://ms2.nl.home.com/MultipleIP heeft nog tijden na het afschaffen van de dienst gewerkt...(stond gewoon geen linkje meer naar) maar nu helaas niet meer zie ik :|

Verwijderd

Topicstarter
Die bedoel ik dus

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 13 september 2002 @ 19:47:
[...]

Ehm je zet je bak op DHCP, haalt een nieuwe lease op en je tikt in (Win2k of XP):
IPconfig/all > C:\ipconfig.txt
En zie hier al je IP info in een text bestand 8)

Bovendien je statisch zetten op een nodemove ip adres lijkt me ook nie verstandig.

Zucht. Sorry, maar ik zeg net dat hij niet DHCP gaat. Dus ik moet op een andere manier aan die info komen. Zeker tijdens en nodemove veranderd die info elke paar uur.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 23:45:

[...]

Zucht. Sorry, maar ik zeg net dat hij niet DHCP gaat. Dus ik moet op een andere manier aan die info komen. Zeker tijdens en nodemove veranderd die info elke paar uur.
dat heb ik ook gehad ja... ben toen maar op DHCP overgestapt met pijn in mn hart

booten duurt 10 seconde langer, de @home DHCP server is vaak down, mensen met static kunnen dan vrolijk doorinternetten etc etc..
Pagina: 1