Toon posts:

Probleem Met Need For Speed High Stakes onder XP met Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Ik was toenstraks door mijn oude CD's aan het snuffelen en kwam daar Need For Speed High Stakes tegen (NFS4 is dat, ook wel bekend als Road Challenge).

Ik draai Windows XP Pro SP1.

Na installatie kwam de 'bekende' melding dat de executable geen geldige Win32 applicatie is. Ok .. gegoogled, info gevonden, en Patch 4.5 geinstalleerd. En waarempel .. het spel start op :)

Maar nu het probleem: ik krijg het spel enkel aan de praat in Software Rendering Mode. En dat terwijl er toch een Prachtige ATi Radeon 64 MB DDR VIVO in mijn systeempje hangt.

NFS4 kent de videokaart niet. Ok, fair enough .. maar onder Windows 98 heb ik dit spel vrolijk en prachtig een jaar lang gespeeld, ondanks die exact zelfde waarschuwing/melding, in Hardware Mode, no less.

Echter, nu onder XP weigert het spel te starten als ik 'm op Hardware Rendering zet. De CPU is sterk genoeg om in Software mode op fatsoenlijke framerate te spelen maar het ziet er über-funky uit. Niet mooi.

En om nou enkel voor dit spel een Dual Boot te gaan draaien vind ik ook weer wat overdreven. Ik heb alle compatibilty-modes al getest maar het mocht niet baten.

Is er een manier om onder XP deze game in Hardware Mode te draaien met m'n Radeon?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Zit er niet een los 3DSetupje bij net als bij heel veel spellen van EA?

Verwijderd

Topicstarter
Ja .. maar zoals ik al geschreven heb, die herkent de videokaart sowieso niet. ;)

Onder 98 liep het desondanks gewoon in Hardware Mode.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje .. speelt er niemand meer deze game?

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
volgens mij kon je met dat 3dtool proggie van EA dat standaard in NFS zit gewoon een errormessage naar EA sturen... dan sturen ze je een driver of een patch...

tenminste dat hebben ze wel eens gedaan toen ik NFS2SE niet aan de praat kreeg!

je kan het altijd proberen... (8>

Verwijderd

Topicstarter
Die tool kan niks sturen. Die hele optie is er niet.

En ik weet al wat EA zegt: die game supporten we niet oid.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hmmm, de meeste mensen lopen al vast bij 'geen geldig win32 programma'. Patchen, bravo :) Mijn GF2MX werkte destijds ook niet, maar na het patchen kon je hem gewoon aanklikken als Direct3d Device, ook al werd niet een chipset gespecificeerd oid. Dat wilde eerst dus niet. Verder kun je proberen om te experimenteren met Direct3d properties van je kaart, maar dat heeft geen zin denk ik. Misschien dat ik morgenavond het spel ook even uit de kast trek en probeer het op mijn Radeon 8500 (en hopelijk weer effkes netwerken tegen m'n broertjes, lachuh :9).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Graag :)

Het is ws. iets met NT wat ie niet leuk vindt of zo. Onder 98 met m'n Radeon .. geen punt. Onder XP = no go. In software mode wel maarja da's gewoon yuk.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een dag, weer een klein kickje :)

Zijn er nog mensen die het aan de praat hebben gekregen?

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ja, er is iemand die het gelukt is!
Mijn gloednieuwe Hercules Radeon 8500LE doet het uitstekend. Eigenlijk ben ik helemaal geen problemen tegengekomen, dus ik ben bang dat ik niet veel kan helpen.
Ik had nog een patch 4.44 liggen. Daarna 3Dsetup gerund, ik kon Direct3D device 1 selecteren, kreeg een waarschuwing dat NFS hem niet kende en er kon unpredictable behaviour komen. Daarna NFS zelf opgestart, eerst een foutmelding dat ik minder dan 1 MB harde schijf heb, niet waar dus en dan spelen.
Dat ging dus gewoon goed. Het zag er ook nog hardware gerenderd uit, dus het zal wel gelukt zijn.
Misschien dat jij een andere radeonchipset hebt die NFS niet pakt. Ik heb trouwens niet de Catalyst drivers gebruikt, maar de standaard Hercules drivers.
Succes in ieder geval.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij komt ie dus gewoon terug op de desktop met hardware mode. Vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
* nog een subtiel kickje *

Nog mensen die het met succes aan de praat hebben gekregen met een vergelijkbare setup?

• Captain Pervert
Ik install nu.
Zometeen patch erover, 4.50 crack erover ( O-)) en ik probeer effe.

Ondertussen is dit misschien nuttig. Heb half gelezen

http://www.ntcompatible.com/compdet.php?details=5691

edit:
Arg!! Er is geen 4.50 crack want de 4.50 patch is beta... Alleen een 4.44. Hmmm

En hier is nog een goede link met tutorial:
http://nfs2000.4players.d...art.php?cat=spt&art=win2k

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
die is er wel ..

Ik ben benieuwd :)

Edit: de game start bij mij in hardware mode gewoon niet. Geen crash of error of freeze of zo.

En als ik een compatibility mode selecteer doet ie 't nog steeds niet, maar de game loopt wel in software mode in super-slowmotion.

• Captain Pervert
Hey, ook zonder crack werktie? :? :D
En ik heb geen enkel probleem hier, hij werkt gewoon. :{ Ik denk dat een XP reinstall wel helpt maar ja, da's ook zoiets he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die is gewoon vers. Dat kan het gewoon niet zijn lijkt me.

• Captain Pervert
Nou bij mij doet hij het dus. maar grafische/audio/HUD settings worden niet opgeslagen. Ik kan ze veranderen in Options en er dan mee spelen, maar na het afsluiten van het spel wordt ALLES gereset naar defaults (o.a. 640*480).

Hoe kan dit? Iemand?

Verwijderd

Bij mij herkende die m'n GF2 MX niet, EA gemaild, zeiden van 'daar kunnen we nix aan doen', zelf maar ff gaan zoeken, toen in die setup tool uit de hoofdmap van NFS4 m'n GF2 geselecteerd, toen deed ie ut, maar jij ziet dus in die setup tool niet je Radeon??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie "Direct3D Device1"

En dan de melding dat het rare effecten kan geven.

Nou vind ik dat niet erg .. maar het spel start dan dus gewoon niet. Het is ff zwart ,e ndan weer de desktop.

In Software mode speelt het wel. En de settings onthoudt ie ook.

Verwijderd

vreemd, heb je al een re-install van NFS geprobeerd, met andere drivers? bv. dezelfde drivers als in 98?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47
ik zie het hier nog nergens staan, maaruh, refreshrate :?
maybe heeft het daar iets mee te maken?
want bij sommige spellen kan het wel eens problemen geven als je met de refreshrate 'geknoeid' hebt

* Crash gewoon een spontane ingeving :P

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 00:10:
Kickje .. speelt er niemand meer deze game?
Ja, maar met een TNT2 en V3. Kun je niet een 3D setup van een nieuwer spel (NFS5) gebruiken?

• Captain Pervert
IK HEB HET!

Denk ik.

Bij Hlp wil de game niet eens draaien, bij mij werden grafische en de andere opties niet opgeslagen, en deed fog het niet (game ziet er meteen veel lelijker uit zonder fog).

Oplossing: ergens op mijn HD vond ik een bestand: D3DA.dll_voor_beter_d3d_in_nfs4.zip

Dit is de D3Da.dll van Porsche 2000, die zorgt voor vloeiender D3D, misschien dat die je kan helpen? Tenminste, er staat me iets van bij dat hij uit Porsche 2000 komt, alhoewel ik die file niet kan vinden ik mijn Porsche 2000 install. In elk geval; zoek maar even alhier, of mail me anders even. Ik denk dat het daarmee wel opgelost is.

Verwijderd

Tja, maardit gaat om 4 en 2000= Porsche 5. mm Ik had dit probleem eerst ook onder 2000 maar toen kwam Porsche uit en ik ben Porsche fan dus :9~

• Captain Pervert
Slimpie, lees wat ik zeg. Als je dat bestand, wat vermoedelijk uit Porsche 2000 komt (al kan ik hem daar niet vinden), kopieert naar NFS4, draait het spel.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Captain Pervert
Kick

Want toch sneu dat Hlp em niet kan spelen :)
Ik speel em nu weer en rij in mijn class A-Corvette alle class AA-Ferrari's eruit :Y)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Probeer dat maar eens in multiplayer.

Verwijderd

of tegen mij >:) :o

Verwijderd

Uhmm tja...ik kreeg hem ook niet aan de praat (geforce 2 gts, XP pro :( )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. NSF5 heb ik ook installed staan. Maar die nfspatch10 krijg ik iig niet te pakken .. die site is veel te traag .. :{

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je dan niet handmatig die DLL vervangen en misschien zelfs de hele 3D setup dir?

Verwijderd

w88 maar tot je m binnenhebt...

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 21 september 2002 @ 19:44:
Kun je dan niet handmatig die DLL vervangen en misschien zelfs de hele 3D setup dir?

In heel m'n NFS5 komt geen file met d3d in de naam voor :?

En op de site in het linkje boven vindt ie precies 0 files met de naam 'nfspatch10' :'(

Verwijderd

Topicstarter
Die site hierboven is nu veel sneller en ik heb die patch nu te pakken. En hij werkt! :) :)

Alleen schokt het af en toe. Nahja .. het is nu iig speelbaar in hardware mode.

En hij onthoudt ook de settings :)

In combinatie met Daemon-Tools is het nu echt snel. Laadtijden zijn vrijwel non-existent.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 19:48:
In heel m'n NFS5 komt geen file met d3d in de naam voor :?

En op de site in het linkje boven vindt ie precies 0 files met de naam 'nfspatch10' :'(
In NFS5 wordt dx7z.dll gebruikt.
Pagina: 1