wel of geen registerd RAM in een Tiger MPX

Pagina: 1
Acties:

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik heb een Tiger MPX in de wacht rij staan en nu is dus mijn vraag of de MPX nu wel of geen Registerd geheugen nodig heeft.
Ik meen me te herinneren dat hij wel 1 niet registerd dimm aan kan maar als je er dan een 2 modulle bij wilt dat je dan alles registerd moet maken.
Ik heb al op de Tyan site gekeken en daar staat een tegenstrijdigheid: http://www.tyan.com/products/html/athlon.htmlhier staat dat de tiger MPX op gewoon registerd gehuegen kan draaien en wordt er niks gezegt over registerd terwijl er bij de Tiger MP wel bij staat dat ie registerd geheugen nodig heeft. En als je hier kijkt beginnen ze in een keer wel over register geheugen te praten http://www.tyan.com/products/html/tigermpx.html .

Kan je dus wel of niet 2 of meer niet-registerd modulles in de Tiger MPX zetten.
(Owjah de search bied weinig uitkomst omdat hij nog lang niet goed werkt om een goed resultaat te krijgen (waar is die goede oude tijd (8> ))

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

is het niet zo dat het of het een is of het ander en niet gecombineerd?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• DrNo

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Als dat nog niet duidelijk is uit mijn verhaal is het wel idd de bedoeling ja :) Een combinatie van registerd en niet-registerd is idd onmogenlijk, en dat wilde ik ook al duidelijk maken.
Gompy58 schreef op 13 september 2002 @ 03:02:
is het niet zo dat het of het een is of het ander en niet gecombineerd?

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

snik snotter huil huil... maar ik bedoelde het goed horo ;(

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Scourger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2014

Scourger

The Leechmaster

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij accepteren vrijwel alle MPX borden maximaal 2 modules Unregged geheugen, of 4 modules Regged. Ik geloof dat de Tyan Tiger MXP hier geen uitzondering op is, hoewel je het 't best even zelf uit kan zoeken. Mocht je idd niets op hun site kunnen vinden, dan kun ja natuurlijk ook altijd nog een mailtje sturen voor het verlossende woord ;)

Echter, de vraag is eigenlijk of het de moeite loont om gewoon Unregistered geheugen te nemen. De meerprijs van Registered RAM is geloof ik niet echt groot te noemen (als je 'n beetje zoekt tenminste, maar daar hebben we de pricewatch voor :Y)), en het is een feit dat voor Dual bordjes Registered RAM de betere optie is.
Om te beginnen kun je dan alle 4 de sloten vullen ipv slechts 2 stuks, hetgeen altijd handig is als je later nog wat RAM bij wil prikken (en dat wil je vast wel een keer, heb net besloten dat ik dat ook maar 'ns moet gaan overwegen :*)).
Bovendien schijnen Dual systeempjes stabieler te lopen op Registered RAM. Of dit echt merkbaar is weet ik niet, maar ik heb op de fora van www.2cpu.com nog wel eens mensen gezien die probs hadden met hun systeem, totdat ze er Regged RAM in smeten. Mocht je zoiets overkomen, dan zit je meteen met een nutteloze Unregistered module, want je kan ze niet combineren (ja, kan wel, maar dan tellen ze beiden als Unregistered.... dus scheelt 't nog niks). Omdat Dual systemen nou eenmaal beter overweg kunnen met Registered RAM zullen compatibiliteits en stabiliteitsproblemen gewoon minder snel optreden.

Dus, ikzelf raad je aan om gewoon voor het Registered RAM te gaan, of dit nou per sé moet of niet. Het is in ieder geval de veiligste optie die altijd goed zal werken, en voor de meerprijs hoef je het waarschijnlijk niet te laten. Neem het Unregistered RAM pas in overweging als het echt aardig wat geld scheelt.

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

• DrNo

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Scourger; Ik denk idd dat het dus beter is dat ik er registerd in prop anders moet ik als ik er dan 3 of 4 in doe toch alles vervangen.

* DrNo zegt tegen Gompy58 "maake je geen zoren twas niet zo bedoelt ;)))

• Scourger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2014

Scourger

The Leechmaster

Zou ik wel doen idd. Mocht je opeens besluiten om er meer dan 2 geheugenplankjes in te proppen, dan ben je jezelf dankbaar dat je meteen Regged hebt gekocht. Heb ik zelf ook gedaan onder het motto: mochten de geheugenprijzen opeens enorm kelderen, dan gooi ik 'm helemaal vol >:)

Er is overigens nog een groot voordeel mocht je besluiten om twee Athlon XP's in je bak te gooien i.p.v. (Athlon MP's). Ik had na wat zoeken begrepen dat XP's meestal wel werken, met enkele uitzonderingen daargelaten: soms is een XP net niet *krachtig* genoeg om in SMP te werken, waardoor de (goedkopere) SMP opstelling faalt. Omdat ik zoals ik al zei op de 2cpu fora nogal wat had gelezen over SMP bakken die het niet deden wegens ongeschikt geheugen, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en meteen Registered RAM gekocht van een door mijn Mobo fabricant gecertificeerd merk. Mocht het geheel dan niet werken, dan zou ik bijna zeker weten dat het aan een van de Processoren lag. Anders zou ik uit moeten zoeken of het aan de procs of aan het geheugen lag :( Die ellende had ik mezelf dus al bij voorbaat bespaard.

Mocht je dus graag twee Athlon XP's willen gebruiken (i.p.v. de veel te dure MP's), dan zou ik ZEKER voor Registered gaan. Maar eigenlijk is Regged in alle gevallen de betere optie.... het enige nadeel kan de prijs zijn, maar dat valt nu wel mee geloof ik.

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dude altijd regged erin. unregged is vragen om problemen.

specs

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het antwoord (wat al gegeven is :) ) staat overigens gewoon op de site hier en dan moet je de onderste tabel nemen, daar staat duidelijk dat er twee unbuffered DIMM's op werken, sterker nog, er staat zelfs wélke unbuffered DIMM's goedgekeurd zijn :) Desalniettemin zou ik ook voor regged gaan, dit om het uitbreiden en de extra stabiliteit. (dat gedonder met unbuffered was/is met name met de MP borden, hoewel uitgerust met exact dezelfde geheugencontroller heeft Tyan met die twee eerste borden schijnbaar weinig risico willen nemen of had moeite met de signaallijnen implementatie, maar dat gok ik maar). Iig had je een heel eind verder kunnen komen als je iets beter gekeken had op de Tyan site ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1