kan iemand me helpen met het volgende: ?
vlug een schets.
ik heb een table met volgende kolommen:
teamids / timestamp / data
nu in teamids zitten teamids die MEERDERE maals kunne voorkomen, maar met een verschillende timestamp (data zal normaal ook verschillend zijn)
dus ik kan hebben met pseudo waarden:
1 / 13u / eten
1 / 14u /afwassen
1/ 23u / slapen
2 /14u / eten
2 / 20u / stoeien
3 /20u / avond eten
enzovoort, nu wil ik via 1 select de data hebben van alle verschillende teamids die het eerst voorkomen, dus ge-ordend op timestamp
dus elk team mag maar 1 keer voorkomen met de data geselcteerd van wat het eerst voorkomt.
het aantal teams kan ik "eventueel" te weten komen via andere table, maar kheb het liever in 1 query zonder nog es de database aan te spreken
ik vind het niet
iemand anders misschien ?
vlug een schets.
ik heb een table met volgende kolommen:
teamids / timestamp / data
nu in teamids zitten teamids die MEERDERE maals kunne voorkomen, maar met een verschillende timestamp (data zal normaal ook verschillend zijn)
dus ik kan hebben met pseudo waarden:
1 / 13u / eten
1 / 14u /afwassen
1/ 23u / slapen
2 /14u / eten
2 / 20u / stoeien
3 /20u / avond eten
enzovoort, nu wil ik via 1 select de data hebben van alle verschillende teamids die het eerst voorkomen, dus ge-ordend op timestamp
dus elk team mag maar 1 keer voorkomen met de data geselcteerd van wat het eerst voorkomt.
het aantal teams kan ik "eventueel" te weten komen via andere table, maar kheb het liever in 1 query zonder nog es de database aan te spreken
ik vind het niet
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"