Toon posts:

Radeon 9000 PRO max. 60Hz (98/ME/XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de 9000 PRO 128Mb opgehaald.
Met gemengde gevoelens wel te verstaan want een paar jaar terug heb ik de ATI RAGE PRO vervloekt omdat dat ding steeds terug sprong naar 60Hz.
Och, dacht ik ATI heeft in die jaren vast wel wat geleerd.
Nee dus, ik kom nu helemaal niet boven 60Hz uit, wat ik ook kies het beeld blijft flikkeren (als ik 85Hz kies blijft de instelling wel op 85Hz staan, maar is in werkelijkheid dus 60Hz).

Dit is het geval in Windows 98, ME en XP (dus geen XP probleempje lijkt me).
Ik kan me ook niet voorstellen dat er voor de 9000 nog steeds een refreshfix nodig zou zijn aangezien dit probleem al zo oud is.

Ik heb geen tv aangesloten dus dat is niet de reden.
Een of twee monitoren maakt niet uit.
Het valt me op dat in XP soms alle buttons waar ik de muis overeen ga zwart worden en blijven.
Ook zijn er storende zwarte flitsen te zien bij klikken op insteltabs.

Aan de monitor driver ligt het dacht ik niet omdat de hogere refreshrates wel beschikbaar zijn.

In mijn bios (Abit Kt7a MB) is 'Plug en Play OS' ingesteld op 'No', op advies van Abit omdat anders windows steeds opstart met "nieuwe hardware is geinstalleerd, opnieuw opstarten?".
Maar ook met deze optie op "Yes" gaat het nog niet goed.

Ik hoop dat iemand nog een goed idee heeft, want anders gATI terug naar de winkel. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo vrijdag de 13e ongeluksdag?

Probleem is opgelost dankzij Abit:

ATI kaarten kunnnen slecht tegen te hoge IO spanning; dus I/O verlaagd van 3,4 naar 3,2V en all problems solved!
O+

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik kan me ook niet voorstellen dat er voor de 9000 nog steeds een refreshfix nodig zou zijn aangezien dit probleem al zo oud is.
Nou dat probleem ligt niet aan de kaart zelf maar hoe de windows 2k/xp werkt als je nieuwe drivers installeert. Dus ook bij de allernieuwste kaarten kan het gewoon voor blijven komen. Totdat iemand zo slim is om het te fixen :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01
Display settings control panel > advanced settings > ati beeldscherm > kies bij monitor de juiste resolutie / requentie en opgelost (althans bij mijn ati 7200)

Verwijderd

Topicstarter
En bij de radeons niet vergeten in de 'weergaves' tab de monitor begrenzingen op maximaal te zetten anders kun je nog instellen dat je een ons weegt.
Ik begrijp niet dat anno 2002 de standaard instellingen nog steeds op 60Hz ingesteld worden.

Zeker omdat ATI Amerikaans is en bang voor ontploffende monitoren en zodoende hoge schadeclaims :?

Verwijderd

Nou kan je in ieder geval een schadeclaim voor migraine-aanvallen door een knipperende monitor indienen!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

volgens mij ligt het aan jou monitor hoor. bij mij haal ik op 1600x1200 resolutie nog 100hz. zie spec onder.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

volgens mij is dit topic OUD hoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.