Toon posts:

[php] Wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbie in php... maarre goed ik kom echt niet uit het volgende. Ik heb een upload script gemaakt, die werkt, nou wil ik dat je ook de directory structuur kan zien met bestanden erin enzow. Bestanden worden geupload in /uploaded/x
op die x komt de directory naam te staan waar het bestand in komt. Nou is het mij wel gelukt om van /uploaded een directory listing te maken, maarre verder kom ik niet. Ik heb zelf gedacht om alleen maar /uploaded/ te listen en daar links van te maken en dan op het moment dat je bijv /uploaded/images aanklikt dat die pagina dan opnieuw laad en dat de directory images 'uitgeklapt' is. Dat leek mij niet zo moeilijk maar ik kom er echt niet uit, hij blijft foutmeldingen geven. Mijn php scriptje ziet er zo uit:

<?php
$handle=opendir('uploaded');
while (false!==($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {
echo "<a href=\"test.php?dir=$file\">$file</a><br>\n";
}
}
closedir($handle);

if($dir){
$dir = uploaded . $dir . "/";
$handle=opendir($dir);
echo "<a href=\"uploaded/$dir/$file\">$file</a><br>";
}
}
closedir($handle);
}
?>

Als je dit dus opslaat (bestand: test.php) en opvraagt in je browser dan krijg je eerst gewoon keurig netjes die directories te zien uit /uploaded/. Als je nu op zo'n directory klikt dan komt de browser terug met de volgende meldingen:

Warning: OpenDir: No such file or directory (errno 2) in /var/www/secure/test.php on line 24

Warning: Supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/secure/test.php on line 25

Waarbij geld dat regel 24 de volgende is:
$handle=opendir($dir);

en regel 25:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om dit op te lossen want ik kom er echt niet uit!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Wat doe ik fout??
1. Je kiest een onduidelijk en nietszeggende topic-title
2. Je zet je code niet tussen [php]-tags
3. je maakt een fout in de regel voor opendir($dir)!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
1. Ok ik had die topic title wel wat anders kunnen kiezen idd...
2. Ok ok wist ik veel dat dat kon :)
3. Wat is daar de fout dat?? Want die heb ik nog niet kunne ontdekken....

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
thomaske schreef op 13 september 2002 @ 01:50:
[...]

2. Je zet je code niet tussen [php]-tags
Dus gewoon ff [.php] jouw code [./php]
En dan wel ff de punten weghalen.
Dan krijg je dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
$handle=opendir('uploaded');
echo "<a href=\"test.php?dir=$file\">$file</a><br>\n";
}
}
closedir($handle);

if($dir){
$dir = uploaded . $dir . "/";
$handle=opendir($dir);
echo "<a href=\"uploaded/$dir/$file\">$file</a><br>";
}
}
closedir($handle);
}
?>

Verwijderd

Topicstarter
ja k heb het nu ook door :)
Hey maarre wat doe ik fout?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

1. ok :)
  2. Om het wat duidelijker te maken hier op het forum, kan je
  3. [php]
  4. en
  5. [/php]
  6. om je code heen zetten, ziet er wat mooier en overzichtelijker uit, wat weer zorgt dat er meer mensen even naar je probleem willen kijken.
  7. Als je nou eens vóór je opendir commando even naar het scherm print welke dir je gaat openen, zie je precies wat er aan de hand is (noemen ze debuggen, en dat ben je vast tegengekomen toen je de FAQ hebt doorgenomen ;))

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
ok :) thanx k ben dr uit gekomen :)
ja niet gedacht aan debuggen... stom...
maar goed tis gelukt daz t belangrijkste!
:)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
$dir = uploaded . $dir . "/"; :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik heb eigenlijk niet zo veel toe te voegen aan de opmerkingen van thomaske, maar ik wil toch nog eens een en ander herhalen:

Leer debuggen. Als je een probleem hebt met een script, probeer het dan zelf eerst op te lossen of het probleem te localiseren dmv te debuggen.
P&W is geen service waar je zomaar je code kunt posten en die wij dan voor jou gaan oplossen. Lopen drammen van 'hey, maarre wat doe ik nu fout', helpt je ook niet echt vooruit. Mensen hebben ook een leven en leven niet alleem om jouw probleem op te lossen.

Zorg er ook voor dat je een duidelijke post maakt;
Interpunctie, hoofdletters, eventueel opdelen in paragrafen. En zorg er ook voor dat je gewoon Nederlands gebruikt ipv 'daz', 'maarre', ... Dat leest een stuk makkelijker.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1