Morpheus is java

Pagina: 1
Acties:

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Een vraagje: Kun je morpheus ook onder linux draaien?
Morpheus is volgens mij gemaakt in java.
Dus je zou toch met een java runtime enviroment dat moeten kunnen draaien?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Verwijderd

Ja.

:+.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Bestaat Morpheus voor linux dan?

Anders WineX, limewire of edonkey2000..

Ik gebruik zelf limewire.. (zit wel spyware in d8 ik, er was ook een andere variant zonder spyware maar weet nie meer welke dat was)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Het feit dat iets in java geschreven is, maakt het nog niet direct multi-platform. Morpheus (àls het al in Java geschreven is) is een gewone binary, die niet draait in een Java environment. Zoals jij het omschrijft, kan het dus niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
de CDFoongids van 2002 is ook gemaakt in java (JRE 1.1). Ding werkt precies zoals dat hoort bij een slecht geschreven java applicatie: traag :(
Helaas kan een slechtgeschreven java applicatie die gestart wordt met een .EXE file dus niet cross-platform draaien. Ik neem aan dat je geen JRE 1.1/win32 onder wine wilt draaien :P

Verwijderd

_JGC_ schreef op 13 september 2002 @ 13:10:
de CDFoongids van 2002 is ook gemaakt in java (JRE 1.1). Ding werkt precies zoals dat hoort bij een slecht geschreven java applicatie: traag :(
Helaas kan een slechtgeschreven java applicatie die gestart wordt met een .EXE file dus niet cross-platform draaien. Ik neem aan dat je geen JRE 1.1/win32 onder wine wilt draaien :P
dat zou leuk zijn voor 'hoe laat ik mijn P1.5G draaien als een P150' :+

Verwijderd

niet morpheus maar toch kazaa lite

http://franksworld.net/wi...warticle&artid=134&page=1

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kan iemand met iets meer Java / C achtergrond dit misschien even oplossen?
Volgens mij wordt, als Java gecompileerd wordt, de code eerst omgezet naar byte code (ik geloof dat het zo heet). Bytecode is - in tegenstelling tot object code, wat ontstaat na het compileren van bijv. C - al direct uitvoerbaar, door de ontstane bytecode te draaien op een soort interpreter: de JRE.

Bytecode kàn echter volgens mij - net als object code - wél (tsja, hoe noem je dat) gelinkt(?) worden. Zowel bij C als bij Java ontstaat er dan een "eindproduct". Dat kàn een executable / binary zijn, maar dat hoeft niet. Een tot binary gecompileerd stuk Java code is echter NIET meer multi-platform. Dat was nl. alleen de bytecode.

Klopt dit? Ik ben geen Java-er, dit is wat iemand me ooit zo heeft uitgelegd. Dit zou echter betekenen dat Java binaries (zoals Morpheus, als dat zo is) NIET uitvoerbaar zijn onder linux (lijkt me ook logisch).

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14

Qwerty-273

Meukposter

binary's zijn platform afhankelijk.

de source code is taal afhankelijk (en in de meeste gevallen zou het dus uitwisselbaar moeten zijn op verschillende platforms met dezelfde taal. Al geldt dat weer niet voro een aantal file pointers enzo meer.)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat alle paden in Windows style worden gebruikt in de code, dus "c:\program files" etc, etc...

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
okay, ff me java kennis afgestoft.

nog ff heel kort door de bocht java uitgelegd (Javahova´s ;) pin me er niet op vast)±

Source-files (.java files) gewoon te lezen

wordt gecompileerd, en levert op

Byte-code (.class files) niet te lezen

wordt door een JVM (Java Virtual Machine) omgezet, zodat het desbetreffende platform (x86, alpha, mac whatever) het kan draaien.
Gelijk dus ook de reden waarom java vaak traag is, en waarom je geen java OS kan bouwen (tenzij je processor een JVM o.i.d. heeft ingebouwd).

Nou is dus volgens mij het geval met Morpheus dat ze een plaats van een JVM erop losgelaten, iets anders erop losgelaten zodat het static (windows-specific) binaries uitspuwt, nl. .exe files

Hopelijk is het een beetje duidelijk nu.

Disclaimer: nogmaals java-experts, mijn java kennis is nogal roestig, dus niet gelijk gaan flamen als de uitleg niet helemaal technische verantwoord is/klopt

Compromises are for the weak

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Je kunt in linux JVM bytecode ook naar binary vorm converteren met gcj voor zover ik weet (of heb je daar de .java voor nodig?)
Pagina: 1