I Don't Know, So Don't Shoot Me
scsi pakt meestal alles wel... (gewoon op de 68 pins aansluiting gooien, id instellen op juiste manier terminaten en klaar is klara...)
Je kan niet de kracht van de adapter gebruiken maar alles wat in de disk zit kan je eruit halen..
let er wel op dat er aan het eind van de kabel een terminator zit, anders blijft het signaal rondzingen en daar wordt je niet blij van. ( ik verwacht dat jouw disk een jumper instelling heeft dat ie ook termineert dus als je dat goed insteld en de disk als laatste device aan de kabel hang dan komt dat ook wel goed.
ga wat spelen en uitproberen, als je normaal voorzichtig bent kan er weinig stuk..
let er wel op dat er aan het eind van de kabel een terminator zit, anders blijft het signaal rondzingen en daar wordt je niet blij van. ( ik verwacht dat jouw disk een jumper instelling heeft dat ie ook termineert dus als je dat goed insteld en de disk als laatste device aan de kabel hang dan komt dat ook wel goed.
ga wat spelen en uitproberen, als je normaal voorzichtig bent kan er weinig stuk..
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
Uit de handleiding van het moederbord
Dus ik kan hier de HD (Seagate ST15150W) rustig op aansluiten zonder iets te slopen??1.30. SCSI Subsystem
N440BX Server provides an embedded dual-function, PCI SCSI host adapter: Symbios Logic SYM53C876. The SYM53C876 contains two independent SCSI controllers that share a single PCI bus master interface as a multi-function device. Internally, each controller is identical, capable of operations using either 8- or 16-bit SCSI providing 10 MB/s (Fast-10) or 20 MB/s (Fast-20) throughput, or 20 MB/s (Ultra) or 40 MB/s (Ultra-wide). In the N440BX Server implementation, controller (A) attaches to a 68-pin 16-bit (wide) SCSI connector interface, controller (attaches to a 50-pin 8-bit (narrow) SCSI connector interface. Each controller has its own set of PCI configuration registers and SCSI I/O registers.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Dit topic is gesloten.
![]()