Toon posts:

NT domain benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond :O ,

Ik heb net SuSE Linus 8.0 pro besteld, deze wil ik naast WinXP gaan draaien.
Maar omdat ik een Primary Domain Controller via NT 4.0 in het netwerk heb zitten vroeg ik mij af of het mogelijk is om linux aan het betreffende domain te hangen.

Let op!
Ik ben complete newbie met Linux en kom dan ook niet met hele moeilijke codes enzo.

PS. Als het niet lukt, is er dan wel een mogelijkheide om gedeelde mappen op de server te benaderen???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 00:29:
Let op!
Ik ben complete newbie met Linux en kom dan ook niet met hele moeilijke codes enzo.
Waarom niet?

[google=samba NT domain logon]
PS. Als het niet lukt, is er dan wel een mogelijkheide om gedeelde mappen op de server te benaderen???
LinNeighborhood (oid)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[quote]BackSlash32 schreef op 13 september 2002 @ 00:30:
[...]

Waarom niet?

[google=samba NT domain logon]

Leuk, maar dan krijg ik alleen maar pages en guides hoe ik een PDC op Linux kan draaien, en niet hoe ik Linux kan aanmelden op een NT domain.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je man smbpasswd bekijkt dan zie je dat -j staat voor joinen. Je moet geloof ik ook nog -r meegeven om de PDC server aan te geven. Verders security level op DOMAIN zetten.

Hierna veel prutsen en lezen..... users aanmaken etc. Dan moet je eruit komen :)

Hier staat het ook beschreven....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand, enig idee.

Dus ik heb al een domain controller op de NT bak.
Nu heb ik daarvoor alleen nog maar winxp clients, en wil nu een linux bak toevoegen als client.

Verwijderd

Wat is het doel van dat inloggen op dat domein. Wil je de users die inloggen op je linuxbak authenticeren op je DC of wil je bij shares op je server kunnen komen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:43:
Wat is het doel van dat inloggen op dat domein. Wil je de users die inloggen op je linuxbak authenticeren op je DC of wil je bij shares op je server kunnen komen?
Het liefst beide, maar dat ik op de shares kan komen vind ik het belangrijkst.

Verwijderd

Linux gebruikers authenticeren tegen NT 4 kan dacht ik niet, tenminste als je de authenticatie bedoelt van users die op je linux machines inloggen. Er is wel iets voor windows 2000 Active directory, maar dat is redelijk experimenteel. Je zou het ook via LDAP of kerberos kunnen doen, maar dan heb je waarschijnlijk extra software op je DC nodig.

Als je alleen shares wil benaderen kun je dat met de smbclient af. Die is command line, maar er zijn vast frontends voor. Dan moet je gewoon inloggen op een share met een account wat je op je DC hebt gemaakt.

[update]
Het kan dus wel via pam_smb. Net gevonden in een seconde met google, had je zelf ook wel kunnen vinden dus.
http://www.csn.ul.ie/~airlied/pam_smb/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2002 17:13 . Reden: zie [update] ]

Pagina: 1