DVD -> DVD-R guide.. (had nix te doen)

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Vandaag een beetje lopen kloten met het fikken van DVDtjes...

Meerdere tutorials doorgelezen op doom9.org, tig proggies geprobeerd...

maar uiteindelijk 't werkend gekregen.

Ik heb nu dus een kopietje liggen van een DVD film hier, zonder kwaliteitsverlies, incl ondertiteling, audiotracks enzvoorts.

Aangezien ik toch nix te doen had, en m'n baas een guide wou zodat ie 't zelf kon doen (op n00b nivo..) heb ik 't maar meteen in HTML gepleurd.

De guide kun je bekijken op http://www.djsmiley.com/dvdrip/

Nederlandstalig, met screenshots..
Kunnen nog wel wat fouten inzitten, maar die haal ik er nog wel uit.

Misschien ook interessant voor gotters hier die een dvd fikker hebben.

Verwijderd

leuk voor de faq ??????????

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
leuk gedaan :)

maarja, die fikkers zijn helaas nog een beetje te duur..

Trouwens, 1 opmerking: Het leest fijner als die screenshots ook gelijk leesbaar zijn, zonder dat je erop hoeft te klikken.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
Geweldig geleend van http://mpucoder.kewlhair.com/Derrow/ de maker van IfoEdit. Maar hoe was het ook al weer: beter goed gejat dan slecht bedacht? Het is altijd het proberen waard om een vertaling te maken.
Probeer zo maar eens Lord Of The Rings (3 uur) of Harry Potter (2,5 uur) te kopieren. Dat lukt dus niet op deze manier. Is mij wel gelukt. Maar dan praat je over het betere rip werk. (dvddecrypter, smartripper, chapterxtractor, subrip, sprucedvd, rempeg etc....) De combinatie van deze ripguide zijn te vinden op www.doom9.org
Daarnaast kan je voor het betere decss werk Dvddecrypter gebruiken.
Daarnaast: Een Pioneer a04 writer kom je al aan voor Eur 349,- en de DVD-R is te koop voor Eur 2,-. Duur valt wel mee.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
RudiVader schreef op 13 september 2002 @ 00:07:
Geweldig geleend van http://mpucoder.kewlhair.com/Derrow/ de maker van IfoEdit. Maar hoe was het ook al weer: beter goed gejat dan slecht bedacht? Het is altijd het proberen waard om een vertaling te maken.
Probeer zo maar eens Lord Of The Rings (3 uur) of Harry Potter (2,5 uur) te kopieren. Dat lukt dus niet op deze manier. Is mij wel gelukt. Maar dan praat je over het betere rip werk. (dvddecrypter, smartripper, chapterxtractor, subrip, sprucedvd, rempeg etc....) De combinatie van deze ripguide zijn te vinden op www.doom9.org
Daarnaast kan je voor het betere decss werk Dvddecrypter gebruiken.
Daarnaast: Een Pioneer a04 writer kom je al aan voor Eur 349,- en de DVD-R is te koop voor Eur 2,-. Duur valt wel mee.
Klopt, daar issut ook grotendeels op gebaseerd.. maar dit is wel in mn eigen woorden geschreven hoor, heb niet klakkeloos de shit vertaald :)

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
DJSmiley schreef op 13 september 2002 @ 00:11:
[...]

Klopt, daar issut ook grotendeels op gebaseerd.. maar dit is wel in mn eigen woorden geschreven hoor, heb niet klakkeloos de shit vertaald :)
Het zou dan wel netjes zijn als je een bron vermelding doet op je site. Maar het ziet er wel goed uit. Ik zelf gebruikte de term 'lenen' ook en een vaste uitdrukking die je meestal bij zoiets hoort.
Ik wil zelf een guide maken hoe je een echte DVD-9 naar DVD-5 kan rippen met die andere tools. Dat wordt wel een ander verhaal.
Verder: mijn complimenten

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verder natuurlijk het juridische blabla enzo, ikke niet aansprakelijk, jij niet zomaar fikke, maar ja, dat gelul ken je wel ;)
lol!

nice guide, alleen jammer dat ik (nog) geen DVD brander heb...

btw, hoelang doe je nu over 1 DVD? (rippen, branden?)

[ Voor 0% gewijzigd door GeleFles op 13-09-2002 11:06 . Reden: typo.. ]

Verwijderd

Bedankt man, nice! :D

Die ga ik ff proberen vanavond, ik zelf heb de A04 van Pioneer.

Laat em wel wat langer online staan dan de meeste tutorials die zelf gemaakt zijn door users please. ;)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

DJSmiley schreef op 12 september 2002 @ 23:41:

Misschien ook interessant voor gotters hier die een dvd fikker hebben.
Bedankt!
Ik heb zelf dan wel geen DVD-brander. Maar wel een grote harde schijf, en zo nu en dan kopieer een DVD-tje naar die harde schijf. Met jouw tutorial kan ik nu alle overbodige zooi (Chinese ondertiteling, Italiaanse soundtrack, trailers, enz...) weggooien, zodat ik geen overbodige harddisk ruimte verklooi.

[ Voor 0% gewijzigd door j-w op 13-09-2002 12:36 . Reden: spelling ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
hoe doe je dat dan afspelen van je harde schijf met windvd, want dan moet je in file mode werken en dan kan ik niet de menus etc gebruiken.

En als ik mijn rip test in ifoedit dan zegt ie dat de audio stream niet geladen kan worden en dan speelt de dvd wel af maar zonder geluid :(

Wel leuk BTW een vertaalde guide. Goed gedaan!

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Als eerste mijn complimenten.

Maar in SmartRipper kan je toch ook direct instellen wat je mee wilt rippen.
Want ik kan mij herinneren dat ik in SmartRipper wat vinkjes had weggehaald bij de AC-3 en 2ch zodat ik alleen DTS geluid had.

Maar wat nou als ik dat doe met SmartRipper, heb ik dan nog IFOview nodig?
Of kan ik het dan rechtsreeks branden met Nero.
Ik zoek het van de week zelf wel even uit op m´n HP DVD+RW+D01 brander.
Pagina: 1