Hallo,
Om te beginnen biedt ik alvast mijn verontschuldigingen aan wegens overtreden van de FaQ van het NoS Forum. Ik zal zo weNig spelfouten proberen te maken zodat iedereen blij is ( he, Jotti
).
Oke 2 the point,
Ik zal om te beginnen mijn specs tonen ;
MSI kt266 Pro 2.0 ( 6380 2.0 )
AMD XP 1800+
ATi Radeon 8500 64mb (285/285 flashed )
Creative Inspire! 5300 ( 5.1 analoog speakerset )
Aopen DvD 16x40
Plextor 24x10x40a
SB Audigy!
Realtek RTL8139 Family 10/100mbit
Nu is mijn bedoeling om een willekeurige linux distro te gaan gebruiken ipv.
het Windows XP wat ik tot nu toe altijd gebruikt hebt, maar daar zit 1 nadeel aan voor mijn spec's het moet wel allemaal ondersteund worden en het dus ook allemaal doen. Niet dat ik geen dvd meer kan kijken met 5.1 ondersteuning zeg.
Ik heb al wat ervaring met FTP Suse 7.2 installatie maar dat is denk ik niet wat ik wil, mijn doel is om er een echte desktop / home pc van te maken.
( het is mijn enigste pc, ook al komt ie paar weken out of order no prob.
)
Nu heb ik al wat draadjes doorgelezen maar ik heb Suse ( en MDK ) een keer
gedraaid en daar was het ook bij gebleven. Ik ben geen held in de K/C onsole
dus zelfs iets unzippen zou ik dus nog niet kunnen.
Nu is mijn voornamelijkste vraag;
Welke Distro zou ik nu het best kunnen kiezen?
eisen wat moet kunnen :
* Warcraft 3
* Counter-Strike
* MoH:AA
* DVD + 5.1 geluid
* KaZaa of ander filesharing util. kunnen draaien ( FxP'en kan altijd nog (Y) )
* ICQ/MSN
Nu is aan jullie de vraag welke distobutie zouden jullie mij aanraden om als (klein beetje noob ) aan de slag te gaan met linux. En met welke linux applications?
Ik dank jullie allemaal voor het lezen van mijn topic en eventueel beantwoorden
PS. ik hoop dat dit mag beste Moderator ik heb dit niet in overleg gedaan, maar ik heb iig duidelijk de FaQ's doorgelezen ( dat stukje van gaming kan vernieuwd worden WineX is uit met directX ondersteuning voor o.a. gta3)
Om te beginnen biedt ik alvast mijn verontschuldigingen aan wegens overtreden van de FaQ van het NoS Forum. Ik zal zo weNig spelfouten proberen te maken zodat iedereen blij is ( he, Jotti
Oke 2 the point,
Ik zal om te beginnen mijn specs tonen ;
MSI kt266 Pro 2.0 ( 6380 2.0 )
AMD XP 1800+
ATi Radeon 8500 64mb (285/285 flashed )
Creative Inspire! 5300 ( 5.1 analoog speakerset )
Aopen DvD 16x40
Plextor 24x10x40a
SB Audigy!
Realtek RTL8139 Family 10/100mbit
Nu is mijn bedoeling om een willekeurige linux distro te gaan gebruiken ipv.
het Windows XP wat ik tot nu toe altijd gebruikt hebt, maar daar zit 1 nadeel aan voor mijn spec's het moet wel allemaal ondersteund worden en het dus ook allemaal doen. Niet dat ik geen dvd meer kan kijken met 5.1 ondersteuning zeg.
Ik heb al wat ervaring met FTP Suse 7.2 installatie maar dat is denk ik niet wat ik wil, mijn doel is om er een echte desktop / home pc van te maken.
( het is mijn enigste pc, ook al komt ie paar weken out of order no prob.
Nu heb ik al wat draadjes doorgelezen maar ik heb Suse ( en MDK ) een keer
gedraaid en daar was het ook bij gebleven. Ik ben geen held in de K/C onsole
dus zelfs iets unzippen zou ik dus nog niet kunnen.
Nu is mijn voornamelijkste vraag;
Welke Distro zou ik nu het best kunnen kiezen?
eisen wat moet kunnen :
* Warcraft 3
* Counter-Strike
* MoH:AA
* DVD + 5.1 geluid
* KaZaa of ander filesharing util. kunnen draaien ( FxP'en kan altijd nog (Y) )
* ICQ/MSN
Nu is aan jullie de vraag welke distobutie zouden jullie mij aanraden om als (klein beetje noob ) aan de slag te gaan met linux. En met welke linux applications?
Ik dank jullie allemaal voor het lezen van mijn topic en eventueel beantwoorden
PS. ik hoop dat dit mag beste Moderator ik heb dit niet in overleg gedaan, maar ik heb iig duidelijk de FaQ's doorgelezen ( dat stukje van gaming kan vernieuwd worden WineX is uit met directX ondersteuning voor o.a. gta3)
edit:
Oops stukje vergeten,
Voor de drivers voor linux distro's zijn daar misschien websites voor die ik kan bestuderen
Oops stukje vergeten,
Voor de drivers voor linux distro's zijn daar misschien websites voor die ik kan bestuderen