Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DIVX] DVD/DIVx/Mp3 in CD-player mod idee...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb ff zitten denken en heb een leuk idee opgedaan voor het maken van een coole DVD, DivX, MP3, audio-cd bak:

Als behuizing wil ik een oude CD-speler gebruiken. Heb er echter nog geen gevonden om te slopen...(iemand??) Er komt dan een nieuw LCD display en de klopjes worden doorverbonen zodat die ook netjes werken. Verder komt er een uitgeklede PC voeding in (dus zonder ijzer eromheen ;)). De hardware bestaat uit een microATX moederbord: MSI MS-6378. Processor: Duron 1300@900 (zodat ie niet zo warm wordt), 256 MB SDRAM, een DVD-ROM speler, een CD-card van 256 MB en een CF naar IDE-convertor.

De CPU dient dan passief gekoelt te worden. IR afstandsbediening moet mogelijk zijn. Op een PCI reisercard komt een geluidskaart met digitale uitgang. TV-out wordt gemaakt met een VGA naar scart convertor (ja, dit werkt gewoon door in linux XF86Config juist te configen heb ik gelezen, maar moet ik eerst zelf testen)

OS zal een uitgeklede linux versie worden ("linux from scratsh" of iets gergelijks). Software: Ogle voor DVD's af te spelen, Xine of Mplayer voor AVI, VCD en SVCD, en voor mp3 xmms. Natuurlijk zal er op het front een display zijn om info te geven. Verder zal het eventueel ook mogelijk zijn om via de IR en een browser te internetten. De hele software zou op de CF card moetten passen.

Verder heb ik als eis dat je van achteren niet mag zien dat er een standaard PC in zit. Dus, er zit een scart aansluiting op, en cinch audio bussen (en digitaal natuurlijk), en een netwerkaansluiting. en niet te vergeten een 230~V aansluiting ;)

Dit is dus nog allemaal een groot idee. Ik vraag me af of het mogelijk is om de Duron 1300@900 passief te koelen? Laat weten wat je van het idee vind. Tips zijn altijd welkom. Als ik tijd heb zal ik een dezer dagen wel wat designs posten over hoe het allemaal moet gaan uitzien van binnen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

veel plezier, lijkt mij veel werk

You are free to do as we tell you to

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Als je voor je DivX nou die hardware-kaart (ben de naam ff kwijt) gebruikt, heb je meteen een werkende afstandsbediening.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

En een duron kan je met bijvoorbeeld zo'n zahlman-waaier makkelijk koelen.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Pas op met het uitkleden van de voeding, dit kan wel eens wat bij-effecten hebben.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
replay op ir_overclocked: Dedicated DivX kaarten geven nogal wat problemen m.b.t compatibility van DivX, en met Linux wordt het dan ook al moeilijk (Windows wil ik absoluut niet). Afstandsbediening heb ik nu al, is een filetje kopieren en het zou al moetten werken...

reply op DaCoTa: Voeding moet ik wel uitkleden, anders past het niet. Wat voor bijeffecten kan ik dan verwachten?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Lijkt nogal op dat project wat het computerblad C't een tijdje terug heeft uitgevoerd... Die hebben van een Oude desktop kast een multimedia machine gemaakt. Als je het artikel wilt ontvangen, moet je maar even emailen naar godyvdb@hotmail.com

Naar aanleiding van verschillende emailtjes....

Slecht nieuws... Ik heb mijn kast nog eens nagezocht maar kan de juiste Ct editie niet vinden. Ik heb deze ooit aan iemand uitgeleend maar nooit meer terug gekregen. Bummer, maargoed ik heb wel even opgezocht welke editie het zou moeten zijn. Het is editie December(12) van jaar 2001. http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-12/index.htm Daar zie je staan "Sound & Vision Platform" en dat is het artikel wat ik bedoelde. Ik heb het blad dus niet (meer) maar je kunt hem nog wel nabestellen. http://www.fnl.nl/ct-nl/nabestellen/ De kosten zijn dan 5,99 + 3,40 verzendkosten, maargoed het artikel is dat denk ik wel waard.....

[ Voor 70% gewijzigd door Gody op 28-07-2003 17:56 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Gody schreef op 13 september 2002 @ 01:01:
Lijkt nogal op dat project wat het computerblad C't een tijdje terug heeft uitgevoerd... Die hebben van een Oude desktop kast een multimedia machine gemaakt. Als je het artikel wilt ontvangen, moet je maar even emailen naar godyvdb@hotmail.com
Da's leuk, maar ik wil het dus in een echte cd-speler kast inbouwen. Ik heb de Duitse C't, maar heb het daar nog niet in gezien... anyway.. ik wil het liever zelf proberen, is veel leuker :Y)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
De voeding schakelt op 50 Hz met vrij hoge spanning, als hier geen shielding omheen zit, kan je storing op kabels krijgen, zeker als het dicht bij elkaar zit. Probeer iig iets van metaal tussen de voeding en de rest van de electronica te zetten.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
DaCoTa schreef op 13 september 2002 @ 01:11:
De voeding schakelt op 50 Hz met vrij hoge spanning, als hier geen shielding omheen zit, kan je storing op kabels krijgen, zeker als het dicht bij elkaar zit. Probeer iig iets van metaal tussen de voeding en de rest van de electronica te zetten.
Tuurlijk ga ik op afscherming e.d letten. Zijn die EMC lessen op school toch nog ergens goed voor geweest ;)

Verwijderd

draai DivX OS man. werkt perfect, ook via IR bestuurbaar (als je beetje handig bent) :)

Verwijderd

www.divx.nl

dan naar DivX hardware of zo, daar kun je dan Divx os downen.

p.s. waar is die edit button gebleven???

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 10:01

neanderthaler

Are friends electric?

Zet er dan ook een netwerkkaartje in. Kan je de speler overdag als Kazaa-bakje gebruiken. 's Avonds dan film kijken die je hebt gedownload.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ir_overclocked schreef op 13 september 2002 @ 00:42:
Als je voor je DivX nou die hardware-kaart (ben de naam ff kwijt) gebruikt, heb je meteen een werkende afstandsbediening.
Sigma Designs Xcard

Afbeeldingslocatie: http://www.sigmadesigns.com/graphics/product_pics/xcard_pkg.jpg

Maar draait alleen MPEG-4, MPEG-2, MPEG-1 en divx 4.02 en hoger

(dus geen 3.11)

Zie ook deze link welke dezelfde chip gebruikt.

Daarnaast zijn hier geen linux drivers voor.

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 13-09-2002 12:46 . Reden: links ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
DivXOs speelt (nog) geen DVD's zie ik net :(. Noem je dit een OS?? Is gewoon een exe.. En bovendien zit er gewoon M$$$$ windows in de ondergrond en moet ik eeuwig booten....

Bah! :r

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

deepspace schreef op 13 september 2002 @ 12:39:
DivXOs speelt (nog) geen DVD's zie ik net :(. Noem je dit een OS?? Is gewoon een exe.. En bovendien zit er gewoon M$$$$ windows in de ondergrond en moet ik eeuwig booten....

Bah! :r
Dat is niet geheel waar, er is ook een beta versie (eigenlijk is het sowieso beta) met dvd support beschikbaar, weet alleen niet meer waar.
Dat eeuwige booten valt met XP ook wel mee. OS zo heet de applicatie, gewoon ff in je startup gooien en gaan met die banaan. En anders schrijf je zelf toch iets? Linux kan natuurlijk ook.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
sWORDs schreef op 13 september 2002 @ 12:48:
[...]

Dat is niet geheel waar, er is ook een beta versie (eigenlijk is het sowieso beta) met dvd support beschikbaar, weet alleen niet meer waar.
Dat eeuwige booten valt met XP ook wel mee. OS zo heet de applicatie, gewoon ff in je startup gooien en gaan met die banaan. En anders schrijf je zelf toch iets? Linux kan natuurlijk ook.
Ik blijf het niks vinden, ik wil immers ook nog een LCD met info aansturen en dan wordt het alweer lastiger. Bovendien ben ik niet zo in voor M$$$$ windows, dus het valt al metteen af.

Ik vind het veel leuker om zelf wat in elkaar te zetten, ben immers een tweaker. :Y)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, het is idd een leuk idee... Verder in mijn ogen wel wat oud... Ik ben zelf al een jaar aan het zoeken naar de bijpassenden CD-Speler behuizing voor mijn divx-bak... De bak zelf is practisch af... Zodra ik de casing eindelijk eens heb enkel nog effe een ir-oogje maken (<5 euro aan onderdelen). En verder draai ik met een 316MB Noteboek schijfje en daarop LFS (Voorlopig nog Slack btw)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 13 september 2002 @ 13:05:
Tja, het is idd een leuk idee... Verder in mijn ogen wel wat oud... Ik ben zelf al een jaar aan het zoeken naar de bijpassenden CD-Speler behuizing voor mijn divx-bak... De bak zelf is practisch af... Zodra ik de casing eindelijk eens heb enkel nog effe een ir-oogje maken (<5 euro aan onderdelen). En verder draai ik met een 316MB Noteboek schijfje en daarop LFS (Voorlopig nog Slack btw)
Case heb ik misschien al. Hoop dat mijn CD-speler (meer dan 10 jaar oude JVC het begeeft binnenkort, en dan kan ik aan de slag). Idee is er natuurlijk al lang, maar heb er nog eigenlijk weinig gezien die de moeite waard waren. Eventueel heb ik ook nog een case van een Videorecorder, is ook wel bruikbaar, maar ziet er wat minder cool uit.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb zelf een Philips HiFi systeem, en wil daarbij dit dus mooi bijpassend hebben... Voorheen ook weinig haast mee gehad, omdat ik toen nog dmv een gewone kabel uit mijn PC alles op de TV kon weergeven, maar nu ben ik verhuisd en zou ik graag in mijn slaapkamer ook "controle" willen hebben over wat ik afspeel (lastig om steeds naar andere kamer te moeten rennen om een film te pauzeren) Dus nu heb ik er ook wat meer belang bij, maar jah, op i-net worden wel CD-Speler van het type dat ik zoek aangeboden, maar die krengen zijn ~100 euro, wat ik teveel vind als het me puur om de case gaat... Probeer het nu dus via de RMA van Philips zelf maar te regelen....

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Probeer het nu dus via de RMA van Philips zelf maar te regelen....
Goed idee! zit hier bij Philips op afstuderen, kan wel ergens vragen of zo een case voor me over hebben... :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat zou erg fijn zijn... Het gaat mij bij voorkeur om een Philips 900-serie CD910 of CD911... Dezen hebben nl. de CD-Tray aan de zijkant, waar de CD930/931/950/951 hem in het midden hebben, waarbij het dus lastiger is om alle troep aan pc-hardware erin te krijgen... Als je iets vind, laat maar horen... Zou _erg_ fijn zijn! :+
Pagina: 1