Welk merk voor laptob moet ik hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 11:28

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Beste mede tweakers Ik ben sinds een tijdje naar een laptop aan het kijken.
OA voor school. Nu vroeg ik me af welk merk goed is.
Ik zoek dus een Laptop met 14,1" tft scherm rond de 600 mhz 6 of meer gig hd ruimte en 64 liefst 128 mb intern. welke kan ik dan het best nemen voor een redelijke prijs??

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Gewoon een standaard Satelite Pro pakken van toshiba.
Die zijn en niet duur en wel degelijk, en voldoen aan jou eisen.

Ik heb twee weken op zo'n bak gewerkt, en dat ging prima.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Ik werk al jaren met een Dell en die bevallen me altijd prima..

Verkrijgbaar in diverse uitvoeringen, precies zoals jij hem wilt hebben..

Grtzzz, Jochem

Verwijderd

Ik werk voor school op dit moment op een Compaq (ook 600 Mhz, 128 Mb). Het is een geweldig ding, dat ik met veel korting kreeg (pc-prive, scheelt 2500,-). Nooit problemen mee, in tegenstelling tot een Mynote van een vriend van me.
Maar die dingen hebben zo'n hoge winkelwaarde, ik zou twijfelen of ze dat waard zijn. Je doet er toch niet zo heel lang mee...

Grtz Michiel

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Hmmz drie verschillende reacties dus nu weet ik het nog niet maar owk blijf reageren mensen des te beter totaal overzicht dat ik krijg.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Sony Vaio's vind ik persoonijk goed.

Ik heb voor me werk de volgende Laptops gehad:

1. (momenteel) HP 4150 Omnibook =Bagger
2. Sony Vaio Z505 (PCG-Z505JE)
3. Toshiba Tecra
4. Compaq Presario 1700

HP & Compaq vind ik echt BAGGER. Sony en Toshiba zijn gewoon goed.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Persoonlijk vind ik een aantal laptops erg goed, qua kwaliteit en performance:

Asus: Asus roelt gewoon, ook met hum lappies
Dell: strak uiterlijk, snel, betrouwbaar
IBM: Degelijk, goed en redelijk snel, ziet alleen niet uit. :) Word wel goed geondersteund met ELK OS.

Okee lappies:
Toshiba

Wat NIET te nemen:
Siemens/Fujitsu: sloom, incompatible hardware
Compaq: need i say more?

Bovenstaand zijn puur persoonlijke ervaringen. Maar dus wel hands-on ervaring, geen hear-say of whatever.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

word geondersteund???
hebben je laptops geen spellingscontrole ??

;-)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
ik heb zelf een Topline Insignis pro..

die zijn erg luxe uitgevoerd, en HEEL leuk geprijsd.. (ook aan-huis garantie)

nadat ik mijn laptop had, hebben er al 3 mensen om mij heen dezelfde gekost en iedereen is ontzettend tevreden met dat ding ! (ik speel er zelfs unreal-tournament enzo op. snel zat)

Have a wheelie good weekend!

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
De enige echte goeie laptops zijn die van Compaq, goede ondersteuning. Degelijke machine. We hebben bij ons op de zaak altijd compaq gehad en nooit problemen. Nu willen ze over op toshiba en beginnen de problemen. NEVER NOOIT een TostiBah.

Verwijderd

Dell & Sony & toshiba vind ik goed.

compaq de beste? ;( :?

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Uhhh, sorry voor de Toshiba-"haters" onder jullie, maaruh: Toshiba sleeptops zijn dus overall gezien ech wel de betere. Bij mij op de zaak werkt iedereen met Toshie's en ze worden overal mee heen gesleept en als je soms ziet waar de software-jongen met die dingen tussen staan tijdens een inbedrijfsname dan is er maar 1 conclusie:
Toshiba is DEGELIJK!

Blaat

Verwijderd

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Toshiba. Sleep al een hele tijd zoon ding in me rugzakkie mee naar college, nooit problemen mee gehad !

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Een Appeltje natuurlijk

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 23:14 schreef robbus het volgende:
De enige echte goeie laptops zijn die van Compaq, goede ondersteuning. Degelijke machine. We hebben bij ons op de zaak altijd compaq gehad en nooit problemen. Nu willen ze over op toshiba en beginnen de problemen. NEVER NOOIT een TostiBah.[/quote]Bijna goed, maar dan andersom. 't Heet toch niet voor niets Complak ???

Verwijderd

Tochiba? dan een Sat-serie rest is te duur voor jouw gebruik

Beter? DELL, voor jouw geval een Inspiron serie, lekker snel, compleet te configuren

Sony Vaio's doen het ook leuk, maar deze leveren meer extra goodies dan extra power

Compaq?
Prakzooi, niet doen, super traag

Asus nog niet geprobeerd, altijd gewerkt met A-status merken(Asus roelz mijn PC wel@hoom)

IBM, degelijk, vrij zwaar uitgevoerd, prestaties, duur

HP, meeste modellen nix meer dan storingen

Advies over andere merken kan ik je niet geven.

Koop je hem nieuw?, doe er dan een onderhoudscontract bij, die onderdelen zijn schreuwend duur!! Scherm 14,1" kost 2300,- als je die laat springen

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Persoonlijke ervaringen:

Compaq == no go, alleen maar problemen, bij mij en mijn collega''s
Toshiba == wel oke, geen problemen
IBM == iets beter dan toshiba in mijn ogen.

Heb het niet over snelheid, etc, maar echt over stabiliteit / robuustheid / hardware

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Om aan te geven wat je niet moet hebben:

GEEN COMPAC :r
ook
GEEN IBM :r

Toshiba is oke en een Dell mag er ook wel zijn :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Compaq spul is anders best OK, hoor. Ik durf te wedden dat de meesten hier die Compaq af lopen zeiken zelf niet eens zo'n ding in handen gehad hebben, en hun mening baseren op die ongelooflijke brakke home-PC's.

Compaq maakt ook (veel) goed spul hoor, maar dan zit je wel in het zakelijke gebied.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb ervaring met een Fujitsu, die werkt behoorlijk goed, daar ben ik heel tevreden over.

minpunten:
- Heeft een dockingstation en in het dockingstation zit de CD-speler, diskettestation en LAN, daardoor heb je deze niet altijd bij je als je je dockingstation niet bij je hebt
pluspunten:
- Twee Lithuim baterijen.
- Doordat veel dingen in het dockingstation zitten is ie zonder dockingstation lekker plat en licht.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 21:11 schreef afterburn het volgende:
Persoonlijk vind ik een aantal laptops erg goed, qua kwaliteit en performance:

Asus: Asus roelt gewoon, ook met hum lappies
Dell: strak uiterlijk, snel, betrouwbaar
IBM: Degelijk, goed en redelijk snel, ziet alleen niet uit. :) Word wel goed geondersteund met ELK OS.

Okee lappies:
Toshiba

Wat NIET te nemen:
Siemens/Fujitsu: sloom, incompatible hardware
Compaq: need i say more?

Bovenstaand zijn puur persoonlijke ervaringen. Maar dus wel hands-on ervaring, geen hear-say of whatever.[/quote]hoe komt dat tog dat ze zoo regren

Verwijderd

we hebben hier in huis trwns een dell de duurste van een jaar geleden was 79 gld maar wel probs mee beeldscherm niet goed bla bla bla

Verwijderd

Toshiba moet de enig keus zijn. Wel cdt versie nemen...

Hoewel ik die vaiio'tjes ook wel heeeeeel leuk vind.

bas

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Licht eraan welk criterium je stelt. Ik wil bv het liefst een met een touchpad. Dan zit je bij Toschiba en HP al fout. Een Sony Vaio is prijs/kwaliteit heel goed, maar dan wel niet die mega-dure-kleine->10000piek-krengen...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb hier op mijn werk vrij veel met Laptops te maken en er is niet echt een merk dat er uit springt al gaat mijn voorkeur wel naar Dell uit. Compaq is gewoon echt heel erg slecht qua laptops. Heel in-compatible. en erg traag inderdaad.
We hebben ze allemaal hier in de groep: HP, Dell, Compaq, Toshiba, Sony en zelfs een MyNote. Die Viao is wel heel erg mooi hoor. Maar ook heel erg prijzig.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Op 't werk hebben we al geruime tijd toshiba, en bij een test heeft Dell het duidelijk af gedaan..De toshiba's blijken onverwoestbaar, terwijl de Dell's errug 'plastic' lijken..vallen bijna uit elkaar....

Bij navraag bij een aantal grote bedrijven blijkt dat er in verhouding veel technische mankementen zijn aan Dell...

Toshiba kom je overal tegen... kost misschien wat meer, standaard 1 jaar en geen 3jaar garantie, maar je hebt wel kwaliteit.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Mwah, in de praktijk valt dat wel mee hoor, ik heb thuis nog 2 liptaps staan ongeveer even oud en die Dell ziet er beter uit dan de Toshiba moet ik zeggen, vooral de kwaliteit van het scherm. Ik weet dat het op zich niet zoveel zegt, maar om nu te zeggen dat de Dells niet degelijk zijn vind ik overdreven. Maar Toshiba is wel een heel goed merk verder, dat zal ik niet ontkennen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Ik werk dus wel erg graag met touchpad dat andere vind ik maar niks.
Nu zie ik ook die asusen staan weet iemand daar al wat meer over want die zien er ook wel heel erg gelikt uit.

Greetz Pala

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Mensen wel blijven reageren hoor er kunnen er niet genoeg zijn.

Greetz Pala

Verwijderd

Laptops, twee jaar mee gewerkt en ik kan je vertellen : kapot gaat het sowiezo, nou ja in ieder geval in de handen van een normale gebruiker, een tweaker let misschien iets beter op zijn spullen...

Merken waarmee gewerkt :
Toshiba
Dell
Compaq

beste tot nu toe : Toshiba, de andere twee waren even slecht....

Oh als je nog een robuuste laptop wilt maar prestaties je niet uitmaken >? Dec Highnote...niet kapot te krijgen...

BTW this is mijn 100ste posting en daar is niet nx an !

Verwijderd

Heb zelf met IBM, Compaq en Dell gewerkt. Nog afgezien van de werkelijk perfecte service van Dell, zijn deze mij altijd het beste bevallen. Alles zit altijd op de goeie plaats, strak uiterlijk en prijs/kwaliteit verhouding lijkt het meest in evenwicht.

Op dit moment werk ik nog altijd op mijn drie jaar oude Dell Latitude P166MMX en er worden nog altijd bios updates gemaakt!
Pagina: 1