[Extern] Prog voor partitioneren gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds vanmiddag ben ik de bezitter van een extern kastje, met daarin 60gb aan ruimte, verbonden aan mijn pc met een firewire kabeltje. XP herkent netjes dat er een firewire aan hangt, maar ziet tegelijktertijd dat deze nieuwe HDD nog niet gepartitioneerd is.

Geen probleem denk ik. FDisk? Pakt XP niet :( Partition Magic dan maar ... :) blijk ik alleen maar 5.0 te hebben, die bij de installatie een bootable FDD wil maken ... en wat wil het geval: mijn FDD is hartstikke stuk, dus kan ik niet verder installeren. Ik heb nog wat andere format tools geprobeerd, maar niets helpt ... of krijg ze niet aan de praat.

Heeft iemand een proggie toevallig voor XP in huis waarmee ik simpelweg kan formatteren?

==
hoi

Verwijderd

Zit er bij xp niet standaart een progje in ??

• Eusebius
  • Niet online
Ik ben Fdisk nog gewend (dos tijd he ...). Weet je toevallig hoe dat heet? Of ongeveer?

==
hoi

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onder de administrative tools zit toch computer management?
aldaar kan je disk management vinden en je schijf formadingessen.
volgens mij ben je dan van je probleempje af

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Eusebius
  • Niet online
Computerbeheer ..? Effe snuffelen ... op het eerste gezicht niets.

Het probleem is, dat die HDD via een Firewire aan de pc zit. Niet alle progs kunnen dit. Ik heb van Tucows een mooi proggie, maar dat pakt'ie niet. Ook is het externe kastje merkloos, dus ook geen fabrikant met website :(

[/edit]
Zie het idd staan bij pcbeheer. Maar daar staan alleen mijn 1e en 2e schijf plus mijn cdrom. Maar geen externe hdd.
[/edit]

==
hoi

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor het gemak: start - run - diskmgmt.msc :)

Zie je daar echt niks? Zie je ook geen Disk Config Wizard opkomen? Check anders Apparaatbeheer of alles correct is geïnstalleerd, dwz geen uitroep/vraagtekentjes en of het schijfje wel is gevonden.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

ErA

Ik weet toevallig dat er een partition magic 7 is. Hoe je er aan komt is aan je eigen fantasie over.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ErAdiCToR schreef op 13 september 2002 @ 06:35:
Ik weet toevallig dat er een partition magic 7 is.
Misschien niet overbodig te zeggen dat de topicstarter dat ook wel zou kunnen weten?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Zie je hem al in explorer ? als extern drive oid ? Kan je dan geen rechtermuis -> format doen ? En als je die hd eerst in je pc hang, formateerd en dan weer terug in dat extern kastjes.
Anders proberen achter het merk/type te komen om toch bij de fabrikant te kijken op de website

• Eusebius
  • Niet online
De drive zie ik, zelfs rechts onderin naast mijn klokje geeft ie aan dat er een HDD aan de Firewire hangt.

Inmiddels is het mij gelukt dmv het zoveelste shareware proggie om hem te formatteren. Heerlijk :P 60 gb erbij!

==
hoi

Verwijderd

powerquest partitionmagic pro 7 moet je hebben , uhmz... de link.. ff kijken http://www.powerquest.com/ , het werkt perfect, ik heb het ook
of gewoon vanaf kazaa, hoef je ook niet al dat gezijk aan te horen van de site
succes ermee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:07:
powerquest partitionmagic pro 7 moet je hebben , uhmz... de link.. ff kijken http://www.powerquest.com/ , het werkt perfect, ik heb het ook
of gewoon vanaf kazaa, hoef je ook niet al dat gezijk aan te horen van de site
succes ermee
Heb je de post van Kaj. soms niet gelezen :?

• Eusebius
  • Niet online
Oke, ff om nog meer duidelijk te maken: de topicstarter weet ook wel dat er een PGMAGIC pro 7 is. Maar op de site krijg je alleen maar een demoversie, zonder dat ie iets kan. Ene ik ben geen voorstander van Kazaa. Erger nog, tegen illegale software.

==
hoi

Pagina: 1