[Win2k] Hoe administrator?

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
ik heb al vanalles geprobeerd (ben geen n00b) maar ik krijg het niet oor mekaar om in te loggen als admin. er staat dat mijn inlognaam admin is maar toch kan ik geeneens msn installeren :? iemand ideen?

Verwijderd

probeer eens loginnaam Administrator

• MadMod
das dus het eerste wat ik geprobeerd heb ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MadMod schreef op 12 september 2002 @ 23:22:
das dus het eerste wat ik geprobeerd heb ;)
wel het goede password :?

• MadMod
ik had met installatie geen password opgegeven dus dat kan het probleem niet zijn of wel?

edit:

ik kan ook niet naar het register schrijven, dat is ook redelijk irritant...

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:55
fftjes filetje weghalen en je kan weer inloggen als admin, welke? mail me maar.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

staat die machine toevallig op een domein ofzo ? Klick anders eens op "options" tijdens de Ctrl-Alt-Del. en kies dan voor lokale domein (machine naam).
Voor administrator maakt het overigens niet uit als je dat in hoofdletters of in kleine letters doet.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• MadMod
nee ik draai op mn machine gewoon thuis, dus geen domein...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Nl of Engels :?

in geval van Nederlands probeer eens beheerder :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

bij XP (en 2000?...) wordt by default de 1e die inlogt de administrator.... Dus als je met een andere naam dan administrator inlogt wordt die het.....en kun je niet zonder meer dan als admin inloggen. Maak dus als starter van het systeem een admin aan met die lange naam....en dan pas de users met admin-rechten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 01:13:
bij XP (en 2000?...) wordt by default de 1e die inlogt de administrator.... Dus als je met een andere naam dan administrator inlogt wordt die het.....en kun je niet zonder meer dan als admin inloggen. Maak dus als starter van het systeem een admin aan met die lange naam....en dan pas de users met admin-rechten.

Dat is bij w2k AFAIK niet zo, hier is het administrator / beheerder. In jouw geval zal het dus wel beheerder moeten zijn :)

Kijk anders even in Computer Management onder Local users and groups welke gebruikers allemaal bestaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Mak even een nieuw account aan met admin rechten!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beheerder is een zelf toegevoegde of gewijzigde user dan, want zelfs bij win2k NL is het Administrator....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 08:07:
Mak even een nieuw account aan met admin rechten!

Dat gaat erg lastig als je geen admin bent, volgens mij :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Het kan toch zijn dat zijn admin account beschadigd is???
Dat heb ik namelijk ook wel eens gehad....
Toen heb ik via de cd een repair uitgevoerd!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

BackSlash32 schreef op 13 september 2002 @ 08:07:
Beheerder is een zelf toegevoegde of gewijzigde user dan, want zelfs bij win2k NL is het Administrator....

Oeps :X (Dat krijg je er van als je steeds de Engelstalige versie koopt, dan vergeet ik zulke zaken).

Je kan dus wel inloggen als administrator? Probeer een take ownership te doen en te kijken naar de rechten in je register (met regedt32).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

hij logt niet in als administrator, maar als admin.
Admin is geen default username in WIN2K
Vroeger in NT4.0 was in de nederlandse versies de administrator - beheerder geworden.
Met win2k is het (gelukkig :) ) allemaal administrator.
er schijnt een unix tooltje te zijn om dit problem te solven.
IVM policy op GoT ben ik bang dat je zelf moet gaan zoeken op google ofzo

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Er zijn niet alleen UNIX tootljes om dit op te lossen.

Als je goed zoekt op "debploit" op internet vind je vast iets dat je kan gebruiken.

Van elke user die inlogt op een Windows NT of 2000 kan je hiermee een Local-Administrator maken.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1