Toon posts:

Hoe veranderen van skin in linux (mandrake)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya peepz, even een vraagje ik heb net dit bestandje gedownload snow-apple-default-1.2.tar.gz vervolgens heb ik dat uitgepakt, naar gewoon een directory met de arciver die standaard in linux mandrake 8.2 zit. (dus geen Terminal Emulator)

dan ga ik naar Control Center - Theme manager en dan Add theme, en ga ik naar de dir toe waar ik de theme heb uitgepakt, alleen hij ziet helemaal geen "theme bestanden" wie o wie kan mij helpen en wat doe ik verkeerd?

*heb gezocht op inet + search maar kon niks vinden* *D -n00b op gebied van linux-

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Welke windowmanager (kde?/gnome?), als je in gnome een theme wilt installeren dan moet je gewoon naar de tar.gz wijzen als je "install theme" vanuit gnome control center doet, in kde zal t ongetwijfeld t zelfde werken (of je moet hem compilen: als root: ./configure && make && make install)

Veel zaken (zoals themes) staan ook in /usr/share of /usr/local/ oid)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok net geprobeerd om het direct te benaderen als .tar.gz maar dan doet ie t ook niet kun je me meer vertellen over het compilen en hoe je dat psies doet, het bestandje staat bij mij in de dir.

file:/home/ferhat/Programs/Downloads

wat moet ik precies vanuit die directory doen?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Welcome to the desert of the real.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Nu weet ik nog niet welke windowmanager of DE (desktop enviroment) je hebt

maar zoals ik al boven zeg:
of je moet hem compilen: als root: ./configure && make && make install
Die && is eigenlijk alleen maar nodig om de commando's achter elkaar uit te voeren

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op 13 september 2002 @ 00:03:
Nu weet ik nog niet welke windowmanager of DE (desktop enviroment) je hebt

maar zoals ik al boven zeg:

[...]

Die && is eigenlijk alleen maar nodig om de commando's achter elkaar uit te voeren
sorry ik heb KDE, heb al color scheme kunnen veranderen en icon scheme, alleen ik wil een andere theme.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:36

Cyril

it's all in my mind

Volgens mij, als ik de bestandsnaam tenminste goed herken, is snow-apple een Nautilus theme. dus als je KDE gebruikt, kan je beter iets anders zoeken..

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
en themes staan in kde onder styles in controlcenter ... misschien daar dan ook ff zoeken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Cyril schreef op 13 september 2002 @ 01:47:
Volgens mij, als ik de bestandsnaam tenminste goed herken, is snow-apple een Nautilus theme. dus als je KDE gebruikt, kan je beter iets anders zoeken..
Dit is voor Gnome right?
Pagina: 1