Toon posts:

microsoft draadje is weer eens een grote trollenparade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Microsoft koopt softwaremaker XDegrees op

Ik ga ze niet allemaal stuk voor stuk noemen, maar de reacties zijn weer eens niet van de lucht.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de zaak maar even wat omlaag getrapt. Ons aller hedskes is trouwens ook weer bezig geweest met het achteraf aanvullen van een korte first post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

* heb stukje gedaan . . .
. . . gillend weggelopen *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Crisis, wat een zooitje, het lijkt wel of de kindercreche weer even achter de PC mocht gaan zitten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 13 september 2002 @ 08:33:
Crisis, wat een zooitje, het lijkt wel of de kindercreche weer even achter de PC mocht gaan zitten.
kindercreche? :+

Lijkt mij niet dat er veel kleuters bij zitten.

Deze reactie vind ik wel aardig dom:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=597545

"-1 inzichtloos" zou die van mij mogen krijgen, maar politiek correct gemod moet die op "+2 interessant" denk ik. Frustrerend zijn dergelijke reactie wel. Nog frustrerender zijn MS-fans die dat omhoog modden. Hij staat dus op +4 |:( waar ik uiteraard nogal pissed off van ben. 35 MHz OC komt op -1, terwijl hij op +3/+4 inzichtvol zou moeten staan.

/me denkt dat de echte vervelende kern moddende MS-fans doorgaans w2k sysadmins zijn. :P

all flames intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deze * RM-rf wrijft zich in de hand, ah een zaakje Flipz/*nix tegen de rest der Wereld
(w2k, heeft dat ook zo'n 'start'-button?)

A) een algemene discussie over monopolie-vorming in deze thread is onwenselijk en grotendeels irrelevant, ik weet dat bepaalde mensen liever algemeenheden over The Big Picture blaten, maar het heeft nut in een discussie relevante opmerkingen te plaatsen en de context in de gaten te houden;
algemene 'is-MS-het-Rijk-des-Kwaads'-discussies doen het beter in een medium waar mensen ronduit nadruk kunnen leggen op hun 'mening' en daarvoor feitelijke onderbouwing kunnen veronachtzamen.
Tweakers.net is inderdaad politiek correct in het reactie-systeem, emotionele en niet feitelijk onderbouwde reacties worden omlaag gemod, echter mensen die het er niet mee eens zijn kunnen hun reactie-niveau op -1 zetten (en misschien wil Femme voor Tnet-nieuwe stijl zelfs eraan denken om de moderatie-tags niet te tonen voor mensen die dat niet willen)

de reactie van 35Mhz OC
zijn woordkeuze is erg aanvallend, 'maffiapraktijken', 'dicteren' en aan onderbouwing ontbreekt het.
echter ik vind dat dit best op 0 gemod mag worden, an sich kan dit relevant zijn, zeker het standaard inbouwen van webdiensten is een stevig onderwerp in de anti-trust zaak

de reactie van Cheetah
jamme dat dit enkel een reactie op de woordkeuze van 35MHz OC is, en zijn opmerking over ondersteuning van *nix voor MS lijkt me een flinke misser (behalve de vraag of je van *nix kunt spreken, en zaken als Wine, is er ook juist het aspect dat veel *nix-programmatuur als apache, GDlib, php, mysql ook wel degelijk naar windows geport zijn, waar MS dat bewust nalaat)
+4 lijkt me zeker te hoog, maar ik deel Flipz zn inzicht dat dit een goede +2 is, politiek correcte rakker die ik ben

de reactie daarop door Flipz
zoals je zelf in je reactie al opmerkt, je gaat daar eerder voor de Flamebait-moderatie;
jammer dat de moderatie je belangrijker lijkt dan gelijk proberen te halen en je jezelf in ruzie-gedrag laat insneeuwen
zonder het 'ZUCHT', maar zeker 'mongolide' (daar ben ik echt not amused van, dat heb je maar te laten :() had je een paar goede punten.
-1 met vlag-en-wimpel gehaald, en zulke woordkeuze en geblaat over het moderatie-systeem zou ook nog wel naar -2 mogen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik moet zeggen dat ik Zemanova's, 35MHz OC's en Cheetah's reacties met veel interesse heb doorgenomen, en ik hoop eigenlijk dat 35Mhz OC zich niet van deze discussie onthoud hier op TMF.

Waar ik het liefste die hele discussie op zou zien is +2, voor alle reakties. Echter wil ik daar wel wat kanttekeningen bij maken.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=597593 vind ik een prima reactie, maar ik zie de noodzaak niet in om te beginnen over mongolide reacties. Op het moment dat je op zo'n manier moet uithalen naar een ander, ben je naar mijn mening de kracht van al je voorgaande argumenten kwijt.

Overigens heb ik cheetah een puntje minder gegeven, en de rest een puntje erbij.

Wat ik overigens jammer vind is http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=597616 waarin 35Mhz OC zijn disgenoegen over het moderatiesysteem en TMF in het bijzonder aan het daglicht brengt. Persoonlijk zou ik die post ook een overbodig geven...
Niet omdat de post niet interessant is (hij bevat genoeg stof om over na te denken/discussieren), maar omdat het gewoon niets toevoegt aan het artikel, daar zelfs compleet niet aan gerelateerd is, en daarom naar mijn mening ook echt off-topic is.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ben het niet met Zemanova eens over de reactie die hij in zijn post noemt. Ik vindtut goed dat iemand ook een keer van de andere kant kijkt, vandaar dattie IMO op +3 goed staat. :)

De rest van het draadje ga ik nu aanpakken.

[edit]
deze is IMO toch wel heeel erg trollerig.

deze is, zoals Flipz al aan voelde komen, IMO een -1 flaimbait. Voornamlijk om de opmerking 'Bah, de standaard mongolide opmerking van de kant van de ms-fanclub'. Een troll kan ik ook nog wel verzinnen vanwege de opmerking 'Duh. marktaandeel vergroting heeft microsoft niet aan gedaan de laatste 10 jaar. Het is gewoon monopolies verdedigen en kweken.'. Das taal die ik nou al 10.000x heb gehoord en waar ik nu wel eens een flink bewijs van wil zien. Dat Microsoft op bepaalde punten haar software wat doordrukt is misschien wel waar, om dan te zeggen dat ze het bedrijf bestaat om 'monopolies te kweken' gaat me te ver.

deze is wel weer een goede post IMO, ware het niet datie dit zinnetje er bij had gezet: 'Het is de policy van MS, welke duidelijk laat merken dat ze alle aspecten van je leven willen beheersen.'. *zucht*

deze, van cheetah, staat ook op het randje te balanceren. Voornamelijk door de opmerkingen 'En hoe ze iedereen die het niet met ze eens is een stommeling noemen is al helemaal fantastisch: :r' en 'En wat die aanhalingen uit de X-files betreft:
"Welcome to the real world", om The Matrix maar eens aan te halen
(hmm... het zou eigenlijk "Please come back to the real world" moeten zijn in dit geval )
Dat weer een flaimbait is. Ik heb een -1 overbodig in de mod-box staan.

Moet ik nog toelichting geven over deze, /me ? Ik geef je de -1 met plezier. Vermijd de volgende keer opmerkingen als 'Je bent toch niet achterlijk?', 'Jammer dat hier zo slecht gemodereerd wordt.' (dat hoort HIER) en 'achterlijke ms-fans altijd. Het moderatie systeem zet zoiets nog op +4 ook nog :r :r'. Wat dom van ons dat we je flames niet over het hoofd zien, he? Zou het moderatiesysteem misschien de algemene mening over je manier van discussieren weergeven?

Of is linux hier weer ernstig achtergesteld? FYI dan, als b.v. Otis hier het tegenovergestelde verhaal zou zijn gaan houden hattie dezelfde moderatie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh. marktaandeel vergroting heeft microsoft niet aan gedaan de laatste 10 jaar. Het is gewoon monopolies verdedigen en kweken.'.
Das taal die ik nou al 10.000x heb gehoord en waar ik nu wel eens een flink bewijs van wil zien. Dat Microsoft op bepaalde punten haar software wat doordrukt is misschien wel waar, om dan te zeggen dat ze het bedrijf bestaat om 'monopolies te kweken' gaat me te ver.
microsoft is wel degelijk georienteerd op monopolies omdat het als enige bedrijf echt door heeft wat het betekend voor de industrie als de variabele kosten nihil zijn vergeleken met de vaste kosten. Ze worden daar min of meer ook toe gedwongen en hebben dat tot beleid verheven imho.

IE is wel het standaard verhaal om een monopolie te kweken, en een concurrent te vernietigen. Zo moeilijk is het niet..

/me is trouwens best tevreden met het begrip en de reacties hier.
maar zeker 'mongolide' (daar ben ik echt not amused van, dat heb je maar te laten
True, maar zoals ik schreef: Als Cheetah op +4 staat met piece of crap en 35 MHz OC met een goed verhaal van enige abstractie op -1 staat door het gebruik van generaliserende termen die hij bewust tussen haakjes plaatst, ben ik not amused
Waar ik het liefste die hele discussie op zou zien is +2, voor alle reakties. Echter wil ik daar wel wat kanttekeningen bij maken.
Als de moderatie enigzins vlak was geweest op ongeveer +2, had je geen echte kanttekeningen hoeven te maken want dan had noch ik noch 30mhzoc het moderatiesysteem aangevallen. Tis oorzaak gevolg. En ergens ligt een drempel waarbij ik me niet meer ga inhouden. En dan wordt het een reactie in termen van mongolidie w2k fans oid.. :) Verder uiteraard niet persoonlijk bedoeld ofzo, maar het een en ander kan tamelijk frustrerend zijn.

En cheetah's reactie behoort maximaal de waardering te krijgen van die van 35 MHz OC. Er boven slaat nergens op, want cheetah begrijpt de problematiek beduidend minder dan 35mhzoc (vervelende naam om te typen btw). Cheetah geeft het nb zelf aan.
Of is linux hier weer ernstig achtergesteld? FYI dan, als b.v. Otis hier het tegenovergestelde verhaal zou zijn gaan houden hattie dezelfde moderatie mogen ontvangen.
Foutive beoordelingen gaan veelal niet omwille van Linux of Windows, maar omwillen van een abstractieniveau dat niet begrepen wordt door de moderator. Deze moderator interpreteerd het als troll, maar het is zijn onbegrip of gebrek aan inzicht dat het een troll maakt.

/me is denk ik de user wiens reacties de meeste trollbeoordelingen toebedeeld zijn in het verleden.
Ik gok dat een wildhagen of otis de meeste troll-beoordelingen (al dan niet feitelijk een overgewaardeed oid) heeft uitgedeeld.

Anyways.. Volgende draad is weer een volgend draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 20:52:
* Renegade is trouwens best tevreden met het begrip en de reacties hier.
Wij ook van jou * Renegade :+ ;)
True, maar zoals ik schreef: Als Cheetah op +4 staat met piece of crap en 35 MHz OC met een goed verhaal van enige abstractie op -1 staat door het gebruik van generaliserende termen die hij bewust tussen haakjes plaatst, ben ik not amused
Dat kan ik me goed voorstellen, maar persoonlijk blijf ik van mening dat bij reacties als hiervoor genoemd, de krachttaal de rest van de reactie ontkracht, en dat kan me nooit het doel van je reactie lijken?
Als de moderatie enigzins vlak was geweest op ongeveer +2, had je geen echte kanttekeningen hoeven te maken want dan had noch ik noch 30mhzoc het moderatiesysteem aangevallen. Tis oorzaak gevolg. En ergens ligt een drempel waarbij ik me niet meer ga inhouden. En dan wordt het een reactie in termen van mongolidie w2k fans oid.. :) Verder uiteraard niet persoonlijk bedoeld ofzo, maar het een en ander kan tamelijk frustrerend zijn.

En cheetah's reactie behoort maximaal de waardering te krijgen van die van 35 MHz OC. Er boven slaat nergens op, want cheetah begrijpt de problematiek beduidend minder dan 35mhzoc (vervelende naam om te typen btw). Cheetah geeft het nb zelf aan.
Dat je het niet persoonlijk bedoelt wil niet zeggen dat anderen die opmerking niet persoonlijk (kunnen) opnemen, alhoewel ik het achterliggende punt wel begrijp ;)

En je hebt gelijk, het is inderdaad een rottige nick om te typen :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Renegade schreef op 13 september 2002 @ 15:22 o.m.:
... en ik hoop eigenlijk dat 35Mhz OC zich niet van deze discussie onthoud hier op TMF...
IJdele hoop Rennie, na wat graven in mijn geheugen en de search ben ik er weer achter gekomen dat 35MHz OC graag een knuppel in het /16 hoenderhok gooit en vervolgens de discussie niet aangaat. Blijkbaar vind hij de FP daarvoor een betere plaats voor discussies, wat anderen daar van vinden lijkt hem niet te interesseren.

Volgens mij valt er zowiezo geen discussie met 35 MHz OC te voeren omdat hij inhoudelijk slechts schraaltjes lijkt te reageren op argumenten, en doet slechts pogingen om de aangedragen argumenten onderuit te halen.

Nu vermoed ik zeer sterk dat 35 MHz OC hiet op /16 wel meeleest, dus mocht je de FP discussie mbt je aversie tegen het moderatiesysteem voort willen zetten, dan kan dat hier.
* botoo heeft zich al laten verleiden tot een off-topic reactie op de FP en gaat daar op de FP niet nogmaals mee verder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

olgens mij valt er zowiezo geen discussie met 35 MHz OC te voeren omdat hij inhoudelijk slechts schraaltjes lijkt te reageren op argumenten, en doet slechts pogingen om de aangedragen argumenten onderuit te halen.
Enigzins gelijk heeft hij, want hier reageren helpt niet veel

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo is van mening dat hier reageren wel helpt, het duidelijk maken van je standpunt(en) en het delen van meningen kan/moet anderen iig helderheid over motieven geven.
Ik heb het vaker gezegd, communiceren is een tweerichtingsproces waarbij het zinvol is om proberen te begrijpen wat een ander duidelijk wilt maken. Eenrichtingscommunicatie bestaat niet, daar is een ander woord voor . . . :/

Het moderatiesysteem op de FP aanvallen is een oneerlijke vorm van commentaar, je dwingt hiermee de moderators zelf ook off-topic te laten reageren, en als die moderators daar dan niet reageren is er dus geen vorm van communicatie, dus ook geen begrip en geen resultaat.
Enigzins gelijk heeft hij, want hier reageren helpt niet veel
Daarmee geef je zelf ook al aan dat hij niet helemaal gelijk heeft (Enigzins is hetzelfde als 'een beetje wel en een beetje niet), en dat hier reageren dus wel degelijk nut heeft (niet helemaal is hetzelfde als 'een beetje wel').

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1