[Javascript/ ASP] Groepsproject webstats?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Mijne heren (en dames),

ik waar slechts sinds enkele weken rond op dit forum, dus ben nog niet helemaal thuis in de do's en don'ts ;)

Tijdens een van mijn lange tochten in de krochten dees' discussieplaats kwam ik een aantal keer een "groepsproject" tegen; dhtml spelletjes, 3dmax trein, etc.

Dus bij deze een voorstel of er mensen geinteresseerd zijn een - nu eens volledig - statsprogramma te ontwikkelen, om statistieken van webpagina's bij te houden.

Niet zo'n "yet another simple statcounter" asp'tje, maar het serieuze werk met klikpaden, registratie van downloads, grafische kaarten met origine van bezoekers, pingen van hosts, tracen van IP's, return frequency, tijd doorgebracht op pagina, exitlink - the works. Mijn "grote voorbeeld" is http://www.indextools.com...password=demo&bsp_id=1000

Ben er zelf al mee begonnen, en registreer nu systeeminfo en clickstream op IP adres. Ik vraag of er meer mensen geinteresseerd zijn omdat ik tegen een aantal problemen ben aangelopen: een aantal zaken die ik niet opgelost krijg zijn o.a. (van indextools.com)

- Track the files downloaded from your web site
- Where do people go after they leave your web site?
- Track which links people use to leave your web site

Ik hoop dat er een paar javascript en ASP goeroes aanwezig zijn die zin hebben om nu eens een uitgebreid statistiekentooltje te bouwen, voor iedereen beschikbaar.

Ik heb zelf alleen ervaring met ASP, vandaar de keuze hiervoor :+

Dus natuurlijk is het deels uit eigen belang: ik wil het graag hebben voor mijn eigen siteje. Aan de andere kant ben ik het ook zat dat er geen fatsoenlijk progsel indeze te krijgen is. Ook op bv. sourgeforge niet. (het blijft allemaal steken bij "welke browser heeft mijn bezoeker..."

Ben benieuwd naar de reakties. Ik weet niet of dit de juiste weg is, maar hoor het wel. Doei!

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Dit is een don't want: overleg dit soort acties altijd eerst even met de crew.
En nee, ik heb geen behoefte aan noch interesse in dit project.
Verder veel plezier op dit forum :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Dit is inderdaad niet de bedoeling, lees ook de algemene FAQ over dat punt.
Heel af en toe doen we weleens een projectje, dat ook eigenlijk vanuit de vaste users ontstaat, en waar iedereen aan meewerkt.

Dit is eerder een verzoek om jou erbij te gaan helpen, een soort personeelswerving of iets dergelijks. Of een script request. In ieder geval is dit niet iets wat we graag zien, omdat het anders binnen de kortste keren uit de hand loopt, en iedereen hulp wil hebben. Voor dat soort hulp is het forum niet bedoeld.

Je kunt het ook zelf maken, en als je dan hele specifieke vragen hebt, dan kun je wel een topic openen, maar niet op deze manier :)

Dit topic is gesloten.