Toon posts:

Niet meer vanzelluf afsluiten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempie, ik weet nie wat ik verkeerd gedaan heb maar mijn pc gaat ineens niet meer vanzelluf uit als ik afsluiten kies, en opnieuw opstarten wil ie ook nie meer.
Deed ie eerst wel....
Als ik het vanuit veilige modus probeer, werkt het wel, hoe ken da nou??
Ik heb die update van M$ voor het afsluitprobleem al geinstalleerd....
Heb een P3V4X plank met een PIII 700 en 256 Mb.
Wie weet wat ik moet doen dan(neeeeee, niet alles opnieuw installeren, niet weer....)?

Japio

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wat voor een besturingssysteem gebruik je? Als je win98 gebruikt, moet je ff op de microsoftsite de patch halen.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Je kan met "msconfig" optie geavanceerd kiezen en dan de optie snelafsluiten aanzetten opnieuw opstarten en weer uitzetten. Wil wel eens helpen.
je kan ook de afzonderlijke patches halen vanaf : http://www.microsoft.com/windows98/downloads/corporate.asp

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane, ik gebruik Windows 98SE, en als je de patch voor het zgn. afsluitprobleem bedoeld, die heb ik er al op staan.

BWT, ik heb gekeken, maar die optie is bij mij niet aanwezig......

Japio

• flymuts
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-08 23:38
Wilt je PC niet meer afsluiten (hangt hij) of wil hij niet uit (U kunt nu uw PC uitzetten...) ?
In het laatste geval moet ACPI en APM etc AAN staan in je BIOS. In het eerste geval kun je gaan trobbelsjoeten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft hangen in het ' windows is bezig met afsluiten' scherm...

Japio

Verwijderd

Je kunt met msconfig alle programma's en drivers die hij start uitschakelen.
Dan stap voor stap de boel weer aanzetten,
totdat je de boosdoener hebt gevonden.

De complete procedure staat op:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q238/0/96.asp

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij jullie tips en aanwijzingen ben ik eruit !
Eerst ben ik er met selectief opstarten achter gekomen dat de boosdoener gebruik moest maken van het Vredir.vxd bestand, want als ik dat nie laadde, werkte het prima.
Vervolgens heb ik in apparaat beheer een aantal apparaten uitgeschakeld, en stukl voor stuk weer ingeschakeld. Het bleek mijn 3Com netwerkkaart te zijn !!
Terwijl hij geen conflicten o.i.d. aangeeft !

Nou in elk geval bedankt allemaal !

Japio

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ben ik er met selectief opstarten achter gekomen dat de boosdoener gebruik moest maken van het Vredir.vxd bestand, want als ik dat niet laadde, werkte het prima.
Vervolgens heb ik in apparaat beheer een aantal apparaten uitgeschakeld, en stukl voor stuk weer ingeschakeld. Het bleek mijn 3Com netwerkkaart te zijn !!

Japio

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ben ik er met selectief opstarten achter gekomen dat de boosdoener gebruik moest maken van het Vredir.vxd bestand, want als ik dat niet laadde, werkte alles prima.

Japio

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

had het ook met een 3com maar het bleek niet de 3com te zijn maar mijn aureal vortex kaartje! dus als ik de 3com uitzetten niks aan de hand maar als ik hem verwijderde(dus uit de pci slot) had ie hetzelfde probleem weer

Click hier niet

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

dubbel again

Click hier niet

Verwijderd

maar hoe heb je het probleem opgelost?
Pagina: 1