Router in netwerk blijft om de +/-6 min inbellen

Pagina: 1
Acties:

• siedak
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01-2021
Ik heb hier een File server staan, met daaraan een router die gekoppeld is aan ISDN.
Op de server staan 6 werkstations gekoppeld, nou is het probleem, elke keer als ik een werkstation aanzet, belt de router in naar het internet, met isdn, voor maar een milliseconde, dan hangt ie weer op, dit doet ie dus om de ong. 6 minuten, (dus kost dan elke keer 4 eurocent per keer dat hij inbelt, en dan elke 6 minuten...)
nu is dus mijn vraag, weet iemand hoe dat komt dat de router elke keer inbelt, welke instelling ik moet veranderen aan de werkstations, of de server.

En dit doet de router dus elke keer als ik een werkstation aanzet, 1 of alle 6, maakt niet uit, ik heb dus een "call log" programma geinstalleerd, zo kan ik dus zien waar er elke keer word ingebeld, en hierbij zie ik dus ook elke keer wanneer, hoelaat, hoeland hij inbelt,
hij gebruikt trouwens elke keer de internet verbing om in te bellen (verbinding via CSNET), en dit doet ie pas als de werkstation in windows zit (ingelogged of niet ingelogged), dus als bijv. het systeem in het bios zit, doet ie het NIET., alleen als windows dus is opgestart.
op de server staat dus windows 2000 server, en op de werkstations windows 2000 prof.

zo, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, als ik meer info moet geven over het netwerk moeten jullie het zeggen

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ik heb het hier 1x gehad toen PC's dns namen wilde resolven, ff die naam geloggen en in de HOST file gezet

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Die werkstations willen waarschijnlijk naar 1 of andere site gaan om een update te checken oid en daar je dail on demand belt die router dan in.
Maar hij hangt terug op na minder dan een seconden zeg je :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• siedak
  • Laatst online: 26-01-2021
ja, hij belt in en hangt meteen op, ik heb eens van 1 werkstation, alle programma's uitgezet voor het opstarten, dus dat hij geen enkel programma opstart dan windows zelf, maar dat helpte ook niets.... dus....., volgens mij ligt het ook niete aan een programma ofzo in windows

Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Gebruik een packetsniffer om de oorzaak van het uitbellen te achterhalen, op basis daar van kan je verdere stappen ondernemen (wijzigingen in registry, filters/access-lists op de router).

Een freeware packetsniffer kan je hier vinden: http://www.ethereal.com/

Verwijderd

Als je een ISDN router gebruikt: volgens mij kun je ergens instellen dat de router WINS (of netbios) broadcasts moet negeren. Probleem heb ik ook gehad, en deze instelling was de oorzaak. (Stond uit, moest aan; broadcasts negeren).

Belt de router nog vaker in als je de boel aan laat staan, maar verder niets doet?
Pagina: 1