Effect van verven kast

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Stel ik volg de faq om mijn kast te verven. en ik spuit hem zwart. Krijg ik dan een glans (makkelijk vingerafdrukken enzo) of een mat (iets in de buurt van de zwart chieftec kasten) effect?

.

Verwijderd

uhm ligt dat misschien aan de verf?Je hebt verschillende soorten verf en anders moet je de kast gewoon lichtelijk opschuren dat geeft ook een mat effect.En wat dacht je van de search gebruiken zullen vast genoeg topics over geweest zijn.Even vermelden welke spuitbussen gebruikt worden hoe en op wat voor kast wil ook nog wel eens helpen dat mocht je geen topic vinden met het antwoordt er toch geholpen kan worden.Hier kan men namelijk niet veel mee

Verwijderd

als je geen hoogglans wil dan koop je een matte spuitlak..(of een zijdeglans, zit ertussenin)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

of je doet er blank overheen, een paar lagen, krijg je geen permanente vingerafdrukken...

btw: wil je extreem gaan h3xz0rr3n ofzow???

Electronics development

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
3lmowww schreef op 12 september 2002 @ 22:19:
of je doet er blank overheen, een paar lagen, krijg je geen permanente vingerafdrukken...

btw: wil je extreem gaan h3xz0rr3n ofzow???
nee waarom:? oww de vinger afrukken. Neej ik vin het gewoon lelijk.

.

Verwijderd

gewoon goed schuren glad houden en opboenen / poetsen

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

onthoud wel, zijdeglasns, of satin, is wel stofgevoeliger, en met lakken word dat wel een stuk minder

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

nou het ligt er ok aan wat voor ondergrond je hebt...

ik heb van de week mijn kast zwart metallic gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~larzanton/Dark_Dream5.jpg

en heb daarvoor geen glas verf ofzow gebruikt.

De stukken die ik op plastik had gespoten waren mat, maar de metaal stukken zijn glanzend :)

om dit op te lossen heb ik de verf op het plastic laten drogen en daarover weer gespoten en nu is het ook glanzend (ook al is het op de foto niet te zien :)

1 belangrijk punt voor dat je verft, eer LICHT schuren en daarna heel licht spuiten... dat er eigenlijk nog mar een waas over het oppervlakte ligt en na een minuutje nog een laag, en die mag wat dikker, en an die laag de uiteindelijke dekkende laag aanbrengen... als je dit niet doet krijg je geheid "druipers"...

succes

ps: ik zou zoizo als je zwart gaat spuiten metallic lak nemen anders krijg je "dood"zwart....

edit:
plaatje gefixxxed

I don't ride fast, i fly low

Verwijderd

[quote]jelmo schreef op 13 september 2002 @ 08:48:
ps: ik zou zoizo als je zwart gaat spuiten metallic lak nemen anders krijg je "dood"zwart....
[quote]
Ik heb gewoon het matte rallyzwart van motip/duplicolor en dat vind ik toch wel een erg strak kleurtje hoor. Niet al te opvallend flitsend. Maar ik houd toch al niet van die glimmende dingen, dus dat is denk ik bij iedereen verschillend, maar 'dood' zwart is het zeker niet hoor. Het ziet er imo professioneler uit (een normale pckast glimt toch ook niet (of het moet plastic zijn)).

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

Ik heb gewoon het matte rallyzwart van motip/duplicolor en dat vind ik toch wel een erg strak kleurtje hoor. Niet al te opvallend flitsend. Maar ik houd toch al niet van die glimmende dingen, dus dat is denk ik bij iedereen verschillend, maar 'dood' zwart is het zeker niet hoor. Het ziet er imo professioneler uit (een normale pckast glimt toch ook niet (of het moet plastic zijn)).
dat zal er idd ook wel kick uit zien :)
maar je hebt metallic verf wat ëen hoog "botsautootjes"gehalte zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/fanman-2.jpg
en dat vind ik idd ook niet mooi... (ieder zijn smaak) maar mijn zwart is net niet egaal zwart, maar het metallic valt alleen echt van een meter aftand op ...

ik zou ok niet zo'n glimmend ding willen ... de Big Pimp Compu Case 8)

edit:
mijn eigen qoute weg gehaald :)

I don't ride fast, i fly low

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb mijn kast ook zwart gespoten met matte motip verf

en al zeg ik het zelf het is heel mooi geworden ook de drives enzo meegespoten gewoon alles zwart

Verwijderd

Je hebt spuiten en strak spuiten.
Als je het echt goed wilt doen moet je echt een week uittrekken ofzo.
Met uitharden / schuren / spuiten / drogen.

Als je het dan goed doet ziet het er ongeveer uit zoals dit: :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.neima.com/modimages/back_panel03_large.jpg

• STi
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Woei dat ziet er inderdaad wel heel errug strak uit!!!

* STi heeft niet zoveel geduld en heeft gewoon een blauwe chieftec gekocht :D

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Afbeeldingslocatie: http://home.tip.nl/~t184093/3GlossSMAL.JPG

Mijn case, gewoon glans antraciet praxis verf >:)

Edit XXX-zoveel: Plaatje werkte niet :P

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik ga hem lekker mat zwart proberen te maken :9

.

Verwijderd

Mat zwart :? wat jij wil.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
/offtopic
Ik werk gewoon veel en heb weinig tijd over, dus heb ik in de aanbieding een Thermaltake 6000a gekocht. In mijn oude had ik toch geen plek voor mijn waterkoeling en nu knipperen mijn ccfl'tjes lekker naast mijn waterreservoir op de muziek (zie user icoon :) )
/offtopic
/edit ja sorry tikvout /edit

• PoweRoy
  • Laatst online: 16:07

PoweRoy

funky!

kunnen jullie misschien een foto plaatsen van een kast die gespoten is met 'glans zwart' en een kast die gespoten is met mat zwart :)

[This space is for rent]

Pagina: 1