Na BIOS CPU verandering gaat monitor niet meer aan. Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Man, had ik mn nieuwe radeon 9700 draaien in 3dmark, zag ik dat mn computer slechts op 100 mhz FSB liep, terwijl ik dacht dat Thunderbird 1ghz op Abit KT7A toch op 133 behoorde te draaien. Dus ik overmoedig de BIOS in, bij CPU zag ik nog een andere setting for 100 mhz mogelijk, namelijk met 133mhz FSB. Dus ik die kiezen, exit, save changes.

hij reboot en, ...... monitor licht blijft oranje en wordt niet groen (oh oh denk ik al)

reset, zelfde. power off / power on, zelfde.

Kheb een andere monitor er op gegooid, zelfde, andere monitor / case kabel, nog steeds niks. de oude videokaart erin gegooid, nog steeds niks

iemand enig idee wat dit kan zijn?

help!

p.s. ik post em in PMD en hier omdat ik niet weet waarhet probleem zit.

ik denk dat het niet monitor of video kaart is maar wat dan wel?

ik hoor geen enkel piep van het mobo, niet de gebruikelijke ene, en ook niet drie ofzo.... met cd in drive spint die drive wel op, alle coolers draaien...

?!?!

bedankt voor hulp

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Heb je al een bios reset geprobeerd? Staat meestal in manual van moederbord hoe je dit moet doen. "Meestal" zit er bij de batterij op je moederB. een jumper deze moet je om zetten op de andere twee **- -** Als de pc totaal uit staat dus ook stekker eruit. dan zet je hem weer terug stekker er in en dan nog eens proberen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Ik denk dat je de jumper goed moet zetten die ervoor zorgt dat je proc op een fsb
van 133 loopt, kijk ff in het boekje van je mobo.

Je hebt hem nu waarschijnlijk zwaar overgeclockt.

Dus wat te doen:

1: bios resetten
2: Jumper goed instellen

• Tomcat84
Bedankt jongengs. Had nog geen cmos reset geprobeerd. In videoplanken en beeldkannonen had ik ook thread geopend, eerste reply daar zag ik, die stelde het voor en toen heb ik dat geprobeerd. had nog nooit een jumper gebruikt inm mn leven dus duurde ff voor ik uitvond hoe dat werkte :)

monitor ging weer aan, ik slaakte een zucht van verlichting.

Alleen, nou vraag ik me af. Hoort een AMD Athlon Thunderbird 1ghz, met een Abit KT-7a, en 512mb SDRAM PC 133 CAS 2 niet gewoon op een 133 mhz FSB te draaien?

Ik zag in mn mobo manual dat ik ook voor user defined kan gaan, en dan kan ik het volgende instellen:

-multiplier
-cpu fsb/pci clock
-cpu fsb plus (mhz)
-speed error hold

advies?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De Thunderbird is er in de "B" en de "C" versie. De "B" is 100mhz en "C" is de 133mhz versie. Waar staat die letter hoor ik je nu zeggen? Die staat op de core van de CPU zelf.

B = 10 x 100 = 1000 mhz
C = 7,5 x 133 = 1000 mhz

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tomcat84
De eersten waren zeker Bs?

Ik heb geen zin om cooler er af te halen ofzo.

toen ik hem kocht was de hoogste Tbird beschikbaar 1200... ik kocht de 1000

zal wel een B zijn. Maakt niet uit, binnenkort toch nieuw sys :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Zoek zoek, ze zijn er idd in 100 (B) en 133 (C) MHz variant :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.