Hulp nodig, na bios verandering CPU geen monitor respons

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Man, had ik mn nieuwe radeon 9700 draaien in 3dmark, zag ik dat mn computer slechts op 100 mhz FSB liep, terwijl ik dacht dat Thunderbird 1ghz op Abit KT7A toch op 133 behoorde te draaien. Dus ik overmoedig de BIOS in, bij CPU zag ik nog een andere setting for 100 mhz mogelijk, namelijk met 133mhz FSB. Dus ik die kiezen, exit, save changes.

hij reboot en, ...... monitor licht blijft oranje en wordt niet groen (oh oh denk ik al)

reset, zelfde. power off / power on, zelfde.

Kheb een andere monitor er op gegooid, zelfde, andere monitor / case kabel, nog steeds niks. de oude videokaart erin gegooid, nog steeds niks

iemand enig idee wat dit kan zijn?

help!

p.s. ik post em in PMD en hier omdat ik niet weet waarhet probleem zit.

ik denk dat het niet monitor of video kaart is maar wat dan wel?

ik hoor geen enkel piep van het mobo, niet de gebruikelijke ene, en ook niet drie ofzo.... met cd in drive spint die drive wel op, alle coolers draaien...

!?!@??@!?@!@?

Verwijderd

effe een keer je bios clearen en opnieuw proberen!!!

Verwijderd

Juist. Op je moederbord zit een jumpertje clear cmos. Deze even verzetten (Mobomanual) zodat je bios weer in default setting staat.
Evt. als dit niet werkt kun je alles met jumpers instellen. Tenzij het een jumperloos bord is natuurlijk..
Succes!

• Tomcat84
Okee, dank aan djwaco. In mobo manual gezocht en gevonden waar de cmos jumper zat. dat had ik nog niet geprobeerd. Had nog nooit jumped gebruikt dus duurde ff voordat ik erachter kwam hoe het werkte, ding dr gewoon echt afhalen enw eer opzetten, lol

IIG doet hij het nou weer. Het was dus bios dus ik ga een vraag die ik nu heb stellen in thread die ik ook in Proc en Modo forum geopend had

bedankt!

Verwijderd

geen dank ;)

Verwijderd

Vaak kun je als je hem niet meer geboot krijgt en dus niet meer op DEL kan drukken ook een andere toestencombinatie om het bios terug te zetten naar DEFAULT waarden.
In mijn geval (Aopen AX6BC) is dat de HOME key.
Hoef je niet met jumpers te klooien...

• Tomcat84
ja in manual stond insert ingedrukt houden tijdens power on, maar dr gebeurde niks.

met die jumper lukte wel. En ach, heb ik ook eens een keer een jumper gebruikt.

(kan ik later tegen (klein)kinderen zeggen: jongen, in mijn tijd, toen heb ik nog eens een keer een jumper gebruikt. Da was me toch wat!)

;)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hou het voortaan bij een topic, aub...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.