Ik ben bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van een mp3 decoder/speler in J2ME. Deze zal gaan draaien op PDA's ed. Nou vraag ik mij ten eerste al sterk af of een Java implementatie van een mp3 decoder uberhaubt wel snel genoeg gedraaid kan worden op zo'n langzaam systeem, maar dat terzijde. De enige 'documentatie' die ik momenteel heb is de sourcecode van een java mp3 decoder, een aantal decoders die geschreven zijn in C en een pdfje over de opbouw van MPEG frames. En de decode algorithmen uit ranzige ongedocumenteerde code halen is onbegonnen werk. En het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik de (java) code klakkeloos overneem omdat het onder GPL gereleased is en de speler zal gebruikt gaan worden in een commercieel closed source project.
Dus mijn vraag, is er wel eens iemand bezig geweest met het decoderen van MPEG layer III bestanden en/of heeft hier (goede) documentatie over?
Dus mijn vraag, is er wel eens iemand bezig geweest met het decoderen van MPEG layer III bestanden en/of heeft hier (goede) documentatie over?