Microsoft Word bestanden lezen en wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Wie weet met welk office pakket onder linux ik dit kan doen? Ik heb Koffice al ge-emerged maar deze ondersteund dit niet, op de site van abiword en openoffice kan ik ook geen aanwijzingen vinden, iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat ik ook wine kan gaan draaien met word, maar ik wil niet afhangkelijk zijn van M$...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AbiWord kan redelijk WORD-bestanden wegschrijven.
OpenOffice kan het zelfs nog veel beter.. als het je echt om goede compatibiliteit gaat, raad ik je deze aan.
Onhoud wel dat de ondersteuning nooit 100% perfect kan zijn zolang Microsoft het formaat gesloten houdt.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OpenOffice ondersteunt het, maar niet perfect. Let wel dat er geen enkel pakket is wat dit goed kan, omdat microsoft het bestandsformaat niet vrij wil geven.

Welcome to the desert of the real.

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
thanx, mensen, dan ga ik vannacht ff openoffice emergen!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Floep schreef op 12 september 2002 @ 21:51:
thanx, mensen, dan ga ik vannacht ff openoffice emergen!
FF emergen :?
Dat kostte me 16 uur op een athlon 800 met 512 MB. GCC 3.1; 3.2 werkt nog niet.
En meer dan 2.5 Gig aan temp-space. be warned!

Je kunt dus ook die openoffice-bin pakken, staat er in 3 minuten op.
Okee, hij voelt iets langzamer dan een zelfgetweakte versie, maar OOO zal nooit een snelheidmonster worden.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

AlterEgo schreef op 12 september 2002 @ 22:08:
[...]

FF emergen :?
Dat kostte me 16 uur op een athlon 800 met 512 MB. GCC 3.1; 3.2 werkt nog niet.
En meer dan 2.5 Gig aan temp-space. be warned!

Je kunt dus ook die openoffice-bin pakken, staat er in 3 minuten op.
Okee, hij voelt iets langzamer dan een zelfgetweakte versie, maar OOO zal nooit een snelheidmonster worden.
Lol, dan ben ik benieuwd hoelang het op m'n P3 @ 450 MHz gaat duren :D . 24 uur ofzo? * zwik gaat binnenkort upgraden naar gcc 3.2 en emerged openoffice dan ook "even".

Maar weer terug ontopic. OO kan inderdaad bestwel goed Word bestanden lezen en schrijven. Ik ben in ieder geval nog geen documenten tegengekomen die ik niet goed kon lezen.

Verwijderd

probeer antiword is....dat is word -> plain text

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Antiword is ook erg functioneel en voor mij meestal voldoende om een word bestanden te lezen, want meer doe ik er ook niet mee. Handige commandline heb ik hiervoor
code:
1
antiword -pa4 %f | kghostview -
Deze in mijn bestand assosiaties gedaan en ik krijg gewoon een postscript te zien 9 van 10 keer heb ik hier genoeg aan.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
OpenOffice leest het meeste, wegschrijven is nog niet zo denderend, maar werkt wel voor eenvoudige documenten. Bijkomend voordeel is dat je met OpenOffice truetype fonts kunt gebruiken, wat niet werkt met zoiets als AbiWord.

De filters van KOffice 1.2 schijnen trouwens sterk verbeterd te zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Klopt dat het in Kword 1.2 niet meer zo'n ramp is als in Kword < 1.2. Maar de OpenOffice.org filters zijn volgens mij nog wel de minst slechte. Een standaard document met wat tabelletjes wordt in MS-Word zonder problemen en benodigde aanpassingen ingelezen.
Pagina: 1