quattrovox verbreekt isdn verbinding

Pagina: 1
Acties:

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 22:59
M'n computer is met isdn kaart rechtstreeks op de nt1 aangesloten. Zodra ik de quattrovox (met achterliggende analoge telefoontoestellen) ook op de nt1 aansluit verbreekt hij de verbinding met internet. Als beide zijn aangesloten en de computer staat aan kan ik niet bellen via de buitenlijn via de quattrovox. Wie weet wat er fout gaat?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt erop of er ergens kortsluiting wordt gemaakt.

Dus kijk allereerst je kabels na.
Daarna zou je kunnen proberen of hetzelfde probleem met een andere isdn kaart nog steeds van toepassing is.

Mocht je daarna nog het probleem niet gevonden hebben, dan kan je de kpn bellen voor een line-check.

• hadebe
ik denk niet aan kortsluiting, want alles werkt. alleen apart. Zodra de computer aangaat werkt de quatrovox niet en andersom...:(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
hadebe schreef op 12 september 2002 @ 21:24:
ik denk niet aan kortsluiting, want alles werkt. alleen apart. Zodra de computer aangaat werkt de quatrovox niet en andersom...:(
Of het kortsluiting is of niet, met de oplossingen die ik geef zou je er wel achter kunnen komen of er iets kapot is. :)

• hadebe
Dat is waar :) Maar kabels zijn goed en ISDN modem werkt ook goed. Het commando line check geeft aan dat alles goed werkt. Alleen zodra de quattrovox aan de nt1 gehangen wordt gaat het fout. Het lijkt wel of ze elkaar niet aardig vinden.

Verwijderd

Er wordt waarschijnlijk sluiting gemaakt, controleer of de bedradingsvolgorde klopt van de isdn kabel tussen Q-vox en nt-1, moet 1 op 1 zijn, zo ook van de pc en nt1.

gaat om de middelste vier aansluitingen van de rj45 ( isdn plugje), gezien met de contacten naar boven. succes.

Is er ook een afsluitweerstand aanwezig.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Eeeej klinkt eigenlijk als point to point................ Eerst even een ander vraagje, hoelang heb je al ISDN? Het is namelijk zo een nt1 kan door KPN op twee manieren aangesloten worden: als point to point (1 apparaat) en als point to multipoint (meerdere apparaten). Mocht je allang ISDN hebben en ook allang met meerdere ISDN apparaten dan mag je bovenstaande overslaan.

OK, eenmaal dat vastgesteld moet je de bekabeling van de S-bus even bij langs lopen, bij meerdere aangesloten apparaten MOET je een afsluitweerstand hebben. Waarom? Deze zorgt dat er geen reflectie in de kabel komt waardoor je storing krijgt. Mocht je deze niet hebben, moet je even bij de telecomboer langs zo'n zwart splittertje halen incl. weerstand.

Tja en als dat ook goed zit, dan moet je gewoon een ander ISDN-apparaat van de buurman lenen. Kijk of je ISDN-modem met dat apparaat van de buurman (werkend aan de S-bus) functioneert met elkaar.

Nouja..... ik denk eerst wel genoeg storingzoeken. Ik heb stage gelopen bij een telecomboer. Het wil nog wel eens gebeuren dat er in de S-bus vage problemen zitten. Echter het is mij nog nooit gebeurt dat het aan de nt1 zelf lag. Quattrovox 1 is wel een vaag apparaatje wat ruis veroorzaakt. Succes.. :)

-

Verwijderd

Als het point-to-point zou zijn kun je op geen enkele manier verbinding krijgen, niet met het modem en ook niet met Q-vox. En 9 van de 10 enkelvoudige isdn aansluitingen (zoals bij bijna iedereen thuis) is point-to-mulitpoint. Dit is dus het probleem ook niet.

Het zou zo kunnen zijn dat de switches (S15 en S16) binnen de Nt-1 (even met schroevendraaier openen) verkeerd staan, moeten standaard op ON staan. Standaard is dit zo, uitgaand van de Nt-1 met losse netstekker.

Oja, de afsluitweerstand dient aan het einde van de S-bus (ISDN) aangesloten te zitten.

Ik denk overigens nog steeds dat er een kruising in de kabel zit, en een Q-vox type 1 zit inderdaad een bekende klacht van ruis, maar dit zorgt er niet voor dat je verbinding van het ISDN modem verbroken wordt.

Succes

• hadebe
Bedankt voor de tips, maar ben helaas nog niet verder gekomen.
Nog even het probleem: ik kan internetten als de quattrovox uit de nt1 getrokken wordt, en ik kan bellen via de quattrovox als de computer uit staat. Maar als beide samen aangesloten zijn, krijg ik geen buitenlijn en kan de isdn kaart in de computer geen verbinding maken.
Gebeld met de kpn maar die zegt dat we de quattrovox opnieuw moeten programmeren omdat er nummers van de buitenlijnen verkeerd staan geprogrammeerd. Dus dat quattrovox nummers van de isdn kaart gebruikt. Kan het hier aan liggen, want ik zie dit niet zo.

Verwijderd

Ik neem aan dat je de kabel naar je pc zelf hebt gemaakt, kijk of deze de zelfde draaiing heeft als de kabel die bijgeleverd wordt bij de qvox.
voor 1x4 is het 3-4-5-6 oranje-rood-blauw.wit
voor utp is het 3-4-5-6 wit/groen-wit/blauw-blauw-groen
pin 3 = receive +
pin 4 = transmit +
pin 5 = transmit -
pin 6 = receive -

Heb je beide bussen dus niet hetzelfde, dan krijg je dus problemen.

• hadebe
dat ga ik eens controleren. Maar de oplossing van de ptt kan het dus niet zijn? Dat de computer en het quattrovox op hetzelfde nummer zitten oid?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:53:
....
Ik denk overigens nog steeds dat er een kruising in de kabel zit, en een Q-vox type 1 zit inderdaad een bekende klacht van ruis, maar dit zorgt er niet voor dat je verbinding van het ISDN modem verbroken wordt.

Succes
Die quattrovoxen kun je wel omruilen bij de primafoon, KPN geeft toe dat dat aan een productiefout lag. Heb ik nl. met de mijne ook gedaan en je merkt direct het verschil.
Wellicht dat dat ook een optie is: heb je een nieuwe quattrovox, als ie dan nog problemen geeft dan moet het wel in de bekabeling gaan zitten.

succes

Verwijderd

hadebe schreef op 25 september 2002 @ 12:30:
Maar de oplossing van de ptt kan het dus niet zijn? Dat de computer en het quattrovox op hetzelfde nummer zitten oid?
Nee maakt niets uit.
Pagina: 1