Toon posts:

[XP] vaak 1 a 2 sec. vast. daarna weer okee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn windows XP staat regelmatig (paar x per uur) even voor 1 a 2 sec stil. Aan bv. winamp merk je dit omdat deze dan een repeterend geluid maakt. En daarna loopt ie net als de andere programma's weer gewoon verder. Het lijkt wel of XP dan voorang geeft aan een ander programma.

Onder Win2000 had ik hetzelfde probleem. Maar met winme kwam het niet voor. Is het zo dat Bill het zo gewild heeft. Toch vervelend werken met dit euvel. En helemaal vervelent UT spelen. "you like that?"

Zit er ergens een instelling die ik kan aanpassen waardoor dit euvel verholpen kan worden?

----systeem: XP-eng op athlon 900, asus a7v-kt133, 640 Mhz geheugen.----

Verwijderd

Dat klinkt als een hardware interrupt probleem ... 1 van je PCI kaarten is mogelijk niet gelukkig / driver issue.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 20:52:
Mijn windows XP staat regelmatig (paar x per uur) even voor 1 a 2 sec stil. Aan bv. winamp merk je dit omdat deze dan een repeterend geluid maakt. En daarna loopt ie net als de andere programma's weer gewoon verder. Het lijkt wel of XP dan voorang geeft aan een ander programma.
Dit herken ik... ik heb precies hetzelfde probleem, maar alleen als ik de distributed.net client minimaliseer. Dan hapert ie even twee seconden en daarna gaat ie weer vrolijk verder. Met de D.net client uit heb ik geen enkel probleem, dus ik verdenk die er eigenlijk van. Heb jij ook een }:O draaien?

Specs: MSI K7T Turbo Raid, Athlon Thunderbird 1000MHz, 512 meg.

Verwijderd

Topicstarter
wowow,... ???? "distributed.net client" ???? Ik flapper even met m'n oren. Jaa, Daar had ik nog niet aan gedacht.
Wat is het, staat dit standaard aan? en waar kan ik het vinden? En hoe zet ik het uit of op maximaal?

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet je energie beheer voor je harddisks uit, dat was bij mij het probleem.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:35
distributed.net client is een programma om een rc5 encryptie met brute force te kraken, dit wordt verdeeld over miljoenen pc's over de hele wereld. Check het DPC forum hierzo als je meer wilt weten.

• Prulleman
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:23:
wowow,... ???? "distributed.net client" ???? Ik flapper even met m'n oren. Jaa, Daar had ik nog niet aan gedacht.
Wat is het, staat dit standaard aan? en waar kan ik het vinden? En hoe zet ik het uit of op maximaal?
Als je niet weet wat het is, zal het er ook niet opstaan denk ik. (of iemand moet het er stiekem op gezet hebben... :D

Als je wil weten wat het is moet je maar ff in de faq van de "dutch power cows" kijken.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
jamaicaman schreef op 12 september 2002 @ 21:26:
Zet je energie beheer voor je harddisks uit, dat was bij mij het probleem.
Even nagekeken maar Nee, helaas. Dit was niet de oplossing. Het energiebeheer v de harddisk stond al uit.

• Jamaicaman
  • Niet online
oh, dat is jammer, ik zou et zo niet weten waar het aan kan liggen, maar je kunt wel proberen om omstebeurten een proggie uit te zetten en te kijken of hij het nog steeds doet, zo kom je er vanzelf achter.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga nu (wat gotbert aandroeg) de kaarten eruit halen. testen en 1 voor 1 weer (nog een ker testen) terug zetten.

Zijn er nog ondere suggesties voor een eventuele oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost !!

geluidskaart en 2e-videokaart in ander slot gezet. En de netwerkkaart vervangen. Dat laatste was misschien niet nodig maar de boel draait weer prima.

een "hardware interrupt" dus.
Pagina: 1