Toon posts:

"Topic-opener" ander kleurtje..

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou het in Parse niet geïmplementeerd kunnen worden dat de topicopener een ander kleurtje/fontje krijgt?

Het is vaak zeer verwarrend om terug te lezen wie een bepaald topic opent..
Ik (8)7) reageer daardoor regelmatig fout op de topicopener....
(Is wel mijn probleem, maar lijkt me wel handig..)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat lijkt me eerlijk gezegd nog nuttiger dan crew die een kleurtje heeft.. Maar ik ben ook bang dat het de "topicstartgeilheid" nogal in de hand werkt...

Ik eigenlijk tegenstander van welke opvallende soort status dan ook.. Een (topicstarter) achter de naam in hetzelfde topic lijkt me dan beter, maar nog steeds twijfelachtig :)

Als je iemand namelijk een gekleurde nick geeft, valt dat heel erg op en is het niet duidelijk WAAROM diegene dat kleurtje heeft. De meeste mensen associeren een kleurtje met "ah, die heeft hier iets te zeggen", vandaar dat ik een kleur niet zo'n lekker idee vind. Zo'n status achter de naam is wel weer duidelijk, maar ik weet niet of iedereen het daar zo mee eens is.

Kleur en status (voor de duidelijkheid) lijkt me ook niets, omdat je dan nog steeds als eerste naar dat kleurtje kijkt en denkt "hey die is hier dus modje/admin/etc" ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik dacht heel even een mooie oplossing te hebben door de naam van de topicstarter gewoon achter de url te plakken (net als dat de search de genoemde termen highlight) maar helaas werkt dit niet.
Misschien is dat er op de een of andere manier in te bouwen, hoewel je dan natuurlijk wel een pref moet hebben om het uit te zetten, want ik zou het zelf helemaal niets vinden.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Als een kleurtje niet gaat, wegens de kleurtjes van de 'bobo's' kan er misschien iets anders gedaan worden om de topicstarter te markeren?
Ik denk dan aan iets als (topicstarter) als status, de gebruikersnaam te onderstrepen/cursief te drukken, of bijv. dat blauwe/grijze gezichtje te vervangen voor een ander icoontje of een andere kleur.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

De nick in italics of onderstreept lijkt me een leuk alternatief :P

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:25:
De nick in italics of onderstreept lijkt me een leuk alternatief :P
Onderstreept? :+
DenniZ-X schreef op 12 september 2002 @ 21:30:
Wat mij betreft de blauwe titelbalk balk dus :) Ik zou het iig wel erg waarderen.
Blauw?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/azrael911/pics/got/titlebar.jpg :+

(sorry, die was een beetje flauw :P)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ikzelf heb hier ook al vaker aan zitten denken. Het lijkt mij erg fijn als het bovenin de titelbalk kan worden weergegeven. Immers: de titel van het topic staat daar al, het forum wordt er vermeld en het grote voordeel is dat het altijd zichtbaar is en je dus nooit hoeft terug te scrollen wil je het weten. Verder is het ook niet storend wanneer je het niet nodig hebt.

Wat mij betreft de blauwe titelbalk balk dus :) Ik zou het iig wel erg waarderen.

[EDIT]

Die titelbalkgrap zat ik al op te wachten.. maar men weet wat ik bedoel..

<Head>
<Title>hier dus ;) </Title>
</Head>

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

he, jij bent de topic starter niet :+

je kan natuurlijk ook een extra icon aan de rechterzijde plaatsen naast die profile button, iig niet is veranderen bij de username ofzo dat wordt storend

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, gewoon niks anders als de topicstarter een apart kleurtje..

• JvS
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoolie_v, reageer eens normaal. We denken over dit gebeuren en komen tot andere dingen. Je illustreert nu al een nadeel..

dat mensen zich nog meer topic eigenaar voelen dus...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
*** Fijn toch**** ??

• Compubiter

Compubiter

Think again

:{

We proberen hier mee te discussieren en het enige dat jij doet is jouw wil doordrammen. We zitten hier met redelijk wat actieve gebruikers en is het dus niet nodig om maar van een iemand de mening te horen. Ik denk dat er nu dus helemaal niets meer gaat gebeuren :{.

Verwijderd

Neuh, want JvS illustreert hier precies waarom ik persoonlijk niks zie in het creeren van een aparte status voor een topicstarter.

Je hebt als starter helemaal niet meer rechten op een topic als iemand anders o.i.d.

Verder wil ik je dringend verzoeken normaal te reageren in LA of het anders gewoon achterwege te laten.
Dit is niet de eerste keer dat me dit bij jou opvalt. De volgende keer kan je maatregelen verwachten.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
heel subtiel een * voor of achter de naam?

maar dan wel zo:

Door hoolie_v - (*) - Thursday 12 September 2002 21:40

het sterretje kun je dan eventueel dan een geel kleurtje geven?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het gaat er hier na mijn weten niet zozeer om de status maar om de herkenbaarheid...

Dus als het een klein, niet zo opvallend dingetje is (zoals dat kereltje naast Door blablabla die aangeeft of iemand online is ook niet echt opvalt), dan zou het toch wel kunnen???

Het gaat dan niet zozeer om de status (kijk, ik heb een kleurtje!!! cq. Wow, check eens wat voor mijn naam staat!!!), maar om de herkenbaarheid...

Misschien iets wat sowieso allereerst niet aanwezig is, maar pas zichtbaar is als je ergens met je muis overheen gaat? (dus weer zoals dat poppetje dat aangeeft of je online bent enzow)...

Verwijderd

Een aparte status is natuurlijk wel een beetje zwaar verwoord, als je slechts de nick van de topicstarter wat duidelijker wil maken met als doel dat het voor anderen duidelijk is op wie je reageert. Ik zou het echt een toevoeging vinden, en ik zie tot nu toe alleen maar voordelen. Zoals duidelijkheid en minder kans op offtopic gaan.

Zoals ik zei : ik zou gaan voor italics of onderstrepen, een kleur verschaft in vele ogen misschien wel een status ja (al zie ik dat zelf niet zo, die staat toch echt in de postheader ;))

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 22:36:
Een aparte status is natuurlijk wel een beetje zwaar verwoord, als je slechts de nick van de topicstarter wat duidelijker wil maken met als doel dat het voor anderen duidelijk is op wie je reageert. Ik zou het echt een toevoeging vinden, en ik zie tot nu toe alleen maar voordelen. Zoals duidelijkheid en minder kans op offtopic gaan.

Zoals ik zei : ik zou gaan voor italics of onderstrepen, een kleur verschaft in vele ogen misschien wel een status ja (al zie ik dat zelf niet zo, die staat toch echt in de postheader ;))
Onderstrepen vind ik een hele goeie!

Zodat je ipv "Door Courage (Moderator V&B)" krijgt: "Door Courage (Moderator V&B)"

Of misschien "Door Courage (Moderator V&B)"

"Door Courage (Moderator V&B)" en de [i] en [u]-varianten zijn misschien te, maar zou ook nog best wel kunnen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Duidelijk maken wie de topicstarter is lijkt me inderdaad heel handig. Een sterretje achter de naam lijkt voor veel users misschien te veel op een Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/rg.png of Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/dt.png, zeker als het nog een kleurtje zou krijgen ook. Italics lijkt mij het handigst - subtiel maar toch herkenbaar, en niet te verwarren met andere aanduidingen.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 12-09-2002 22:47 . Reden: Was ik zomaar de rode + vergeten :o ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Nee, waarom niet de achtergrond veranderen?
Nu is het dus licht paars, donker paars enz, de topicstarter zou een soort paars roodachtige achtergrond kleur moeten hebben in zijn post. Hierbij haal je dat feit weg, dat mensen "topicstartgeilheid" << Hoe kom je daarop :? krijgen.

Ben benieuwd of dit plan ook word uitgevoert.

Ik vind het een goed plan.

w00t

Verwijderd

Osiris : ik dacht zelf eigenlijk aan de nick links in de kantlijn, om die te onderstrepen of in italics weer te geven (onderstrepen heeft mijn voorkeur). Dit lijkt me een nog duidelijker plek dan de postheader. :)

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk iemand die me begrijpt....

Verwijderd

Waar ik op doel met "status" is het feit dat je een topicstarter anders laat zijn dan andere users (ongeacht de oplossing die gekozen wordt). De insteek van het groene kruisje van een regular was om geen status te creeren. Toch zien mensen dat groene kruis enorm als een statussymbool jammer genoeg.

Daarnaast betekent het dat je weer een speciale situatie maakt. Naast de rode/blauwe/groen nicks, de verschillende kruizen en benamingen maak je weer iets dat alleen maar bij zal dragen aan verwarring.

Daarom ben ik zelf bijvoorbeeld voor de titel "Topicstarter" acher de naam van de gebruiker in een topic. Desnoods maak je dat een speciaal kleurtje. Op deze manier snapt iedereen het en valt het haast niet verkeerd te interpreteren.

• Kaasplank
  • Niet online
humz... dit ga ik eens even inbouwen in m'n forum ;)
bedankt voor de tip :D

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik ken een ander forum waar dat al lang naar volle tevredenheid werkt O-)

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 22:55:
Waar ik op doel met "status" is het feit dat je een topicstarter anders laat zijn dan andere users (ongeacht de oplossing die gekozen wordt). De insteek van het groene kruisje van een regular was om geen status te creeren. Toch zien mensen dat groene kruis enorm als een statussymbool jammer genoeg.

Daarnaast betekent het dat je weer een speciale situatie maakt. Naast de rode/blauwe/groen nicks, de verschillende kruizen en benamingen maak je weer iets dat alleen maar bij zal dragen aan verwarring.

Daarom ben ik zelf bijvoorbeeld voor de titel "Topicstarter" acher de naam van de gebruiker in een topic. Desnoods maak je dat een speciaal kleurtje. Op deze manier snapt iedereen het en valt het haast niet verkeerd te interpreteren.
Beste Nelske, het gaat mij niet om status, or whatsoever, het gaat mij puur om de herkenbaarheid van de topicstarter... ...
Zie nou niet overal een "samenzwering" in...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:12:
[...]

Beste Nelske, het gaat mij niet om status, or whatsoever, het gaat mij puur om de herkenbaarheid van de topicstarter... ...
Zie nou niet overal een "samenzwering" in...

Euh, dat snap ik wel hoor :o

Kijk alleen eens naar het grotere geheel ;)

Bijna geen een user weet precies wat alle kleuren, kruizen en benamingen op het forum betekenen. Voeg daar weer iets aan toe en de verwarring wordt alleen maar groter. Die "status" is ook alleen maar een neveneffect van een eventuele verandering.

Waar je "samenzwering" vandaan haalt is mij een compleet raadsel eerlijk gezegd. Ik denk dat ik de definitie van dat woord nog maar eens op ga zoeken in het woordenboek ofzo :o

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
eerlijk gezegd moet ik ook bekennen: ik stond ook eerst vreemd te kijken dat sommige topics waren voorzien van een *
dacht eerst: die staan op de nominatie zeker om gesloten te worden :)
maar na bestudering van de Policy bleek dat de topic aangepast was wat betreft de naam

Gaan we dan voor:
Door naam (Topicstarter) - Thursday 12 September 2002 23:19 ??????

is ook overzichtelijk genoeg :O

• Palomar
  • Niet online
het lijkt mij ook wel een goed idee.. een hele tijd geleden heb ik dit idee ook al es kenbaar gemaakt (in zo'n 'post hier tips voor het nieuwe forum'-topic oid). Er kwamen wel een paar reacties als 'goed idee' oid.. maar kennelijk is er verder niks mee meer gedaan.. ik heb nl. ook best vaak dat ik in een groot topic weer ff naar boven scroll om te kijken wie de topicstarter nou was.. (vaak als iemand een vage naam heeft die je niet onthoudt).. en na het scrollen ben je weer kwijt waar je gebeleven was en moet je dat weer opzoeken etc. :+ (vaak selecteer ik dan de tekst waar ik was, maar dat werkt niet echt optimaal)..

engevolgen als 'topicstartgeilheid' oid :? zullen ook wel weer meevallen.. hoogstens in de HK een paar randdebielen maar die worden dan maar gebanned ofzo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Piet Marisael schreef op 12 september 2002 @ 23:27:
eerlijk gezegd moet ik ook bekennen: ik stond ook eerst vreemd te kijken dat sommige topics waren voorzien van een *
dacht eerst: die staan op de nominatie zeker om gesloten te worden :)
maar na bestudering van de Policy bleek dat de topic aangepast was wat betreft de naam

Gaan we dan voor:

is ook overzichtelijk genoeg :O
Of misschien nog beter als het zou zo zijn.

Dat vergroot de duidelijkheid en vooral door grote topics vind ik het wel erg makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

het kan ook andersom, iedereen die niet de topicstarter is krijgt dat achter z'n naam te staan:

Door .oisyn (Niet de topicstarter, maar wel Lite-Mod P&W) - ...

Dan ben je ook van het statusprobleem af :P

[weer-serieus-modus]
In grote discussie-topics enzo heeft het niet echt nut... eigenlijk alleen bij simpele vraag & antwoord topics. En die topics zijn eigenlijk wel klein genoeg om makkelijk te zien wie de starter is. Ikzelf lees altijd even de naam zodat ik dat verderop ook weet, en als ik twijfel druk ik gewoon even op home :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/online.gif <--- Is met die status niets te doen ? Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ben het eens dat er ook teveel nadelen aanzitten als het allemaal te opvallend is. Maar net als online/offline op forum zou je die hypertekst kunnen aanpassen met iets als topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 13 september 2002 @ 02:15:
het kan ook andersom, iedereen die niet de topicstarter is krijgt dat achter z'n naam te staan:

Door .oisyn (Niet de topicstarter, maar wel Lite-Mod P&W) - ...

Dan ben je ook van het statusprobleem af :P

[weer-serieus-modus]
In grote discussie-topics enzo heeft het niet echt nut... eigenlijk alleen bij simpele vraag & antwoord topics. En die topics zijn eigenlijk wel klein genoeg om makkelijk te zien wie de starter is. Ikzelf lees altijd even de naam zodat ik dat verderop ook weet, en als ik twijfel druk ik gewoon even op home :)
Da's leuk als een draadje 4 of 5 reply's heeft..
Maar langer wordt het toch een kwestie van je (scroll) mouse gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:19:

[...]

Bijna geen een user weet precies wat alle kleuren, kruizen en benamingen op het forum betekenen.
* Osiris * Wrong! * Osiris * :P

[ Voor 0% gewijzigd door Osiris op 13-09-2002 07:35 . Reden: Tags verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
justmental schreef op 12 september 2002 @ 22:59:
Ik ken een ander forum waar dat al lang naar volle tevredenheid werkt O-)
Maar dat forum is meer down dan up :P

Tot nu toe heb je me 3x weten te verleiden om op je sig te klikken, 2x daarvan kreeg ik niks nada niente. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DoRRoN schreef op 13 september 2002 @ 00:51:
[...]

Of misschien nog beter als het zou zo zijn.

Dat vergroot de duidelijkheid en vooral door grote topics vind ik het wel erg makkelijk. :)
Nou nee, (Topic Starter) lijkt me meer als zat. En zoiets heb je al uns eerder gehad met: ( was: blaat ).

Dus echt nieuw is dit concept niet :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 08-10 20:32
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 02:37:
[afbeelding] <--- Is met die status niets te doen ? Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ben het eens dat er ook teveel nadelen aanzitten als het allemaal te opvallend is. Maar net als online/offline op forum zou je die hypertekst kunnen aanpassen met iets als topicstarter.
dat lijkt mij nog niet zo'n gek idee,
gewoon dat gek geval een geel kleurtje ofzow geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 02:37:
[afbeelding] <--- Is met die status niets te doen ? Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ben het eens dat er ook teveel nadelen aanzitten als het allemaal te opvallend is. Maar net als online/offline op forum zou je die hypertekst kunnen aanpassen met iets als topicstarter.
Dit lijkt me een goed idee!

Maak heb bv. iets groter en geef hem een ander kleurtje, lichtrood als hij er niet, donkerrood als hij er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

i2Paq schreef op 13 september 2002 @ 08:44:
[...]

Dit lijkt me een goed idee!

Maak heb bv. iets groter en geef hem een ander kleurtje, lichtrood als hij er niet, donkerrood als hij er wel is.
waarom niet de alt tag van die image veranderen, zie je het niet meteen, maar als je het nodig hebt is het er wel, de kleur van dat plaatje veranderen lijkt me geen goed idee, want dan gaat het nut ervan weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben er nog steeds niet van overtuigd waarom een topicstarter een ander kleurtje moet krijgen. Als ik een topic lees begin ik bij het begin en dan kan ik in het topic echt wel onthouden wie de TS is.

Al die extra kleuren en toestanden, ik vind GoT zo prettig omdat het juist basic en simple is. Het hoeft hier toch geen kerstboom te worden met allerhande kleuren, kruizen, sterren en slingers?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg mist reactie van Chem om te zeggen of het wel kan, wie weet is het ongemogelijk

Ben html/Parse/PHP n00b, dus misschien weet iedereen dat het mogelijk is en zeg ik nu iets doms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40

chem

Reist de wereld rond

't heeft geen fuck met Parse te maken :P

Parse is een bedrijf, geen product.

React hoeft daar niet iets voor te 'kunnen'. De topicstarter's ID wordt nog niet meegegeven naar alle list-messages templates, maar dat kan wel - en daar kan dan eenvoudig een check op/voor gemaakt worden in de templates.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wokschotel schreef op 13 september 2002 @ 09:09:
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd waarom een topicstarter een ander kleurtje moet krijgen. Als ik een topic lees begin ik bij het begin en dan kan ik in het topic echt wel onthouden wie de TS is.

Al die extra kleuren en toestanden, ik vind GoT zo prettig omdat het juist basic en simple is. Het hoeft hier toch geen kerstboom te worden met allerhande kleuren, kruizen, sterren en slingers?
true, maar op een multipage topic zou het wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 13 september 2002 @ 09:31:
Ben html/Parse/PHP n00b, dus misschien weet iedereen dat het mogelijk is en zeg ik nu iets doms

n00b !! Het is makkelijk te bouwen. :P
niet dat ik verstand van php heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Ik denk dat het woord topicstarter achter je naam nog het beste idee is. Ik zie daar absoluut geen status in. Van een geel kruisje kan ik me het voorstellen. Dan raak je als nieuwkomer de draad kwijt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok, hier een voorbeeldje van wat hoolie_v wil. Ik dacht dat het de discussie wat inzichtelijk zou maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bastiaantje/morphie/hoolie.jpg

Ik ben er zelf tegen, het geeft inderdaad sommige mensen het idee, dat de topic die zij openen van hem is of zow... dat statusverhaal. Ik vind dat iedereen maar gewoon goed moet opletten wie de topicstarter was, ik bedoel je doet minimaal altijd de eerst post van een topic lezen, zo moeilijk moet het toch niet zijn om zijn naam even te onthouden? Ok ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morphie: volledig mee eens :)

Een kenmerk toevoegen aan de post zodat je weet wie gestart heeft lijkt me wel zo duidelijk maar dit (voorbeeld) is te. Onopvallender en net zo effectief is de naam onderstrepen of "door hoolie_v" te vervangen door "door topicstarter" ofzo :)

In de title heeft dan als extra voorbeeld dat als je Reply doet de naam nog in beeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 11:55:
morphie: volledig mee eens :)

...... "door hoolie_v" te vervangen door "door topicstarter" ofzo :)

In de title heeft dan als extra voorbeeld dat als je Reply doet de naam nog in beeld is ;)
Eindeliijk erkenning ... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

En dat het probleem... Sommige draadjes zijn zo lang dat er door een Mod een nieuw draadje geopend wordt...

Topicstarter is origineel nog wel, maar kan niet als TS in de nieuwe draad posten!

en nu?

Vind 't eigenlijk een slecht id... moet je maar opletten...!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 22:07:

[...]

Neuh, want JvS illustreert hier precies waarom ik persoonlijk niks zie in het creeren van een aparte status voor een topicstarter.

Je hebt als starter helemaal niet meer rechten op een topic als iemand anders o.i.d.

Verder wil ik je dringend verzoeken normaal te reageren in LA of het anders gewoon achterwege te laten.
Dit is niet de eerste keer dat me dit bij jou opvalt. De volgende keer kan je maatregelen verwachten.
Doe je best zou ik zeggen, maar ik vind dit wel bieieiieezonder kinderachtig.....

Mag ik niet gewoon een kritische mening hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
mOrPhie schreef op 13 september 2002 @ 11:52:
Ok, hier een voorbeeldje van wat hoolie_v wil. Ik dacht dat het de discussie wat inzichtelijk zou maken:

[afbeelding]

Ik ben er zelf tegen, het geeft inderdaad sommige mensen het idee, dat de topic die zij openen van hem is of zow... dat statusverhaal. Ik vind dat iedereen maar gewoon goed moet opletten wie de topicstarter was, ik bedoel je doet minimaal altijd de eerst post van een topic lezen, zo moeilijk moet het toch niet zijn om zijn naam even te onthouden? Ok ;)
Oke maar bij grote topics van +200 posts is het wel makkelijk.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:40

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:19:

[...]

Euh, dat snap ik wel hoor :o

Kijk alleen eens naar het grotere geheel ;)

Bijna geen een user weet precies wat alle kleuren, kruizen en benamingen op het forum betekenen. Voeg daar weer iets aan toe en de verwarring wordt alleen maar groter. Die "status" is ook alleen maar een neveneffect van een eventuele verandering.

Waar je "samenzwering" vandaan haalt is mij een compleet raadsel eerlijk gezegd. Ik denk dat ik de definitie van dat woord nog maar eens op ga zoeken in het woordenboek ofzo :o
ja maar elke user weet wat topicstarter betekent, dus zoek gewoon een plekje waar je topicstarter neer kan frotten bij de betreffende user. klaar, geen statuskleur, geen verwarring. duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphie: jij als l33t pics editor kan ook wel een voorbeeld maken waar "door topicstarter" staat ;)
hoolie_v: mijn mening is niet gelijk aan wat jij wilde hoor ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:56:
Morphie: jij als l33t pics editor kan ook wel een voorbeeld maken waar "door topicstarter" staat ;)
mag ik ook?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=15950
zoiets?

alleen dan met het juiste lettertype ofcourse :D

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 13-09-2002 14:09 . Reden: font :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 19:18
Of geef de topicstarter gewoon een mooi knipperend icoon in dat topic. Valt ook wel op :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Supervisor schreef op 13 september 2002 @ 14:51:
Of geef de topicstarter gewoon een mooi knipperend icoon in dat topic. Valt ook wel op :) ;)
bah, wat wel kan is dat die zwarte rand om het icon een andere kleur is, maar niet iedereen heeft een icon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erkens schreef op 13 september 2002 @ 14:04:
[...]

mag ik ook?
[afbeelding]
zoiets?

alleen dan met het juiste lettertype ofcourse :D

Dat vind ik nou helemaal niks :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:26:

[...]

n00b !! Het is makkelijk te bouwen. :P
niet dat ik verstand van php heb
Ach, daar hebben we de bijdrage van Courage hoor :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/topicstarter.jpg
Hier zou ik niets op tegen hebben, alle andere dingen (kleurtjes, bold, onderstreept) hoeven voor mij niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 16:22
Ok, here we go :)
<html><head><title><font color="#FF00FF">"Topic-opener" ander kleurtje.. - Lieve Adjes - GoT - Powered by React</font></title></head>

:+

[ Voor 0% gewijzigd door DjGeRo op 13-09-2002 16:38 . Reden: Layoutverneuker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DjGeRo schreef op 13 september 2002 @ 16:36:
Ok, here we go :)
<html><head><title><font color="#FF00FF">"Topic-opener" ander kleurtje.. - Lieve Adjes - GoT - Powered by React</font></title></head>

:+
html pruts0r, dit kan niet!! kleur in je title :D :+
Compubiter schreef op 13 september 2002 @ 15:24:
[afbeelding]
Hier zou ik niets op tegen hebben, alle andere dingen (kleurtjes, bold, onderstreept) hoeven voor mij niet :).
wat je zo krijgt is dat de mensen met status die dan kwijt zijn :?
kijk maar, als je daaronder kijkt bij JvS zie je dat daar Moderator AV is, stel dat JvS nu een topic opent, dan staat er enkel Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erkens schreef op 13 september 2002 @ 16:50:
wat je zo krijgt is dat de mensen met status die dan kwijt zijn :?
kijk maar, als je daaronder kijkt bij JvS zie je dat daar Moderator AV is, stel dat JvS nu een topic opent, dan staat er enkel Topicstarter

Nee hoor, dan komt eerst (topicstarter) en dan (moderator AV). Vandaar dat ik het ook geen gezicht vind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:54:

[...]

Nee hoor, dan komt eerst (topicstarter) en dan (moderator AV). Vandaar dat ik het ook geen gezicht vind. :P
:D
waarom staat er btw eigenlijk de username nog eenkeer bij een post, is 1x niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 05:41:
[...]

Da's leuk als een draadje 4 of 5 reply's heeft..
Maar langer wordt het toch een kwestie van je (scroll) mouse gebruiken...

oh jij hebt niet zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/gotscroll.jpg

wat raar, ik dacht dat iedereen dat had. stupid me
Even scrollen is zo gebeurd imho, evenals voordat je een thread begint even kijken wie de topicstarter is (let er trouwens wel op dat ik er op zich niet tegen ben... als het maar niet overduidelijk is wie de topicstarter is ofzo)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.oisyn schreef op 13 september 2002 @ 17:22:

[...]

oh jij hebt niet zo'n ding:
[afbeelding]

wat raar, ik dacht dat iedereen dat had. stupid me
Even scrollen is zo gebeurd imho, evenals voordat je een thread begint even kijken wie de topicstarter is (let er trouwens wel op dat ik er op zich niet tegen ben... als het maar niet overduidelijk is wie de topicstarter is ofzo)
wat als een topic over meerdere pagina's staat verdeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08-10 19:19
Dan druk je Shift in en klik je op "1" zodat er een nieuw venster word geopend waarin je dus bovenaan de topicstarters naam kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

internetinfo schreef op 13 september 2002 @ 18:10:
Dan druk je Shift in en klik je op "1" zodat er een nieuw venster word geopend waarin je dus bovenaan de topicstarters naam kan zien.
ctrl in mijn geval ;)
maar dat is niet echt handig vind ik! wat wel kan is op elke volgende pagina gewoon 1 zin extra boven in die aangeeft wie de topicstarter is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

erkens schreef op 13 september 2002 @ 17:40:
[...]

wat als een topic over meerdere pagina's staat verdeeld :?

oh zijn er ook mensen die minder dan 999 posts per pagina in hebben gesteld :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.oisyn schreef op 14 september 2002 @ 17:09:

[...]

oh zijn er ook mensen die minder dan 999 posts per pagina in hebben gesteld :P
en wat als een topic meer dan 999 reply's heeft >:)

nee serieus, 100 vind ik net goed genoeg, en dan hebben we het nog niet over de 56k'ers onder ons :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 12:50:
[...]

Doe je best zou ik zeggen, maar ik vind dit wel bieieiieezonder kinderachtig.....
Euhm een aantal reacties van jou in LA voldoen aan bovenstaande beschrijving ja. En daar hoef ik mijn best niet voor te doen, daar mag jij aan denken in het vervolg.

Daarnaast, waarom komt deze reactie nu ineens, terwijl je de dag ervoor al op alle daarna komende berichten van mij gereageerd hebt? :o :D
Mag ik niet gewoon een kritische mening hebben ?

Dit heeft helemaal niks met een kritische mening te maken. Je posts komen regelmatig als zeer drammerig en zin doordrijvend over. Kritisch? neuh, niet echt.
AtomicShockwave schreef op 13 september 2002 @ 13:45:
[...]

ja maar elke user weet wat topicstarter betekent, dus zoek gewoon een plekje waar je topicstarter neer kan frotten bij de betreffende user. klaar, geen statuskleur, geen verwarring. duidelijkheid :)
Juist ;)
Vandaar dat ik dat ook voorstelde als duidelijk en niet verkeerd te interpreteren alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

erkens schreef op 14 september 2002 @ 17:12:
[...]

en wat als een topic meer dan 999 reply's heeft >:)

nee serieus, 100 vind ik net goed genoeg, en dan hebben we het nog niet over de 56k'ers onder ons :D

ik heb m ook op 100 posts per pagina staan hoor :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 01:13:
[nohtml]

Juist ;)
Vandaar dat ik dat ook voorstelde als duidelijk en niet verkeerd te interpreteren alternatief.
Lijkt me beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat een kleurtje ook nog best moet kunnen, iedere gotter weet na max. 3 threads wel dat aan het nieuwe kleurtje geen status is verbonden.

Waarom dan toch een kleurtje geven? Ik vind dat je wanneer je een mooie discussie hebt opgezet, je die discussie ook wel een beetje mag sturen, en ik denk/dacht (voordat ik deze thread las ;)) dat (bijna) iedere gotter daar wel de redelijkheid van inziet, het is immers het initiatief van de topicstarter. Door een kleurtje maak je sneller zichtbaar dat iemand topicstarter is dan met een aparte vermelding.

Ik vind iig dat er íets aan gedaan moet worden, hetzij status, hetzij een ander kleurtje; ik zie alleen voordelen.

Als je echt duidelijkheid wilt geef je complete posts van topicstarters een knalroze kleur, dan weet je iig zeker dat je _geen_ topicstartgeilheid tegenkomt :+

@hoolie_v: Ik wil mezelf hier niet de hemel inprijzen, maar als jij in je oneliners nou ook eens je mening zou proberen te onderbouwen, en wat beter interpreteerde wat andere users zeggen, zouden een stuk minder users zich ergeren aan jou gedrag hier.

edit: (want deze post is voor mijn doen weer veel te serieus) :o

Wat nu als een modje/admin/crew/parse boy/HTML prutser(;)) een topic start? Moeten we dan met mengkleuren gaan werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 09:55:

@hoolie_v: Ik wil mezelf hier niet de hemel inprijzen, maar als jij in je oneliners nou ook eens je mening zou proberen te onderbouwen, en wat beter interpreteerde wat andere users zeggen, zouden een stuk minder users zich ergeren aan jou gedrag hier.

edit: (want deze post is voor mijn doen weer veel te serieus) :o

Wat nu als een modje/admin/crew/parse boy/HTML prutser(;)) een topic start? Moeten we dan met mengkleuren gaan werken? :+
Ik zal het proberen....
De reden dat ik vind dat een topicopener een andere kleurtje, font, or whatever moet krijgen, is dat, dat mij vrij makkelijk lijkt in de (vaak) lange threads in de techfora....

(En trouwens fijn te weten dat iedereen zich zo enorm ergert aan mij...)

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:56:
Ben een beetje laat met het lezen van jou post, maar het was al geregeld zie ik. :)

Daarbij ben ik nog steeds van mening dat het niet hoeft. Zeker bij een topic van 200+ posts is de topicstarter amper meer van belang. Is dat wel zo, dan zijn dat maar een paar gevallen en dan is het nog steeds een kwestie van de topicstarter-nick onthouden. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Sen
  • Laatst online: 06-10 16:00

Sen

<-->

Als ik geen zin heb om heel het topic te lezen en alleen de topic starter reacties wil lezen (Dit gebeurde bij mij vaak bij topics in sg over liefde enzo)

Keek ik vaak naar icoons en stopte als ik hem zag en anders deed ik een ctrl f op zijn naam. Ik vind het wel makelijk dat je meteen kan zien van e dat is de topic starter.

Dus ik stem er voor om http://images.tweakers.ne...t/images/icons/online.gif een ander kleurtje te geven in de topic. Het is klein valt niet echt op maar als hij rood is valt het genoeg op als je er op let.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Ik snap het doel van de topicstarter herkenbaar maken wel, maar heel vaak boeit het niet wie het topic heeft gestart. Vooral als het een discussie is. Als het een vraag is is het natuurlijk wel handig. Dan lijkt mij het handigst om gewoon (Topicstarter) achter de naam te zetten, omdat kleurtjes en onderstrepen enzo misleidend kunnen werken.

The devil is in the details.

Pagina: 1